Az AMD mérnöke, Joseph Huber, a 2024-es LLVM Fejlesztői Találkozón egy izgalmas előadást tartott arról, hogy miként lehet szabványos, hagyományos C/C++ kódokat közvetlenül a GPU-kon futtatni, anélkül, hogy GPU-specifikus programozási nyelvekre lenne szükség. Ismerje meg, hogyan alakítja át az AMD a C/C++ futtatókat, hogy azok közvetlenül a modern GPU-kon működjenek!
Az Intel bemutatta az X86S utasításkészlet legújabb, 1.2-es verzióját, amely több 16 és 32 bites funkciót töröl, ezzel tovább optimalizálva az x86 architektúrát. Az X86S az Intel modernizációs terve az x86 vonalhoz, amely a PC-ket évtizedeken át hajtotta.
Az AMD GPUOpen csapata bemutatta a HIP RT 2.4-et, amely a legújabb verziója a HIP interfészre épülő nyílt forráskódú sugárkövető könyvtárnak. A frissítés új algoritmusokat és grafikai architektúrák támogatását kínálja.
A Slimbook és a KDE közösen bemutatták a legújabb Linux alapú ultrabookot, a KDE Slimbook Plasma VI-t. Az új modell AMD Ryzen 7 8845HS processzort, akár 96 GB RAM-ot és nagyobb, 80 Wh-s akkumulátort kínál, ideális választás mindennapi munkára, szórakozásra és helyi AI-feladatokhoz.
A színfalak mögött ismét összecsapott a zárt, tulajdonosi világ a nyílt forráskódú megoldásokkal. A cikk rávilágít arra, hogy a HDMI Fórum döntése, miszerint zárttá tette a HDMI specifikációt, jelentős akadályt gördít az open-source GPU illesztőprogramok fejlesztése elé. Ez a zárt specifikáció ellehetetleníti az open-source megoldásokban a fejlett HDMI 2.1+ funkciók támogatását, integrálását. Ennek következtében az open-source fejlesztők számára nem áll rendelkezésre megfelelő információ, vagy jogilag kerülnek blokkolásra a HDMI funkciók implementálásához, ami veszélyezteti azok elérhetőségét az open-source környezetben. Az AMD és az X.Org Alapítvány erőfeszítései sem hoztak eredményt, így az open-source rendszerekben a DisplayPort válik a preferált megoldássá.
Manapság nem csak az Intel-nek kell biztonsági szivárgást betömnie. A CacheWarp egy az AMD Epyc első, második és harmadik generációs processzorokban felfedezett biztonsági rés, amely ehetővé teszi a támadók számára, hogy eltérítsék a vezérlést, betörjenek a titkosított VM-ekbe, és jogosultságnövelést hajtsanak végre a VM-en belül. Ez a most fellelt szoftveres hiba az AMD SEV-ES és SEV-SNP alrendszerek ellen irányuló sikeres támadás.
A technikában jártas Windows-felhasználók talán használták már a CPU-Z-t. Ez egy kiváló segédprogram átfogó rendszerinformációk gyűjtésére, amelyek nem állnak rendelkezésre a Windows készletalkalmazásain keresztül.
A CPU-Z nem érhető el Linuxon.
Ne csüggedjen! Többféle módon és eszközzel is részletes hardverinformációkhoz juthat Linuxon.
Sőt, ha a CPU-Z-hez hasonlót szeretne Linuxon, akkor szerencséje van. Egy X0rg nevű fejlesztő a GitHubon létrehozott egy CPU-Z klónt CPU-X for Linux néven.
A felület nem biztos, hogy bitre pontos másolata a CPU-Z-nek, de nagyon ismerősnek fogja találni.
Hogy tetszik a CPU-X? Vagy inkább más eszközt használsz? Például az inxi vagy a hardinfo a kedvenc?
Tavis Ormandy beszámolt az első nagy eredményükről az új CPU kutatási projektükkel kapcsolatban. Egy felszabadítás utáni használat (use-after-free) hibára bukkatak az AMD ZEN2 processzoraiban. Ez a kifejezés olyan programozási hiba típusra utal, amikor egy program egy már felszabadított memóriaterületre hivatkozik, ami súlyos biztonsági problémákat okozhat. Az AMD frissített mikrokódot adott ki az érintett ZEN2 alapú rendszerekhez a Zenbleed-nek nevezett sebezhetőséghez.
Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy „together we advance gaming” / „Együtt fejlesztjük a játékot” címmel livestream eseményen mutatja be az AMD Radeon™ grafikus rendszerek következő generációját. Az AMD vezetői részletesen ismertetik az új, nagy teljesítményű és energiatakarékos AMD RDNA™ 3 architektúrát, amely új szintű teljesítményt, hatékonyságot és funkcionalitást biztosít a játékosok és tartalomkészítők számára. Élő videó:
Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy „together we advance gaming” / „Együtt fejlesztjük a játékot” címmel livestream eseményen mutatja be az AMD Radeon™ grafikus rendszerek következő generációját. Az AMD vezetői részletesen ismertetik az új, nagy teljesítményű és energiatakarékos AMD RDNA™ 3 architektúrát, amely új szintű teljesítményt, hatékonyságot és funkcionalitást biztosít a játékosok és tartalomkészítők számára.
A technikában jártas Windows-felhasználók talán használták már a CPU-Z-t. Ez egy kiváló segédprogram átfogó rendszerinformációk gyűjtésére, amelyek nem állnak rendelkezésre a Windows készletalkalmazásain keresztül.
A CPU-Z nem érhető el Linuxon.
Ne csüggedjen! Többféle módon és eszközzel is részletes hardverinformációkhoz juthat Linuxon.
Sőt, ha a CPU-Z-hez hasonlót szeretne Linuxon, akkor szerencséje van. Egy X0rg nevű fejlesztő a GitHubon létrehozott egy CPU-Z klónt CPU-X for Linux néven.
A felület nem biztos, hogy bitre pontos másolata a CPU-Z-nek, de nagyon ismerősnek fogja találni.
Hogy tetszik a CPU-X? Vagy inkább más eszközt használsz? Például az inxi vagy a hardinfo a kedvenc?
Kezdetben a Linux-on futó grafikai programok képkocka-sebessége sajnálatosan alacsony volt, a más rendszereken futó azonos alkalmazásokkal összevetve. Az utóbbi évek gyártói és Valve, illetve RedHat mérnökeinek kitartó és áldozatos munkájának köszönhetően a Linux-on futó játétkok képkocka-sebessége drasztikusan megemelkedett. Egyre jobb illesztőprogramok, egyre jobb hibakeresési eszközök, mind a program futását tekintve, mind a GPU-ban végzett feladatok optimális irányba mozdultak el. Ennek megfelelően ma már sokkal jobb játszani Linux-on, mint eddig bármikor. Mindezek lehetőséget adtak a Valve számára is, hogy másodjára – ismét – megpróbáljanak bekerülni a konzolos üzletbe egy dedikált eszközzel – a Steam Deck-kel. Úgy tűnik ez a második próbálkozás már sikeresnek tekinthető, hiszen a Steam Deck elég jól fogy és a vásárlói fogadtatása is nagyon pozitív.
A további fejlődés azonban nem várt helyről, a Zink Mesa illesztőprogram felől érkezett. A Zink, amely a OpenGL programok futtatását teszi lehetővé Vulkan-on, fejlesztésével kapcsolatban készítette Mike Blumenkrantz a vkoverhead programot. A vkoverhead egy eszköz a Vulkan-illesztőprogramok CPU-overheadjének kiértékelésére. Mike úgy találta, hogy a RADV meghajtó lassabb volt, mint az AMDGPU-PRO meghajtó a nagyon egyszerű rajzolási tesztnél. A legalapvetőbb Vulkan-teszt esetében a RADV csak körülbelül 28,3 millió rajzolást ért el másodpercenként, míg az AMDGPU-PRO körülbelül 32,8 millió rajzolást másodpercenként.
Nos, a RADV végrehajtásának profilozásával erre a nagyon egyszerű Vulkan-tesztre, és a szűk keresztmetszetek megtalálásával, amikkel foglalkozni kellett, mire befejezte kis kalandját, már 44 millió rajzolást ért el másodpercenként a RADV illesztőprogrammal. Ez 55%-os növekedést jelent a RADV rajzolási teljesítményében a mainline Mesa jelenlegi RADV kódjához képest, és körülbelül 30%-os előny az AMDGPU-PRO AMD saját Vulkan meghajtójához képest.
Az AMD Linux grafikus vezérlő mérnökei már dolgoztak az új grafikus processzorok támogatásán. A fejlesztések a javítások a közzététel legkorábbi szakaszában vannak. A illesztőprogram kezelésének változása miatt azonban ezúttal élesen eltér a kialakítás, ahol korábban valami szín és hal név alatt voltak elérhetőek a javítások, hogy elrejtsék az új hardverekkel kapcsolatos munkájukat.
A hardveresen támogatott videólejátszás bekapcsolásával a videólejátszástól tehermentesíteni lehet a CPU-t, mert a dekódolási munkát a GPU végzi. Ezzel a videólejátszás folyamatosabb lehet és kevesebb energiát is fogyaszt. A számítógépben lévő grafikus kártyától függően, az alábbi lehetőségek adottak:
Az AMD kiadott egy videót, amelyben Robert Hallock, a cég technikai marketing igazgatója, és John Taylor, a marketing vezetőjük szerepel, hogy új információkkal ünnepeljék a Ryzen 5 éves évfordulóját. A videó nagy része egy laza beszélgetés a Ryzen első bevezetéséről, de bepillantást nyerünk abba is, hogy mi várható a közeljövőben.