Vulkan

kami911 képe

Tovább emelkedett a Linux részesedése a Steam Hardware Survey szerint

A Valve most tette közzé a Steam Survey 2022. novemberi eredményeit, amelyek a múlt havi emelkedés után, tovább emelkedett, és százalékos alapon ismét túlszárnyalták az eddig legmagasabb Linux játékos részesedést a teljes piaci részesedést tekintve.

kami911 képe

A Steam Hardware Survey szerint ismét történelmi csúcson a Linux részesedése

A Valve most tette közzé a Steam Survey 2022. októberi eredményeit, amelyek - a múlt havi enyhe visszaesés után - százalékos alapon ismét túlszárnyalták az eddig legmagasabb Linux játékos részesedést a teljes piaci részesedést tekintve.

kami911 képe

Újabb csúcson a Steam kliens Linux felhasználói bázisa

Júliusban a Steam kliens használata Linux-on újra átlépte az 1,0%-os piaci részesedési küszöböt a Steam Deck bejelentését és a Steam Play / Proton folyamatos fejlődését követően. A Steam Linux-os felhasználói bázisa hónapról hónapra tovább nőtt, és a ma közzétett, október hónapra vonatkozó számokkal újabb csúcsot ért el.

kami911 képe

Nem béta már az 560-as

Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat stabil verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.

kami911 képe

Nyílt forráskódú GPU kernel modulok alapértelmezés szerint

Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat béta verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.

kami911 képe

A Mesa NVIDIA hardverekhez szánt NVK nyílt forráskódú Vulkan meghajtója most már stabil

A nyílt forráskódú Vulkan meghajtó, amely most már Vulkan 1.3 megfelelőséggel is rendelkezik, része lesz az előttünk álló Mesa 24.1 grafikus rendszer verziósorozatnak. Az NVK nyílt forráskódú Vulkan grafikus meghajtójuk a Mesa grafikus rendszerben már nem kísérleti állapotban van, hanem stabil, és készen áll a használatra.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 550.54.14 illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.54.14-es, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 550.40.07 beta illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.40.07-es béta állapotú zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz.

kami911 képe

Két új kiterjesztést hoz a Vulkan 1.3.272

A Vulkan 1.3.272 a szokásos különböző hibajavításokat és tisztázásokat tartalmazza, amelyek az elmúlt héten gyűltek fel a specifikációban. Néhány probléma megoldása mellett két új kiterjesztés is bekerült a frissítésbe.

Az első új kiterjesztés a VK_EXT_layer_settings, amelyet olyan cégek dolgoztak ki, mint a LunarG, Google, Khronos, és mások. A VK_EXT_layer_settings lehetővé teszi a Vulkan API rétegek viselkedésének programozható konfigurálását.

A Mesa újabb javító verzió verziója jelent meg

Megjelent a Mesa 23.3-rc5 a legújabb nyílt forráskódú GPU illesztőprogram-javításokkal

Eric Engestrom pénteken kiadta a Mesa 23.3 ötödik heti javítási csomagját , ezzel a negyedéves stabil kiadással remélhetőleg a következő héten debütál.

FFmpeg 6.1-es verzió megjelent, Vulkan támogatása javult

Noha 2023 első felében kellett volna kiadni, az FFmpeg 6.1 végül megjelent a széles körben használt multimédiás könyvtár legújabb funkciófrissítéseként.

Az "FFmpeg" egy nyílt forráskódú multimédiás keretrendszer és szoftvercsomag, amelyet a digitális audio- és videofájlok feldolgozására használnak. A név eredetileg a "Fast Forward MPEG" kifejezés rövidítése volt, mivel az FFmpeg képes kezelni és átalakítani MPEG videofájlokat, de azóta kibővült és támogatja számos más multimédiás formátumot is.

kami911 képe

Itt a DXVK 2.3-as verziója

Megjelent DXVK 2.3-as verziója új fejlesztésekkel és újdonságokkal bővült. Az egyik legfontosabb újdonság megjelenítési és beállítási fejlesztésekkel kapcsolatosak, illetve egy sor hibajavítás és teljesítménynövelés is érkezett ebbe a verzióba.

kami911 képe

Nyílt forráskódú lett a FidelityFX SDK

Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá tette a AMD FidelityFX fejlesztői eszközkészletét. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz:

Oldalak

Feliratkozás RSS - Vulkan csatornájára