Vulkan

kami911 képe

A Steam Hardware Survey szerint ismét történelmi csúcson a Linux részesedése

A Valve most tette közzé a Steam Survey 2022. októberi eredményeit, amelyek - a múlt havi enyhe visszaesés után - százalékos alapon ismét túlszárnyalták az eddig legmagasabb Linux játékos részesedést a teljes piaci részesedést tekintve.

kami911 képe

Újabb csúcson a Steam kliens Linux felhasználói bázisa

Júliusban a Steam kliens használata Linux-on újra átlépte az 1,0%-os piaci részesedési küszöböt a Steam Deck bejelentését és a Steam Play / Proton folyamatos fejlődését követően. A Steam Linux-os felhasználói bázisa hónapról hónapra tovább nőtt, és a ma közzétett, október hónapra vonatkozó számokkal újabb csúcsot ért el.

kami911 képe

NVK nyílt forráskódú NVIDIA illesztőprogram Vulkan 1.4 kompatibilitást ért el

A Collabora bejelentette, hogy az NVK nevű nyílt forráskódú Vulkan grafikus illesztőprogramja immár teljes mértékben megfelel a Vulkan 1.4 grafikus API legfrissebb követelményeinek. Ez az áttörés fontos mérföldkő a Mesa grafikus keretrendszer és az NVIDIA hardverek támogatásában.

kami911 képe

NVIDIA 565.77 illesztőprogram megjelenése

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 565.77-ös, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz. Az NVIDIA új grafikus illesztőprogramja, amely a „Production Branch” legfrissebb stabil verziója azoknak a felhasználóknak készült, akik a stabilitást helyezik előtérbe.

kami911 képe

A Vulkan 1.4 megjelent: kötelezővé tett kiterjesztések és jobb 8K renderelés

A Khronos Group a SIGGRAPH Asia rendezvényen jelentette be a Vulkan 1.4 specifikáció kiadását, amely új szintre emeli a grafikai teljesítményt és a hordozhatóságot. A frissítés számos korábban opcionális funkciót kötelezővé tesz, növeli a hardveres minimumkövetelményeket, és garantálja a 8K renderelés támogatását akár nyolc különálló renderelési célponttal.

kami911 képe

NVIDIA 550.135 illesztőprogram megjelenése: Jobb támogatás a Linux 6.11 kernelhez

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.135-ös, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz. Az NVIDIA új grafikus illesztőprogramja, amely a „Production Branch” legfrissebb stabil verziója azoknak a felhasználóknak készült, akik a stabilitást helyezik előtérbe, és nem szeretnének az új funkciókat bevezető 560-as sorozatot használni.

kami911 képe

DirectX a Linux-on: itt DXVK 2.5 a horizonton

Megjelent DXVK 2.5, amely új memóriakezelési fejlesztései és az emulált kurzor támogatása optimalizált működést biztosítanak számos játéknak, különösen a D3D9 API-hoz, és az Unreal Engine 3 motorral készült játékoknak. Megjegyezendő, hogy az elvárt és az ajánlott MESA illesztőprogram verziók is növekedtek, így érdemes a hír végét is áttekinteni.

kami911 képe

Mesa RADV Illesztőprogram: Vulkan 1.3 támogatás régi AMD GFX6/GFX7 GPU-khoz

Az AMD régebbi GFX6 és GFX7 architektúrájú grafikus processzorai mostantól ellenőrzött Vulkan 1.3 támogatást kapnak a Linux rendszerekhez készült nyílt forráskódú Mesa RADV driver által, mely fejlesztést a Khronos Group is elismert.

kami911 képe

Továbbra is 2 százalék körül a Linux részesedése a Steam Hardware Survey szerint

A Valve most tette közzé a Steam Survey 2024. októberi eredményeit, amelyek a múlt havi csökkenés után, most korrigált és tovább tartja az emelkedő trendet a Linux játékos részesedést a teljes piaci részesedést tekintve.

kami911 képe

Natív VVC dekóderrel és Vulkan hardveres kódolással

Az FFmpeg 7.1 verziója számos újítással érkezik, beleértve a teljes natív VVC dekódert, Vulkan alapú hardveres kódolást és egyéb fejlesztéseket. A nyílt forráskódú multimédia keretrendszer legújabb frissítése jelentős előrelépést hoz a különféle kodekek és formátumok támogatásában.

kami911 képe

Javított támogatás a God of War, GTA: San Andreas és egyéb játékok számára

Megjelent DXVK 2.4.1-es verziója. A DXVK 2.4.1 legújabb frissítése számos játék támogatását javítja, beleértve a God of War-t és a GTA: San Andreas-t. A Vulkan alapú D3D9, D3D10 és D3D11 Linux és Wine megvalósítás további teljesítmény- és stabilitásnövelő fejlesztésekkel érkezik.

kami911 képe

Nagyobb kompatibilitás több Linux asztali környezettel

A Valve legújabb Steam kliensfrissítése jelentős fejlesztéseket és új funkciókat hoz, amelyek nemcsak a játékélményt javítják, hanem szélesebb körű Linux asztali környezetek támogatását is biztosítják. A cikk bemutatja az új frissítés legfontosabb változtatásait, amelyek a felhasználói élmény és teljesítmény javítását célozzák meg.

kami911 képe

Nem béta már az 560-as

Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat stabil verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.

kami911 képe

Nyílt forráskódú GPU kernel modulok alapértelmezés szerint

Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat béta verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.

kami911 képe

A Mesa NVIDIA hardverekhez szánt NVK nyílt forráskódú Vulkan meghajtója most már stabil

A nyílt forráskódú Vulkan meghajtó, amely most már Vulkan 1.3 megfelelőséggel is rendelkezik, része lesz az előttünk álló Mesa 24.1 grafikus rendszer verziósorozatnak. Az NVK nyílt forráskódú Vulkan grafikus meghajtójuk a Mesa grafikus rendszerben már nem kísérleti állapotban van, hanem stabil, és készen áll a használatra.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Vulkan csatornájára