Negyvenöt éves lett a Space Invaders, a számítógépes játékok hőskorából. Ennek kapcsán a Google publikálta a Taito és a Square Enix által készített SPACE INVADERS: World Defense című AR játékot.
Az OpenTTD legújabb verziója, a 13.3, jelentős fejlesztéseket tartalmazó 13-as verzió frissítéseként. Egy kicsit bolondosan sok verzió jelent meg a játékban az elmúlt napokban, de a lényeg ez: Sokat dolgoztak a háttérkód átalakításán, hogy a jövőbeli változtatások könnyebben végezhetők legyenek. Azonban közben találtak és javítottak néhány hibát, és olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyeket úgy gondolják, érdemes korábban kiadni, mint amikor a 14.0 verzió elkészül.
Az OpenTTD legújabb verziója, a 13.0, jelentős fejlesztéseket tartalmaz a felhasználói felület, a játékmenet és a modding kiegészítők terén. Az újdonságok között található a tetszőlegesen beállítható felhasználói felület (interface) méretarány, és opcionálisan retro stílust adó elrendezést is tartalmaz. Az új játékablakban közvetlen hozzáférés lehetséges a NewGRF, AI és GS beállításokhoz.
Megjelent a GCompris 3.0 nyílt forráskódú oktatási szoftvercsomag, amely kettőtől és tíz év közötti korú gyermekek számára nyújt szórakoztató eszközöket, mostantól letölthető, új és továbbfejlesztett tevékenységekkel. A gyermekek számára készült oktatószoftver segítségével a kicsik különböző aktivitásokkal sajátíthatják el a legkülönbözőbb ismereteket, a számítógép használatától az olvasás, a matematika, tudomány és földrajz alapjain keresztül egészen a tengeralattjáró működésének elvéig.
A FreeCol egy ingyenes, nyílt forráskódú számítógépes játék, amely az európai gyarmatokat ábrázolja a 16-17. századi Amerikájában. A játék célja, hogy a játékos irányítsa egy kolóniát az amerikai kontinensen, amelyet kezdetben csak egy kis csapat és néhány alapvető eszközzel ellátva. A játékos feladata, hogy sikeresen fejlessze és bővítse a kolóniáját, miközben harcol más államokkal és a helyi indián törzsekkel, valamint kereskedik más kolóniákkal és Európával. A játékban szerepelnek épületek, mezőgazdasági termékek, állatok és katonai egységek, amelyek mindegyike segíti a kolónia növekedését és fejlődését. A FreeCol egy stratégiai játék, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy kitalálják és megvalósítsák a saját terveiket a kolónia fejlesztésére. A játékot Java nyelven íródott és legalább 11-es verziójú futtatókörnyezetre van szükség. A játékot több platformon is elérheti, így például Windows, macOS és Linux operációs rendszereken is futtatható. Ezt a klónt fokozatosan fejlesztjük tovább, és most megjelent FreeCol 1.0.0 lett az eredménye, ami egy majdnem pontos Colonization klónná nevelkedett. Az inkrementális fejlesztés alapvetően azt jelenti, hogy egyesével adják hozzá a funkciókat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy mindig legyen egy jól futó változat, és azt is, hogy időnként kiadjanak egy befejezetlen, de kiválóan működő játékot. 20 évvel ezelőtt adták ki először a FreeCol-t, és most végre megjelent a FreeCol 1.0.0-ás verziója! Főbb újdonságok a nemzet-specifikus kolónia és az új erdei, valamint sivatagi grafikai megjelenése. Jelentős változások a csempeáru termelésben, hogy a tényleges értékek megfeleljenek az eredeti játék értékeinek. Jelentősen javított mesterséges intelligencia (AI) a számítógépes játékosok számára és sokkal jobb stabilitás, ami sok-sok hibajavítást jelent.
Az OpenTTD egy nyílt forráskódú játék, amely az eredeti Transport Tycoon Deluxe című játék közösségi újrafeldolgozása. A játék célja, hogy a játékos által irányított cég sikeresen szállítson utasokat és árukat a világ különböző városai között. Az OpenTTD jelentősen kibővíti az eredeti játék lehetőségeit, többek között új épületeket, járműveket és különböző kiegészítőket ad hozzá. A játékban lehetőség van többjátékos módban is játszani, és a játék közössége által készített modulokat is beépíteni a játékba. Hamarosan megjelenik az OpenTTD 13, és már kipróbálható az első hivatalos kiadásra jelölt verzió. Az újdonságok között van: a NewGRF objektumok építése egy területre kattintással és húzással, szélesebb folyók a térképgenerálásnál, továbbá HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése, valamint néhány további GUI javítás, mint például a felújított pénzügyi ablak, és még sok apróság.
Nyakunkon az OpenTTD 13, és már kipróbálható az első hivatalos béta verzió. Az újdonságok között: a NewGRF objektumok építése egy területre kattintással és húzással, szélesebb folyók a térképgenerálásnál, továbbá HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése, valamint néhány további GUI javítás, mint például a felújított pénzügyi ablak, és még sok apróság.
A SuperTuxKart csapata örömmel jelenti be az 1.4-es verzió megjelenését. A nagyjából egy év munkáját összefoglaló fejlesztésben a HiDPI kijelzők jobb támogatása valósult meg SDL2 alapokon, a Vulkan béta állapotú leképzője került az alkalmazásba, a hálózati játékban résztvevők számának korlátozása, és megannyi pályákat érintő javítás és újdonság.
A ScummVM fejlesztőcsapata büszkén jelentette be, hogy megjelent a ScummVM 2.6.1 és „Incremental Escapism” névre keresztelt verziója. Ez a verzió, egy frissítés a 2.6.0-s verzióhoz és a következő kilenc motor hibajavításait tartalmazza:
AGS
AGOS
Asylum
Ultima
SCI
SCUMM
Tinsel
Toltecs
Toon
További fejlesztések közé tartozik a ScummVM indítóprogramban az ikon alapú rácsnézet frissítése és az OpenGL renderelési grafikai hibák javítása.
Folyamatosan zajlik az OpenRCT2 fejlesztése, nemrég megjelent a 0.4.2-es verzió, és a fejlesztői 0.4.3-as verzión is dolgoznak a fejlesztők.
Az OpenRCT2 a RollerCoaster Tycoon 2 (RCT2) nyílt forráskódú újraimplementációja, amely új funkciókkal bővíti a játékot, javítja a hibákat és növeli a játék limitjeit. A játékmenet egy vidámpark építése és fenntartása körül forog, amely attrakciókat, üzleteket és létesítményeket tartalmaz. A játékosnak meg kell próbálnia nyereséget termelni és fenntartani a park jó hírnevét, miközben a vendégek elégedettek maradnak. Az OpenRCT2 lehetővé teszi a forgatókönyv és a sandbox játékot is. A forgatókönyvek szerint a játékosnak egy bizonyos célt kell teljesítenie egy meghatározott időn belül, míg a sandbox lehetővé teszi a játékos számára, hogy rugalmasabb parkot építsen, opcionálisan korlátozások és pénzügyek nélkül.
Az Augustus egy Caesar III nyílt forráskódú játékmotor újraimplementáció, amely egy másik, Julius nevű játékból származik, és célja, hogy új funkciókat adjon hozzá a játékmotorhoz.
A 3.2-es verzió megjelent, és rengeteg új finomságot tartalmaz, mint például:
A Wildfire Games, egy önkéntes játékfejlesztőkből álló nemzetközi csoport, büszkén jelenti be a 0 A.D. játék 26. alfa verzióját: „Zhuangzi” (ejtsd: /ˈʒwæŋˈziː/), a 0 A.D., egy ingyenes, nyílt forráskódú, valós idejű stratégiai játék huszonhatodik alfa verzióját. A kiadás az ősi kínai filozófusról, Zhuang Zhou-ról kapta a nevét, aki ismertebb nevén Zhuangzi, és aki a taoizmus egyik legbefolyásosabb szövegét írta.
A fejlesztés még folyamatban van, és szükségünk van a segítségedre, hogy az új funkciókat életre keltsük. Akár a művészet, a hangzás, a zene, a játéktervezés, a Javascript, a Python vagy a C++ érdekel, a 0 A.D.-nek szüksége van a segítségedre, és a csapat örömmel fogadja a hozzájárulásokat!
Támogathatsz minket azzal, hogy lefordítod a játékot a nyelvedre a Transifex-en, művészeti vagy kód hozzájárulást adsz, vagy egyszerűen csak adományozol.
Több évnyi megfeszített és viszontagságos munka után megjelent a VCMI 1.0-s verziója. A VCMI egy nyílt forráskódú projekt, amelynek célja a Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia játék és játékmotor és az azt kiegészítő Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death játék és játékmotor, valamint a rajongók által készített Heroes of Might and Magic III: In the Wake of Gods játék új és kibővített lehetőségekkel újbóli implementálása. A Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (más néven Heroes III vagy HoMM3) egy körökre osztott stratégiai játék. A játék története elsősorban hét játszható hadjáraton keresztül bontakozik ki, amelyek mindegyike Antagarich kontinensén játszódik. A hadjáratok során a történetet váltakozó nézőpontból mesélik el, így a játékosok a városok minden egyes irányvonal szerepében játszhatnak.
A Might and Magic VI: The Mandate of Heaven előtt eltűnt Enroth királya, Roland Ironfist eltűnése után felesége, Catherine királyné maradt a birodalom irányítására. Közben apját, Nicolas Gryphonheart, Erathia királyát meggyilkolják. Szeretett királyuk nélkül Erathia királysága Nighon és Eeofol sötét erői kezére kerül. Katalin királynő hazatér Antagarichba, hogy összegyűjtse hazája népét, és a nemzetüket elpusztító gonosz ellen vezesse őket.