4.14

kami911 képe

Klasszikus kalandok korszerű köntösben: frissültek a nyílt forráskódú Tomb Raider újraértelmezések

A Tomb Raider első két részének szabad szoftveres újjászületése újabb állomáshoz érkezett: megjelent a TR1X 4.14 és TR2X 1.4 verzió, melyek nem csupán nosztalgiát ébresztenek, de technikai finomságokkal is elkápráztatják a régi és új kalandorokat. A TR1X és TR2X projektek nemcsak a múlt játékkultúráját őrzik meg, hanem a közösségi fejlesztés és digitális restauráció kiváló példái. E verziók teljes mértékben futtathatók modern rendszereken, támogatják a modifikációt, és már-már fejlesztői eszközként is használhatók. A TR1X 4.14-es verziója, amely a klasszikus Tomb Raider rajongói közösség számára kínál számos újdonságot, hibajavítást és technikai fejlesztést. Az új kiadás azonban komoly figyelmeztetéssel indul: a pályaszerkesztőknek számolniuk kell a fájlszerkezet változásával, amely nem kompatibilis a korábbi verziókkal. A frissítés többek között új grafikai opciókat, fejlettebb vezérlési lehetőségeket, bővített fotómódot és sok régóta várt javítást tartalmaz. A TR1X-hez hasonlóan a TR2X, új, 1.4-es verziója is megérkezett, amely számos grafikai és játékmeneti újítást hoz a klasszikus Tomb Raider II élményéhez. Az új kiadás ugyanakkor fontos változtatásokat is tartalmaz a fájlstruktúrában, amelyek a pályakészítők számára kötelező migrációt jelentenek. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb fejlesztéseket, hibajavításokat és érdekességeket, amelyek még közelebb hozzák a játékot a modern elvárásokhoz. Fontos figyelmeztetés a pályakészítőknek mindkét kiadás kapcsán: a TRX 4.14-es és a TR2X 1.4-es kiadás is visszafelé nem kompatibilis fájlstruktúra-változtatásokat vezetett be. Ez azt jelenti, hogy a korábban készített pályák és modok bizonyos esetekben átalakításra szorulhatnak. A fejlesztők ehhez részletes átállási útmutatót (migration guide) biztosítanak, amely segítséget nyújt a régi tartalmak frissítésében.

Feliratkozás RSS - 4.14 csatornájára