radeon

kami911 képe

Az AMD megszünteti az AMDVLK-t, a RADV lesz a hivatalos Linux Vulkan driver

Az AMD bejelentette, hogy beszünteti az AMDVLK nyílt forráskódú Vulkan drivert, és a jövőben a Mesa-alapú RADV lesz a hivatalosan támogatott Linux felhasználói driver a modern AMD grafikus kártyákhoz. A változás a Linux játékosok és fejlesztők számára hosszú távon stabilabb és következetesebb Vulkan-támogatást ígér.

kami911 képe

Az AMD bemutatja a Color Pipeline API 11. iterációját – fejlett színkezelést minden Linux felhasználónak!

Az AMD újabb mérföldkőhöz érkezett a Linux grafikai fejlesztések terén: a Color Pipeline API 11. iterációja most elérhető, amely lehetővé teszi a fejlett színkezelést a Linux rendszereken, különösen a Steam Deck és a Gamescope környezetekben. Ez a fejlesztés alapjaiban javítja a grafikai megjelenítést, a pontosabb színvisszaadást és a jövőbeni játékélményt Linux alatt.

kami911 képe

Újabb frissítés az Open-Source R300 meghajtóban: két OpenGL kiterjesztés támogatása két évtizedes Radeon GPU-hoz

Az Open-Source R300 meghajtó legújabb frissítése két évtizedes Radeon grafikus kártyák számára hozott új OpenGL kiterjesztéseket. A GL_ATI_meminfo és GL_NVX_gpu_memory_info kiterjesztések révén a felhasználók részletesebb betekintést nyerhetnek a GPU memóriahasználatába, javítva ezzel a játékok és alkalmazások teljesítményének kezelését. Az új funkciók a Mesa 25.3-devel verzióban érhetők el, és az R300 Gallium3D meghajtóban érhetők el.

kami911 képe

Figyeltél itt: Ez nem egy E.T. megjelent az AMD FidelityFX SDK 2.0

Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.

kami911 képe

Új firmware és kernel-támogatás érkezik az AMD RDNA4 „Kicker” GPU-hoz Linuxon

Az AMD a napokban új firmware-fájlokat töltött fel a hivatalos linux-firmware.git tárházba, amelyek a legújabb RDNA4 architektúrájú, GFX12.0.1 kódnevű „Kicker” grafikus processzort támogatják. Emellett a Linux 6.17 kernelhez is megérkeztek az AMDGPU meghajtó frissítései, amelyek kifejezetten ennek az új változatnak a kezelését teszik lehetővé.

kami911 képe

Elérhető lett az AMD RDNA 4 ISA dokumentáció

Az utóbbi években az AMD kevesebb hivatalos dokumentációt tett közzé, helyette inkább az erőforrásaikat az open-source Linux grafikus meghajtó fejlesztésére fordították. Ennek ellenére az új GPU architektúrákhoz kapcsolódó ISA dokumentációt folyamatosan elérhetővé teszik, így segítve azokat a fejlesztőket, akik játékokhoz optimalizálnak shadereket, vagy akik a LLVM AMDGPU backendjén, a GCC AMDGCN fordító backendjén, valamint egyéb fordítókomponenseken dolgoznak.

kami911 képe

Megérkezett az AMD Radeon RX 9070 sorozat – RDNA 4 és FSR 4 bemutatkozása

Az AMD hivatalosan is bejelentette a Radeon RX 9070 és RX 9070 XT grafikus kártyákat, amelyek az új RDNA 4 architektúrára épülnek, és március 6-ától lesznek elérhetők. A bemutatóval együtt megérkezett a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) is, amely gépi tanulással segíti a játékok teljesítményének és képminőségének javítását.

kami911 képe

Megérkezik a DisplayPort 2.1b: Új DP80LL kábelek és 80 Gbps sebesség

A 2025-ös CES rendezvényen nemcsak a HDMI 2.2 specifikációt mutatták be, hanem a VESA is bejelentette az új DisplayPort 2.1b szabvány érkezését. Az új verzió számos fejlesztést kínál, különösen az adatátviteli sebesség és a kábelek teljesítménye terén, miközben továbbra is biztosítja a visszafelé kompatibilitást.

kami911 képe

HDMI 2.2 – Megduplázott sávszélesség, új funkciók, de változatlan licencpolitika

2025. január 6-án a CES rendezvényen jelentette be a HDMI Forum az új HDMI 2.2 specifikációt, amely az év első felében válik elérhetővé a HDMI 2.x szabvány elfogadóinak számára. Az új verzió komoly technikai fejlesztéseket hoz, de továbbra is megőrzi a szigorú licencpolitikát, amely az előző verzióknál is jellemző volt.

kami911 képe

Régebbi AMD Radeon GPU-k videókódolási és -dekódolási támogatásának bővítése Linux alatt

Az AMD Radeon GPU-k tulajdonosai számára, akik még régebbi generációs hardvereket használnak, jó hírekkel szolgál a Linux közösség: új Mesa patchek érkeztek, amelyek jelentősen javítják a videókódolási és -dekódolási támogatást az AMD VCE (Video Coding Engine) és UVD (Unified Video Decode) blokkjain.

kami911 képe

AMD grafikus illesztőprogram-frissítések a Linux 6.14-es kernelhez

Az AMD ma megkezdte a Linux 6.14-es kernelciklushoz tartozó AMDGPU és AMDKFD illesztőprogramok frissítéseinek beküldését. Az első frissítési csomag számos új funkciót, fejlesztést és hibajavítást tartalmaz, amelyek célja a grafikus teljesítmény javítása és a legújabb hardverek támogatása.

kami911 képe

Hogyan hozza el az AMD a szabványos C/C++ kódokat közvetlenül a GPU-kra?

Az AMD mérnöke, Joseph Huber, a 2024-es LLVM Fejlesztői Találkozón egy izgalmas előadást tartott arról, hogy miként lehet szabványos, hagyományos C/C++ kódokat közvetlenül a GPU-kon futtatni, anélkül, hogy GPU-specifikus programozási nyelvekre lenne szükség. Ismerje meg, hogyan alakítja át az AMD a C/C++ futtatókat, hogy azok közvetlenül a modern GPU-kon működjenek!

kami911 képe

Mesa RADV Illesztőprogram: Vulkan 1.3 támogatás régi AMD GFX6/GFX7 GPU-khoz

Az AMD régebbi GFX6 és GFX7 architektúrájú grafikus processzorai mostantól ellenőrzött Vulkan 1.3 támogatást kapnak a Linux rendszerekhez készült nyílt forráskódú Mesa RADV driver által, mely fejlesztést a Khronos Group is elismert.

kami911 képe

Jelentős teljesítményjavulás a RADV driverben az AMD FSR2-vel

A Valve mérnöke, Samuel Pitoiset jelentős teljesítménynövekedést ért el a Mesa RADV driver számára az AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2) használatakor. Ezzel a frissítéssel a nyílt forráskódú RADV driver lényegesen hatékonyabbá vált, és közelebb került az AMD hivatalos Vulkan driverének teljesítményéhez.

kami911 képe

AMD GPUOpen HIP RT 2.5: Új verzió ray-tracing támogatással

Az AMD GPUOpen csapata bemutatta a HIP RT 2.4-et, amely a legújabb verziója a HIP interfészre épülő nyílt forráskódú sugárkövető könyvtárnak. A frissítés új algoritmusokat és grafikai architektúrák támogatását kínálja.

Oldalak

Feliratkozás RSS - radeon csatornájára