radeon

kami911 képe

Új H-PLOC algoritmus és grafikai architektúra támogatás

Az AMD GPUOpen csapata bemutatta a HIP RT 2.4-et, amely a legújabb verziója a HIP interfészre épülő nyílt forráskódú sugárkövető könyvtárnak. A frissítés új algoritmusokat és grafikai architektúrák támogatását kínálja.

kami911 képe

KDE Slimbook Plasma VI: Az új Linux Ultrabook AMD Ryzen 7 processzorral

A Slimbook és a KDE közösen bemutatták a legújabb Linux alapú ultrabookot, a KDE Slimbook Plasma VI-t. Az új modell AMD Ryzen 7 8845HS processzort, akár 96 GB RAM-ot és nagyobb, 80 Wh-s akkumulátort kínál, ideális választás mindennapi munkára, szórakozásra és helyi AI-feladatokhoz.

kami911 képe

Jogi ketrecbe zárta a HDMI Fórum a nyílt megoldásokat

A színfalak mögött ismét összecsapott a zárt, tulajdonosi világ a nyílt forráskódú megoldásokkal. A cikk rávilágít arra, hogy a HDMI Fórum döntése, miszerint zárttá tette a HDMI specifikációt, jelentős akadályt gördít az open-source GPU illesztőprogramok fejlesztése elé. Ez a zárt specifikáció ellehetetleníti az open-source megoldásokban a fejlett HDMI 2.1+ funkciók támogatását, integrálását. Ennek következtében az open-source fejlesztők számára nem áll rendelkezésre megfelelő információ, vagy jogilag kerülnek blokkolásra a HDMI funkciók implementálásához, ami veszélyezteti azok elérhetőségét az open-source környezetben. Az AMD és az X.Org Alapítvány erőfeszítései sem hoztak eredményt, így az open-source rendszerekben a DisplayPort válik a preferált megoldássá.

kami911 képe

Vennéd?

Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy „together we advance gaming” / „Együtt fejlesztjük a játékot” címmel livestream eseményen mutatja be az AMD Radeon™ grafikus rendszerek következő generációját. Az AMD vezetői részletesen ismertetik az új, nagy teljesítményű és energiatakarékos AMD RDNA™ 3 architektúrát, amely új szintű teljesítményt, hatékonyságot és funkcionalitást biztosít a játékosok és tartalomkészítők számára. Élő videó:

kami911 képe

November 3-án műsoron az RDNA3

Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy „together we advance gaming” / „Együtt fejlesztjük a játékot” címmel livestream eseményen mutatja be az AMD Radeon™ grafikus rendszerek következő generációját. Az AMD vezetői részletesen ismertetik az új, nagy teljesítményű és energiatakarékos AMD RDNA™ 3 architektúrát, amely új szintű teljesítményt, hatékonyságot és funkcionalitást biztosít a játékosok és tartalomkészítők számára.

kami911 képe

Az AMD GPU-k illesztőprogram változásai

Az AMD Linux grafikus vezérlő mérnökei már dolgoztak az új grafikus processzorok támogatásán. A fejlesztések a javítások a közzététel legkorábbi szakaszában vannak. A illesztőprogram kezelésének változása miatt azonban ezúttal élesen eltér a kialakítás, ahol korábban valami szín és hal név alatt voltak elérhetőek a javítások, hogy elrejtsék az új hardverekkel kapcsolatos munkájukat.

kami911 képe

Hardveresen gyorsított videólejátszás bekapcsolása a Firefox böngészőben

A hardveresen támogatott videólejátszás bekapcsolásával a videólejátszástól tehermentesíteni lehet a CPU-t, mert a dekódolási munkát a GPU végzi. Ezzel a videólejátszás folyamatosabb lehet és kevesebb energiát is fogyaszt. A számítógépben lévő grafikus kártyától függően, az alábbi lehetőségek adottak:

kami911 képe

AMD Radeon videokártyákkal kapcsolatos tudnivalók

A Linux Mint 18-as verziójában megszűnt a régebbi Radeon videókártyák AMD által fejlesztett fglrx tulajdonosi illesztőprogramok támogatása. Az AMD döntése nyomán a cég már csak az újabb videokártyák támogatására koncentrál, amelyeket az újabb amdgpu és a régebbi radeon illesztőprogramokkal támogat. Az amdgpu hibrid eszköz-illesztőprogram alapvetően szabad szoftver, de az AMD biztosít további komponenseket is. Az újabb kártyákhoz elérhetők az AMD-PRO illesztőprogram is, amely nem szabad összetevőket is tartalmaz, esetenként nagyobb teljesítményt, Vulcan és OpenCL API támogatást biztosít.

kami911 képe

Az AMD bejelentette legújabb CPU-it és GPU-it

Az AMD bejelntette a Computex-en legújabb processzorai és grafikus chipjei legújabb verzióját. A 7nm-es techonlógiával készülő chipletek már az új, CPU-k esetén - a ZEN 2 architektúrára épülnek, míg a Radeon RX 5000 sorozatú chippek pedig a GCN-t (Graphic Core Next) leváltó RDNA-ra.

kami911 képe

Mesa RADV Illesztőprogram: Vulkan 1.3 támogatás régi AMD GFX6/GFX7 GPU-khoz

Az AMD régebbi GFX6 és GFX7 architektúrájú grafikus processzorai mostantól ellenőrzött Vulkan 1.3 támogatást kapnak a Linux rendszerekhez készült nyílt forráskódú Mesa RADV driver által, mely fejlesztést a Khronos Group is elismert.

kami911 képe

Jelentős teljesítményjavulás a RADV driverben az AMD FSR2-vel

A Valve mérnöke, Samuel Pitoiset jelentős teljesítménynövekedést ért el a Mesa RADV driver számára az AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2) használatakor. Ezzel a frissítéssel a nyílt forráskódú RADV driver lényegesen hatékonyabbá vált, és közelebb került az AMD hivatalos Vulkan driverének teljesítményéhez.

kami911 képe

Elérhető lett az AMD RDNA 3.5 ISA dokumentáció

Az utóbbi években az AMD kevesebb hivatalos dokumentációt tett közzé, helyette inkább az erőforrásaikat az open-source Linux grafikus meghajtó fejlesztésére fordították. Ennek ellenére az új GPU architektúrákhoz kapcsolódó ISA dokumentációt folyamatosan elérhetővé teszik, így segítve azokat a fejlesztőket, akik játékokhoz optimalizálnak shadereket, vagy akik a LLVM AMDGPU backendjén, a GCC AMDGCN fordító backendjén, valamint egyéb fordítókomponenseken dolgoznak.

kami911 képe

AMD visszavonul az enthusiast GPU szegmensből, hogy piaci részesedést szerezzen

Az AMD bejelentette, hogy következő generációs RDNA 4 alapú grafikus kártyái már nem célozzák a csúcsteljesítményt igénylő rajongói (enthusiast) GPU szegmenst, hanem a mainstream és teljesítmény szegmensekre fókuszálnak. Céljuk a piaci részesedés növelése az NVIDIA-val folytatott ár-érték harcban.

kami911 képe

Nyílt forráskódú lett a FidelityFX SDK

Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá tette a AMD FidelityFX fejlesztői eszközkészletét. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz:

Oldalak

Feliratkozás RSS - radeon csatornájára