Kezdetben a Linux-on futó grafikai programok képkocka-sebessége sajnálatosan alacsony volt, a más rendszereken futó azonos alkalmazásokkal összevetve. Az utóbbi évek gyártói és Valve, illetve RedHat mérnökeinek kitartó és áldozatos munkájának köszönhetően a Linux-on futó játétkok képkocka-sebessége drasztikusan megemelkedett. Egyre jobb illesztőprogramok, egyre jobb hibakeresési eszközök, mind a program futását tekintve, mind a GPU-ban végzett feladatok optimális irányba mozdultak el. Ennek megfelelően ma már sokkal jobb játszani Linux-on, mint eddig bármikor. Mindezek lehetőséget adtak a Valve számára is, hogy másodjára – ismét – megpróbáljanak bekerülni a konzolos üzletbe egy dedikált eszközzel – a Steam Deck-kel. Úgy tűnik ez a második próbálkozás már sikeresnek tekinthető, hiszen a Steam Deck elég jól fogy és a vásárlói fogadtatása is nagyon pozitív.
A további fejlődés azonban nem várt helyről, a Zink Mesa illesztőprogram felől érkezett. A Zink, amely a OpenGL programok futtatását teszi lehetővé Vulkan-on, fejlesztésével kapcsolatban készítette Mike Blumenkrantz a vkoverhead programot. A vkoverhead egy eszköz a Vulkan-illesztőprogramok CPU-overheadjének kiértékelésére. Mike úgy találta, hogy a RADV meghajtó lassabb volt, mint az AMDGPU-PRO meghajtó a nagyon egyszerű rajzolási tesztnél. A legalapvetőbb Vulkan-teszt esetében a RADV csak körülbelül 28,3 millió rajzolást ért el másodpercenként, míg az AMDGPU-PRO körülbelül 32,8 millió rajzolást másodpercenként.
Nos, a RADV végrehajtásának profilozásával erre a nagyon egyszerű Vulkan-tesztre, és a szűk keresztmetszetek megtalálásával, amikkel foglalkozni kellett, mire befejezte kis kalandját, már 44 millió rajzolást ért el másodpercenként a RADV illesztőprogrammal. Ez 55%-os növekedést jelent a RADV rajzolási teljesítményében a mainline Mesa jelenlegi RADV kódjához képest, és körülbelül 30%-os előny az AMDGPU-PRO AMD saját Vulkan meghajtójához képest.
A MangoHud a Linux-on játszók egyik kedvenc eszköze, amely különféle teljesítményinformációkat jelenít meg játék közben. A Steam Deck is ezt használja HUD-ként. A MangoHud frissült a legújabb verziójára, a 0.8.0-ra. A népszerű teljesítménymonitor most már több GPU támogatását is biztosítja, emellett új funkciókkal és kompatibilitási javításokkal bővült.
A MangoHud a Linux-on játszók egyik kedvenc eszköze, amely különféle teljesítményinformációkat jelenít meg játék közben. A Steam Deck is ezt használja HUD-ként. A MangoHud frissült a legújabb verziójára, a 0.7.1-re.
A Killing Floor első ránézésre egy Left 4 Dead klónnak tűnhet, ám története jóval korábbra nyúlik vissza, mint a Valve zombidarálójának. Egy balul elsült kísérlet után Londont ellepik a hordákban közlekedő zombik, ahonnan csapattársainkkal együtt kell kiverekedni magunk. A Killing Floor alapesetben több fegyverrel és ellenféllel szolgál mint a L4D, ugyanakkor magán viseli az egyre korosodó UnrealEngine2 gyermekbetegségeit. A zombigyilkolás után pénzt kapunk, amiből új fegyvereket és eszközöket vásárolhatunk magunknak, illetve 6 féle perk mentén képességeinket is fejleszthetjük.
Mostanában minden hétre jut valami ingyen játék. Volt már FPS, stratégia és most egy különleges egyveleg: a Mount&Blade.
A játék érdekes keveredése a stratégiának, a szerepjátéknak, de tartalmaz némi managementet is, amennyiben saját csapatunk ellátmányát, felszerelését és lovait szintén nekünk kell beszerezni. Ehhez jönnek még az elfoglalható falvak és várak, melyeket fejleszteni is lehet, ezzel növelve vagyonunkat.