FPS

kami911 képe

Lenyűgöző sebességnövekedés lesz az AMD és Intel Vulkan illesztőprogramokban

Kezdetben a Linux-on futó grafikai programok képkocka-sebessége sajnálatosan alacsony volt, a más rendszereken futó azonos alkalmazásokkal összevetve. Az utóbbi évek gyártói és Valve, illetve RedHat mérnökeinek kitartó és áldozatos munkájának köszönhetően a Linux-on futó játétkok képkocka-sebessége drasztikusan megemelkedett. Egyre jobb illesztőprogramok, egyre jobb hibakeresési eszközök, mind a program futását tekintve, mind a GPU-ban végzett feladatok optimális irányba mozdultak el. Ennek megfelelően ma már sokkal jobb játszani Linux-on, mint eddig bármikor. Mindezek lehetőséget adtak a Valve számára is, hogy másodjára – ismét – megpróbáljanak bekerülni a konzolos üzletbe egy dedikált eszközzel – a Steam Deck-kel. Úgy tűnik ez a második próbálkozás már sikeresnek tekinthető, hiszen a Steam Deck elég jól fogy és a vásárlói fogadtatása is nagyon pozitív.

A további fejlődés azonban nem várt helyről, a Zink Mesa illesztőprogram felől érkezett. A Zink, amely a OpenGL programok futtatását teszi lehetővé Vulkan-on, fejlesztésével kapcsolatban készítette Mike Blumenkrantz a vkoverhead programot. A vkoverhead egy eszköz a Vulkan-illesztőprogramok CPU-overheadjének kiértékelésére. Mike úgy találta, hogy a RADV meghajtó lassabb volt, mint az AMDGPU-PRO meghajtó a nagyon egyszerű rajzolási tesztnél. A legalapvetőbb Vulkan-teszt esetében a RADV csak körülbelül 28,3 millió rajzolást ért el másodpercenként, míg az AMDGPU-PRO körülbelül 32,8 millió rajzolást másodpercenként.

Nos, a RADV végrehajtásának profilozásával erre a nagyon egyszerű Vulkan-tesztre, és a szűk keresztmetszetek megtalálásával, amikkel foglalkozni kellett, mire befejezte kis kalandját, már 44 millió rajzolást ért el másodpercenként a RADV illesztőprogrammal. Ez 55%-os növekedést jelent a RADV rajzolási teljesítményében a mainline Mesa jelenlegi RADV kódjához képest, és körülbelül 30%-os előny az AMDGPU-PRO AMD saját Vulkan meghajtójához képest.

Ezek után figyelmét az Intel ANV illesztőprogramja felé fordította, ahol hasonló fejlesztéseket eszközöl. Ennek eredménye hozzávetőlegesen 60 százalékos javulás ebben az illesztőprogramban.

kimarite képe

Ingyen elérhető a Killing Floor játék

Ingyen elérhető a Killing Floor játék
Ingyen elérhető a Killing Floor játék

A Killing Floor első ránézésre egy Left 4 Dead klónnak tűnhet, ám története jóval korábbra nyúlik vissza, mint a Valve zombidarálójának. Egy balul elsült kísérlet után Londont ellepik a hordákban közlekedő zombik, ahonnan csapattársainkkal együtt kell kiverekedni magunk. A Killing Floor alapesetben több fegyverrel és ellenféllel szolgál mint a L4D, ugyanakkor magán viseli az egyre korosodó UnrealEngine2 gyermekbetegségeit. A zombigyilkolás után pénzt kapunk, amiből új fegyvereket és eszközöket vásárolhatunk magunknak, illetve 6 féle perk mentén képességeinket is fejleszthetjük.

kimarite képe

Bő egy napig még ingyenes a Mount&Blade (Wine)

Bő egy napig még ingyenes a Mount&Blade (Wine)
Bő egy napig még ingyenes a Mount&Blade (Wine)

Mostanában minden hétre jut valami ingyen játék. Volt már FPS, stratégia és most egy különleges egyveleg: a Mount&Blade.

A játék érdekes keveredése a stratégiának, a szerepjátéknak, de tartalmaz némi managementet is, amennyiben saját csapatunk ellátmányát, felszerelését és lovait szintén nekünk kell beszerezni. Ehhez jönnek még az elfoglalható falvak és várak, melyeket fejleszteni is lehet, ezzel növelve vagyonunkat.

kimarite képe

Retro játékok...- emlékek és újrajátszás Linux alatt...

Feliratkozás RSS - FPS csatornájára