A Google csütörtökön egy sürgősségi frissítést adott ki a Chrome böngészőjéhez, amely két nulladik napi sebezhetőség javítását tartalmazza, amelyeket a vállalat szerint aktívan kihasználnak.
A rosszindulatú bővítmények célja, hogy nyomon kövessék, amikor a felhasználók e-kereskedelmi weboldalakat látogatnak, és úgy módosítsák a látogató sütijét, hogy úgy tűnjön, mintha a látogató egy referrer linken keresztül érkezett volna. Ezért a bővítmények szerzői affiliate díjat kapnak az elektronikus üzletekben történő vásárlásokért.
A McAfee kutatói által felfedezett öt rosszindulatú kiterjesztés, amit el kell távolítani a Chrome (és leszármazott) böngészőkből a következőek:
Netflix Party (mmnbenehknklpbendgmgngeaignppnbe) - 800 000 letöltés.
Netflix Party 2 (flijfnhnhifgdcbhglkneplegafminjnhn) - 300 000 letöltés.
Full Page Screenshot Capture – Screenshotting (pojgkmkfincpdkdgjepkmdekcahmckjp) - 200,000 letöltés
A „Full Page Screenshot Capture - Screenshotting” és a „FlipShope - Price Tracker Extension” még mindig elérhető a Chrome Web Store-ban.
A két Netflix Party bővítményt eltávolították az áruházból, de ez nem törli őket a webböngészőkből, így a felhasználóknak manuálisan kell eltávolítaniuk őket.
Ha benned is felmerült ez a kérdés, tekintsd meg az alábbi térképet. „Kicsit” egysíkú lett a kép mostanra. Szerintetek minek köszönhető ez, jó ez így? Mit lehet tenni? Hol a Firefox? És a többiek? Te melyiket használod? Miért azt használod?
A Chrome és a Firefox néhány hónapon belül eléri a 100-as verziót. Ez potenciálisan törést okozhat az olyan webhelyeken, amelyek az üzleti logika végrehajtásához a böngésző verziójának azonosítására támaszkodnak. Ez a bejegyzés az események idővonalát, a Chrome és a Firefox által a hatás mérséklésére alkalmazott stratégiákat és azt mutatja be.
Ismeretlen vevőnek adták el az egyik legnépszerűbb hirdetésblokkoló Chrome- és Firefox kiegészítőt, az Adblockot.
Sem az ár, sem a vevő kiléte nem ismert, de még csak az eladás tényét sem verték nagydobra: a több, mint 40 millió felhasználóval rendelkező Adblock a múlt hét végén cserélt gazdát, és a hírek szerint az eredeti készítő, Michael Gundlach már egyáltalán nem is dolgozik a cégnél.