Blender

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.0

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.0 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól alapértelmezésben a Vulkan új generációs grafikai és számítási API-t használja a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.

A másik nagy változás a 3.x sorozatban, hogy a BGL modult felváltotta a GPU modul. Emellett a Blender Cycles is jelentős átalakítást kapott, ami a Blender 3.0-ban jelentősen javított GPU-s leképzési teljesítményt és interaktivitást eredményez.

Az új Blender kiadás felfrissíti az alapértelmezett témát a 3.0-s széria alkalmából, gyorsabbá teszi egy olyan blend fájl megnyitását, amely több ezer vagy több összetevőre hivatkozik ugyanabból a könyvtárból, támogatja a Zstandard tömörített .blend fájlok betöltését, és javítja a teljesítményt hatalmas hálószerkesztéskor.

A panelek vizuális stílusa is frissült, és számos kisebb változtatás történt a felhasználói felületen, hogy a Blender magas színvonalú és konzisztens felhasználói felületet, valamint kiegyensúlyozott munkafolyamatot kínáljon minden támogatott platformon.

A Blender 3.0 emellett 128 csatorna támogatásával bővíti a Sequencer-t, az Annotation Panel-t a Clip Editor új View fülére helyezi át, ASC CDL színkorrekciós módszerrel és transzformáció felülírási móddal bővíti, új "Loose Edges" opcióval bővíti, hogy csak a csatlakozó felületek nélküli élek összecsukhatók legyenek, támogatja az oldalak átfordítását a hálófeleződéseknél, és számos fejlesztés történt a Knife Tool-ban.

A VR (virtuális valóság) számára az új kiadás frissíti a VR Scene Inspection kiegészítőt egy új VR-vezérlő-alapú funkcionalitással, például a vezérlők megjelenítésének és a VR-ben a jelenetben való navigálásnak a vezérlő bemeneteinek segítségével történő lehetőségével. Ezenkívül mostantól nagyobb színmélységeket használnak a VR-megjelenített képekhez, és van egy új "Abszolút követés" munkamenet opció a szem eltolásának kihagyásához.

Egyéb említésre méltó változások között a Blender 3.0 több képkockás támogatást hoz a Reproject és a Move to Layer operátorokhoz, lehetőséget ad a maszk réteglista átrendezésére, támogatást ad a Text konvertálásához Grease Pencil objektummá, új opciót vezet be a maszkok használatára a nézeti réteg renderelés során, és új Dot-dash módosítót hoz a pont-vonalak generálásához és különböző anyagok szegmensekhez rendeléséhez.

A Blender 3.0 tartalmaz egy új szerkesztőt is, az Asset Browser-t, amely az ígéretek szerint megkönnyíti az újrafelhasználható eszközökkel való munkát. Többféle eszköztípust támogat, köztük az Objects, Materials, Poses és Worlds típusokat.

A 100 újonnan hozzáadott csomópont mellett a Blender 3.0 a geometriai csomópontokat egy újragondolt módszerrel bővíti a csomópontcsoportok kialakítására, valamint egy új attribútumrendszerrel és különböző új csomópontokkal a görbékkel, adatokkal, példányokkal, szöveggel stb. való interakcióhoz. Természetesen a meglévő csomópontok többsége is fejlesztéseket kapott.

Végül, de nem utolsósorban a Blender 3.0 stabil koordinátarendszert ad hozzá a vászon elvű kompozitáláshoz, és támogatja az összes nagyobb , beleértve az AMD-t, az Apple-t, az Intel-t és az Nvidia-t.

kami911 képe

Hosszú távon friss az új Blender verzió

A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.6-os verzióját, amely a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil, hosszan támogatott (LTS) verziója. A Blender 3.6-os verziójának újdonságai: alapvető részecske szimuláció, a szimulációs zónák, és az AMD és az Intel grafikus kártyákon támogatott hardveres ray tracing használata.

kami911 képe

A tökéletességre hajaz

A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.5-öt, a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil verzióját. A Blender 3.5-ös verziójának újdonságai: a haj- és szőrkezelés minden tekintetben történő fejlesztése.

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.4

A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.4-et, a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil verzióját. A Blender 3.4-es verziójának újdonságai: Path guiding a Cycles-ben, az új szobrászati és festési maszkoló eszközök, a Geometry Nodes nézetablak, az új UV-szerkesztő eszközök, teljesen támogatott Wayland ablakkezelő környezetet és a teljesítmény javítását.

kami911 képe

A Volkswagen Csoport csatlakozik a Blender Fejlesztési Alaphoz

A VW-csoport bejelentette, hogy csatlakozik azon körhöz, akik támogatják a Blender Alapítványt, mint az első nagy autóipari gyártó. A Volkswagen Csoport nagyara értékeli a Blender Közösség fantasztikus munkáját szeretnék honorálni azzal, hogy védnöki tagként csatlakoznak az alapítványhoz. Ez egy kívánság volt a 12 éve állandóan és erősen képviselt VW-Csoporton belül folyamatosan növekvő Blender felhasználói bázisuk eredménye.

kami911 képe

20 éve lett szabad szoftver a Blender

A Blender Alapítvány szárnyai alá kerül alkalmazás, 20 éve lett szabad szoftver. Azóta hatalmas támogatottsága lett mind felhasználói, mint vállalati, mind GPU-támgatás szempontjából. Sok újdonság, rengeteg hasznos fejlesztés, a projekt megemlékezése a 20 évvel ezelőtt szabaddá vált szoftverrel kapcsolatban:

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.3

A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.3-at, a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil verzióját.

A Blender 3.3 pontosan három hónappal a Blender 3.2 után érkezett meg, és számos fejlesztést hoz, kezdve az Intel Arc grafika támogatásával, amelyhez Linuxon Intel illesztőprogram legalább 22.26.23570 verziója szüksége. Emellett az AMD GPU leképzés Vega grafikus kártyákhoz is megérkezett, amely új szintre emeli Linux-on többek között a Radeon VII, Radeon RX Vega sorozat és Radeon Pro WX 910 GPU-val szerelt kártyák támogatását. Valamint beépítésre került az új Filmic sRGB színtér támogatása a képekhez,  egy új haj munkafolyamat lehetőségét is biztosítja egy új görbe objektumtípus segítségével.

A Blender felhasználói felülete frissült: a szöveges mezők több helyzetben jelennek meg a jelöltek, mindig látható görgetősávok, a Beállításokban a Fájlböngésző felhasználói felület beállításainak jobb elrendezése, valamint a View Layer és a Library Overrides megjelenítési módok teljesítményének javítása is az újdonságok között szerepel.

További említésre méltó változás, hogy a Blender 3.3 javítja a szoftver teljesítményét a hatalmas mennyiségű objektumot tartalmazó Alembic, OBJ vagy USD fájlok importálásakor, Az export műveleteknél lesz lehetőség az előbeállítások elvégzésére. Érkezett támogatás az .obj vertex színek importálásához és exportálásához. A 3D nyomtatók tulajdonosaik bizonyára örülnek majd a kísérleti, C++ nyelven írt STL (.stl) importálónak, amely akár 8-szor gyorsabb a Python-alapúnál.

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.2

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.2 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól AMD GPU leképzést is támogatás Linux-on! Ez az RDNA/RDNA2 GPU-kra vonatkozik, és a Radeon Open eCosystem (ROCm) compute stack / HIP rendszerrel működik a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.. Az RDNA előtti GPU-k hivatalosan nem támogatottak. Ehhez jelenleg a 22.10-es Linux-illesztőprogramra van szükség az AMD Radeon tárolójából.

Továbbá az alábbi újdonságokat is tartalmazza:

Megjelent a Blender 3.0.1

A Blender 3.0.1 a tavaly decemberben megjelent új főverzió első hibajavító kiadása, amelyben összesen 90 hibát javítottak a fejlesztők.

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.0 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól alapértelmezésben a Vulkan új generációs grafikai és számítási API-t használja a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.

A másik nagy változás a 3.x sorozatban, hogy a BGL modult felváltotta a GPU modul. Emellett a Blender Cycles is jelentős átalakítást kapott, ami a Blender 3.0-ban jelentősen javított GPU-s leképzési teljesítményt és interaktivitást eredményez.

Az új Blender kiadás felfrissíti az alapértelmezett témát a 3.0-s széria alkalmából, gyorsabbá teszi egy olyan blend fájl megnyitását, amely több ezer vagy több összetevőre hivatkozik ugyanabból a könyvtárból, támogatja a Zstandard tömörített .blend fájlok betöltését, és javítja a teljesítményt hatalmas hálószerkesztéskor.

A panelek vizuális stílusa is frissült, és számos kisebb változtatás történt a felhasználói felületen, hogy a Blender magas színvonalú és konzisztens felhasználói felületet, valamint kiegyensúlyozott munkafolyamatot kínáljon minden támogatott platformon.

A Blender 3.0 emellett 128 csatorna támogatásával bővíti a Sequencer-t, az Annotation Panel-t a Clip Editor új View fülére helyezi át, ASC CDL színkorrekciós módszerrel és transzformáció felülírási móddal bővíti, új "Loose Edges" opcióval bővíti, hogy csak a csatlakozó felületek nélküli élek összecsukhatók legyenek, támogatja az oldalak átfordítását a hálófeleződéseknél, és számos fejlesztés történt a Knife Tool-ban.

A VR (virtuális valóság) számára az új kiadás frissíti a VR Scene Inspection kiegészítőt egy új VR-vezérlő-alapú funkcionalitással, például a vezérlők megjelenítésének és a VR-ben a jelenetben való navigálásnak a vezérlő bemeneteinek segítségével történő lehetőségével. Ezenkívül mostantól nagyobb színmélységeket használnak a VR-megjelenített képekhez, és van egy új "Abszolút követés" munkamenet opció a szem eltolásának kihagyásához.

Egyéb említésre méltó változások között a Blender 3.0 több képkockás támogatást hoz a Reproject és a Move to Layer operátorokhoz, lehetőséget ad a maszk réteglista átrendezésére, támogatást ad a Text konvertálásához Grease Pencil objektummá, új opciót vezet be a maszkok használatára a nézeti réteg renderelés során, és új Dot-dash módosítót hoz a pont-vonalak generálásához és különböző anyagok szegmensekhez rendeléséhez.

A Blender 3.0 tartalmaz egy új szerkesztőt is, az Asset Browser-t, amely az ígéretek szerint megkönnyíti az újrafelhasználható eszközökkel való munkát. Többféle eszköztípust támogat, köztük az Objects, Materials, Poses és Worlds típusokat.

A 100 újonnan hozzáadott csomópont mellett a Blender 3.0 a geometriai csomópontokat egy újragondolt módszerrel bővíti a csomópontcsoportok kialakítására, valamint egy új attribútumrendszerrel és különböző új csomópontokkal a görbékkel, adatokkal, példányokkal, szöveggel stb. való interakcióhoz. Természetesen a meglévő csomópontok többsége is fejlesztéseket kapott.

Végül, de nem utolsósorban a Blender 3.0 stabil koordinátarendszert ad hozzá a vászon elvű kompozitáláshoz, és támogatja az összes nagyobb , beleértve az AMD-t, az Apple-t, az Intel-t és az Nvidia-t.

Feliratkozás RSS - Blender csatornájára