Megjelent a Blender 3.3

kami911 képe

A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.3-at, a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil verzióját.

A Blender 3.3 pontosan három hónappal a Blender 3.2 után érkezett meg, és számos fejlesztést hoz, kezdve az Intel Arc grafika támogatásával, amelyhez Linuxon Intel illesztőprogram legalább 22.26.23570 verziója szüksége. Emellett az AMD GPU leképzés Vega grafikus kártyákhoz is megérkezett, amely új szintre emeli Linux-on többek között a Radeon VII, Radeon RX Vega sorozat és Radeon Pro WX 910 GPU-val szerelt kártyák támogatását. Valamint beépítésre került az új Filmic sRGB színtér támogatása a képekhez,  egy új haj munkafolyamat lehetőségét is biztosítja egy új görbe objektumtípus segítségével.

A Blender felhasználói felülete frissült: a szöveges mezők több helyzetben jelennek meg a jelöltek, mindig látható görgetősávok, a Beállításokban a Fájlböngésző felhasználói felület beállításainak jobb elrendezése, valamint a View Layer és a Library Overrides megjelenítési módok teljesítményének javítása is az újdonságok között szerepel.

Ez a kiadás megvalósítja a "Kép a síkjelzőből/Image from Plane Marker" operátort, amely a síkjelző által érzékelt pixelekből képi adatblokkot hoz létre vagy frissít, megvalósítja a mozgáskövető adatok előkitöltését a kompozitor csomópontokhoz. A kombinált átfedések létrehozásához hozzáad egy maszk keverési faktort és egy maszk spline láthatósági opciót is. Érkezett egy új szűrőmódszer is a  strip transzformációkhoz, és egy új újraszinkronizálási rendszert ad a szekvencerhez.

A Blender 3.3-ban frissültek az idővonal és a Dopesheet szerkesztők a Grease Pencil kulcsképkockák megjelenítéséhez. A Dopesheet akciómódja pedig mostantól mutatja az akció egyéni tulajdonságait is.

A Grease Pencil megkapta az anyagválasztó menüt az „U” billentyűvel lenyomásával a Sculpt módban. Az új Noise módosító paraméterrel meghatározható, hogy mikor változzék a véletlenszerű zajminta, és módosítható a zaj a kulcsképkockáknál. Új Ping Pong üzemmód is érkezett a Time Offset módosítóhoz. Egy csomó új LineArt funkciót is kapott a szoftver, beleértve az új Shadow és Light Contour számítást, az új Silhouette funkciót és a metszési prioritást is.

A Blender 3.3 a modellezés területén is új funkciókkal bővül, beleértve egy új tulajdonságot a Shade Smooth operátorban az Auto Smooth engedélyezéséhez, egy új snapping módszert, amely a transzformált geometriát a legközelebbi felülethez igazítja. Egy új felület deformáló módosító használatával a cél mesh megnöveli a csúcspontok számát.

Az UDIM textúrakészletek .blend fájlba csomagolásának támogatása mostantól elvégezhető az új Blender kiadásban. Egy művelet lett kifejlesztve az aktív színattribútum réteg duplikálásához, Lett egy új rugalmas üzemmód a transzformációs eszközöknél is. Új ikonokat debütáltak a trimmelőeszközökhöz. Illetve jelentősen javítja ez a verzió a rajzolási teljesítményt, amikor az EEVEE engedélyezésével szobrászkodunk.

További említésre méltó változás, hogy a Blender 3.3 javítja a szoftver teljesítményét a hatalmas mennyiségű objektumot tartalmazó Alembic, OBJ vagy USD fájlok importálásakor, Az export műveleteknél lesz lehetőség az előbeállítások elvégzésére. Érkezett támogatás az .obj vertex színek importálásához és exportálásához. A 3D nyomtatók tulajdonosaik bizonyára örülnek majd a kísérleti, C++ nyelven írt STL (.stl) importálónak, amely akár 8-szor gyorsabb a Python-alapúnál.

(forrás)