STL

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.3

A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.3-at, a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil verzióját.

A Blender 3.3 pontosan három hónappal a Blender 3.2 után érkezett meg, és számos fejlesztést hoz, kezdve az Intel Arc grafika támogatásával, amelyhez Linuxon Intel illesztőprogram legalább 22.26.23570 verziója szüksége. Emellett az AMD GPU leképzés Vega grafikus kártyákhoz is megérkezett, amely új szintre emeli Linux-on többek között a Radeon VII, Radeon RX Vega sorozat és Radeon Pro WX 910 GPU-val szerelt kártyák támogatását. Valamint beépítésre került az új Filmic sRGB színtér támogatása a képekhez,  egy új haj munkafolyamat lehetőségét is biztosítja egy új görbe objektumtípus segítségével.

A Blender felhasználói felülete frissült: a szöveges mezők több helyzetben jelennek meg a jelöltek, mindig látható görgetősávok, a Beállításokban a Fájlböngésző felhasználói felület beállításainak jobb elrendezése, valamint a View Layer és a Library Overrides megjelenítési módok teljesítményének javítása is az újdonságok között szerepel.

További említésre méltó változás, hogy a Blender 3.3 javítja a szoftver teljesítményét a hatalmas mennyiségű objektumot tartalmazó Alembic, OBJ vagy USD fájlok importálásakor, Az export műveleteknél lesz lehetőség az előbeállítások elvégzésére. Érkezett támogatás az .obj vertex színek importálásához és exportálásához. A 3D nyomtatók tulajdonosaik bizonyára örülnek majd a kísérleti, C++ nyelven írt STL (.stl) importálónak, amely akár 8-szor gyorsabb a Python-alapúnál.

Feliratkozás RSS - STL csatornájára