Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.
Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.
A Linux 6.10 verzióban bemutatott NTSYNC driver a Windows NT szinkronizációs primitívek emulálására szolgál, amely drámai teljesítményjavulást eredményezhet a Windows játékok futtatásában Linuxon. Azonban az induló verzió jelenleg „hibás” státuszt kapott, mivel a szükséges javítások nem készültek el időben.
A „v2” verziójú patchekkel, melyeket tegnap tettek közzé, teljessé vált a 29 patchből álló sorozat. Az újított patchek javítják a patch leírásokat, hogy könnyebb legyen a kód ellenőrzése, az objektumok most már fájlok, nem pedig táblák indexei, javították néhány expozíciós ioctl nevét, és egyéb apró kódbeli fejlesztéseket hajtottak végre a múlt héten történt kódellenőrzés alapján.
Ugyan még csak véleményezés alatt az egész terv, de máris jól látható hatalmas sebességnövekedést hozhat a Wine alatt futtatott játékoknál egy új megoldás, amelyet a Linux kernelben szeretnének bevezetni a fejlesztők. Beszéljenek először a számok:
A ReactOS, a közösség által kifejlesztett "nyílt forráskódú Windows" operációs rendszer, amelynek célja a Microsoft Windows bináris kompatibilitása, nagy frissítéssel jelentkezett. A legutóbbi kiadás a ReactOS 0.4.13 volt még 2020 áprilisában, míg ezen a héten a nagy ReactOS 0.4.14-es frissítés követte.