A Wine 10.16 egyik legfontosabb fejlesztése az NTSync támogatásának véglegesítése. Ez a mechanizmus egy új, a Linux 6.14-ben bevezetett kernelmodult használ, amely a Windows NT szinkronizációs primitívjeit képes natívan kezelni. A cél: jobb teljesítmény és kompatibilitás több szálas alkalmazások (különösen játékok) esetén. A támogatás még nem teljes, de az ehhez szükséges előkészítő foltok most már bekerültek a kódba, és a teljes funkció a következő hónapokban várható.
Az NTSYNC driver bevezetése nagy lépés a Windows-játékok Linux alatti teljesítményének javítása felé. Amint a hiányzó javításokat és funkciókat beépítik, a játékosok komoly teljesítményjavulásra számíthatnak. Ez újabb lendületet adhat a Linux-alapú játékrendszerek és a Proton népszerűségének, lehetővé téve a Windows-platformon elérhető játékok szélesebb körű támogatását. Az NTSYNC-hez kapcsolódó fejlesztések beépítése kulcsfontosságú lesz a jövőbeni Linux-kiadások számára, és a Linux-közösség reménykedik, hogy a következő verziókban már teljes mértékben működőképes lesz. Az NTSYNC célja, hogy a Windows NT szinkronizációs mechanizmusait hatékonyabban emulálja Linux alatt, ami kulcsfontosságú a Windows-játékok sima futtatásához Wine vagy Proton környezetben. Az ilyen szinkronizációs primitívek pontos implementációja drámai teljesítményjavulást hozhat, különösen játékok esetében.
Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.
Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.
A Linux 6.10 verzióban bemutatott NTSYNC driver a Windows NT szinkronizációs primitívek emulálására szolgál, amely drámai teljesítményjavulást eredményezhet a Windows játékok futtatásában Linuxon. Azonban az induló verzió jelenleg „hibás” státuszt kapott, mivel a szükséges javítások nem készültek el időben.
A „v2” verziójú patchekkel, melyeket tegnap tettek közzé, teljessé vált a 29 patchből álló sorozat. Az újított patchek javítják a patch leírásokat, hogy könnyebb legyen a kód ellenőrzése, az objektumok most már fájlok, nem pedig táblák indexei, javították néhány expozíciós ioctl nevét, és egyéb apró kódbeli fejlesztéseket hajtottak végre a múlt héten történt kódellenőrzés alapján.
Ugyan még csak véleményezés alatt az egész terv, de máris jól látható hatalmas sebességnövekedést hozhat a Wine alatt futtatott játékoknál egy új megoldás, amelyet a Linux kernelben szeretnének bevezetni a fejlesztők. Beszéljenek először a számok: