GBM

kami911 képe

A Firefox Linux grafikus alrendszer átállítása GLX-ről EGL-re

A Firefox 94 közelgő kiadásában a Linux felhasználóink nagy csoportja számára engedélyezik a fejlesztők EGL használatát. Ez növeli a WebGL teljesítményét, csökkenti az erőforrás-fogyasztást és megkönnyíti a jövőben a fejlesztők életét. És bekapcsolható például Firefox 93-ra is. Vagy próbáld ki még ma a Firefox 94 bétát.

Mi is ez a fejlesztés?

Ahhoz, hogy a hardveres gyorsítású API-kat, mint az OpenGL, olyan ablakrendszerekkel használhassuk, mint az X11 vagy a Wayland, szükség van egy interfészre, amely összeköti őket. Az OpenGL-hez az X11-en a legtöbb program a GLX-et használja, míg utódját, az EGL-t a Wayland-en, az Android-on és a beágyazott környezetben használják. Bár az EGL-nek van néhány jelentős előnye a GLX-hez képest, és elméletileg ugyanúgy használható az X11-en is, az ottani elterjedése nagyon lassú volt.

Ez a következő okokra vezethető vissza:

  1. A játékok és hasonló alkalmazások alig profitálnak a váltásból.
  2. Azok az alkalmazások és eszközkészletek, amelyeknek előnyös lenne, gyakran eleve nem engedélyezik a hardveres gyorsított leképzést az X11-en. Valószínűleg – többek között – a korábbi rossz és bonyolult illesztőprogram helyzet miatt.
  3. A lassú átvétel miatt az X11 EGL implementációk hibásak és hiányosak maradtak.

Nem minden asztali grafikus kártya illesztőprogram támogatja teljes mértékben, és vannak hibái (például az átlátszó ablakok hibás megjelenítése). De ahogy a Wayland egyre nagyobb lendületet vesz, az EGL is egyre több figyelmet és javítást kap a Linux desktop-on. És hogy miért is akarják a fejlesztők az EGL-t? Mert ad nekik egy kiváló eszközt - az EGLImages-t (és az EGLFence-t). Az EGLImage egy olyan objektum, amely a GPU memóriájának egy darabján jön létre (ami lehet DMABUF, a DMABUF másolás nélküli puffermegosztást biztosít), megosztva különböző folyamatokkal, és amelyet framepufferként (a GL renderelés célpontja) vagy textúraként (a GL renderelés forrása) használnak.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 525.85.05 illesztőprogram

Az NVIDIA bejelentette, hogy megjelent a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült Linux x64 (AMD64/EM64T) videókártya-illesztőprogram 525.85.05 verziója zárt forráskódú grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely néhány új funkciót és fejlesztést tartalmaz. Az új verzió javította a felfüggesztés és folytatás megbízhatóságát UEFI rendszereken, ha bizonyos kijelzőpanelokat használnak.

kami911 képe

Príma újdonságokkal érkezett az 515.86.01 verziójú illesztőprogram

Dinamikusan gyorsulnak az NVDIA GPU-k az AMD processzorokkal kommunikálva

Az NVIDIA kiadta az NVIDIA 525.60.11 verziójú illesztőprogramot, mint új tulajdonosi és nyílt forráskódú grafikus vezérlőjének új, termelésre kész verzióját a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely számos újdonságot fejlesztéseket, új funkciókat és hibajavításokat tartalmaz.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 510.47.03 illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 510.47.03 -es zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos új funkciót és fejlesztést tartalmaz.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 495.44 GBM támogatást nyújtó illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 495.44-es zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos új funkciót és fejlesztést tartalmaz.

Az NVIDIA 495.44 egy új funkcióági verzió, és bevezeti a GBM API támogatását, amely egy GBM backend illesztőprogramot valósít meg, amely a Mesa 21.2 vagy újabb verziójú GBM betöltővel használható. Ez jó hír, különösen a KDE Plasma felhasználók számára, mivel a legutóbbi 5.23.2 frissítés is hozzáadta a kezdeti GBM-támogatást.

Feliratkozás RSS - GBM csatornájára