A Thrive, a Godot Engine-nel fejlesztett nyílt forráskódú evolúciós szimulátor újabb lenyűgöző frissítést kapott. A 0.8.0-s verzió számos grafikai fejlesztést és új játékmeneti mechanikát hozott, amelyek még izgalmasabbá teszik az élőlények fejlődésének irányítását.
A Godot Engine, a platformfüggetlen, ingyenes és nyílt forráskódú játékmotor ismét egy lenyűgöző bemutatóvideóval jelentkezett. A videó betekintést nyújt abba, hogy a fejlesztők milyen kreatív projekteket valósítanak meg ezzel az egyre népszerűbb motorral. A bemutató kiváló példákat mutat arra, hogy a Godot Engine mennyire sokoldalú és mit kínál a játékfejlesztők számára. Az elmúlt évek során a motor folyamatosan fejlődött, és mára egyre nagyobb teret nyert mind az indie fejlesztők, mind a profi csapatok körében.
A nyílt forráskódú szoftverek világában egyre több diszkriminatív lépésre kerül sor azokkal szemben, akik nem azonosulnak a politikailag korrekt nézetekkel. Most a Godot játékmotor közösségében történtek tömeges kitiltások, amelyek során olyanokat is eltávolítottak, akik csupán azt javasolták, hogy a szoftverpolitika helyett a technikai fejlesztésekre koncentráljanak.
A Godot Engine legújabb, 4.3-as verziója számos izgalmas fejlesztéssel érkezett, amelyek nagyban megkönnyítik a fejlesztők munkáját, legyen szó animációkról, navigációról vagy renderelésről. Ez a verzió a közösség széles körű támogatásával készült, és több mint 500 közreműködő munkáját tükrözi. A cikkben bemutatjuk a legfontosabb újításokat és változásokat, amelyek javítják a felhasználói élményt és a stabilitást.
Az idei év egyértelműen a Wayland éve az asztali környezetben, és mostantól a Godot Engine hivatalosan is támogatni fogja a Waylandet a következő új kiadásában.
Az újításokat az elsődleges fejlesztő, Riteo által végzett fejlesztés nemrég beillesztésre kerül a Godot Engine fejlesztési kódjába. Így kész a Godot 4.3 kiadásra, ami ennek az évnek a későbbi időszakában jelenik majd meg.A legutóbbi Godot kiadás a 4.2.1, míg a 4.3 január elején kapott egy második fejlesztési előzetes kiadást.
Ráveheti a játékfejlesztőket, hogy váltsanak le az Unreal, a Unity és más játékmotorokról
A Godot egy nyílt forráskódú, közösség által vezérelt 2D/3D játékmotor, amely sok dicséretet kapott a játékipartól.
Ez egy alternatív FOSS-megoldás , amely segítheti a fejlesztőknek megszakítani a kapcsolatokat olyan szabadalmaztatott opciókkal, mint az Unreal, a Unity és más játékmotorok.
Most, több mint három év fejlesztés után, a teljesen feljavított Godot-kiadás teljes motor-újraírást és még sok minden mást tartalmaz.
Három évnyi munka összefoglalásaként megjelent a Godot 4.0 amely egy sokkal fejlettebb és erősebb ingyenes és nyílt forrású játékmotor, amely Vulkan és OpenGL támogatást is biztosít. Új játékspecifikus fizikai motorral, javított grafikával és vizuális effektekkel, jelentősen javult 3D, 2D, többjátékos és XR munkafolyamatokkal, valamint szélesebb lokalizációval, elérhetőséggel és platform támogatással. A Godot játékmotor fejlesztői írták a következőket:
A Godot Engine egy ingyenes és nyílt forráskódú játékmotor. Szeretnél látni néhány játékot, ami ezzel készült? Nos, van egy jó hírünk, hiszen a csapat most adta ki legújabb bemutatóját.
Mielőtt azonban megnéznéd a videót, itt van egy lista a bemutatott játékokról, és egy link, ahol többet megtudhatsz róluk. A játékok listája a megjelenés sorrendjében: