Ráveheti a játékfejlesztőket, hogy váltsanak le az Unreal, a Unity és más játékmotorokról
A Godot egy nyílt forráskódú, közösség által vezérelt 2D/3D játékmotor, amely sok dicséretet kapott a játékipartól.
Ez egy alternatív FOSS-megoldás , amely segítheti a fejlesztőknek megszakítani a kapcsolatokat olyan szabadalmaztatott opciókkal, mint az Unreal, a Unity és más játékmotorok.
Most, több mint három év fejlesztés után, a teljesen feljavított Godot-kiadás teljes motor-újraírást és még sok minden mást tartalmaz.
A Godot 4.0 főverzió rengeteg újdonsággal büszkélkedik, íme a fontosabbak:
- Vulkan és OpenGL rendering
- AMD FidelityFX támogatás
- Továbbfejlesztett világítás és árnyékok
- Új 2D szintszerkesztő eszközök
- Főbb fizika frissítés
- Továbbfejlesztett animációs szerkesztő
- A felhasználói felület és a szerkesztő fejlesztései
- 3D fejlesztése
Vulkan és OpenGL rendering
A Godot két új Vulkan-háttérrel rendelkezik (fürtözött és mobil), amelyek fejlettebb megjelenítést és optimalizált teljesítményt tesznek lehetővé.
Figyelembe vették a kisebb teljesítményű hardverrel rendelkező felhasználókat is, és integrálták az OpenGL-alapú kompatibilitási megjelenítést.
Folyamatban van a Direct3D 12 renderer kidolgozása is Windows és Xbox támogatáshoz.
AMD FidelityFX támogatás
A renderelési fejlesztések kiegészítéseként a Godot egyik közreműködője támogatta az AMD FidelityFX Super Resolution (FSR 1.0) technológiáját.
Ez zökkenőmentes és dinamikus renderelést tesz lehetővé alacsonyabb felbontás mellett, és a játékok is simábban futnak.
Az FSR 2.1 támogatását is előirányozták a jövőbeni kiadásokban.
Továbbfejlesztett világítás és árnyékok
A Godot globális megvilágítási rendszereit teljesen átdolgozták egy új globális megvilágítási technika, az „ SDFGI ” támogatásával. Az SDFGI aSigned Distance Field Global Illumination rövidítése ; itt tudhat meg többet róla .
Ennek köszönhetően az árnyékok megjelenítése a Godot-on drámaian javult, és jobban ellenőrizhető.
Új 2D szintszerkesztő eszközök
Egy új csempetérkép-szerkesztő került bevezetésre, amelyet a Godot közösség kérései és jelentései alapján vezettek be.
A Godot 2D-s szerkesztő karbantartója, Gilles Roudière egyesítette a csempekészletek és csempetérképek munkafolyamatát, ami nagyon rugalmas csempeelhelyezési élményt eredményezett .
Finomhangolhatja őket a navigáció, a forgáspontok, az ütközések és egyebek beállításával.
Ez hasznos lehet azoknak a független fejlesztőknek, akik kizárólag 2D-s játékokat fejlesztenek, és most már nem hagyatkozhatnak szabadalmaztatott eszközökre.
3D fejlesztések
A 3D-s jelenetek pontossága most még tovább növelhető az új Volumetric köd effektusnak köszönhetően .
Globálisan konfigurálható, vagy meghatározott területekhez definiálható a „FogVolume” csomópontok segítségével.
Ezenkívül a Godot 3.5-ből új zajtextúrákat vettek át, és hozzáadták a matricák támogatását, amelyek lehetővé teszik, hogy anyagokat helyezzen el a felületeken a környezet díszítésére.
Főbb fizika frissítés
A Godot házon belüli 3D-s fizikai motorja, a „Godot Physics” visszatért!
Leváltja a „Bullet” fizikai motort, hogy nagyobb rugalmasságot biztosítson az új funkciók bevezetése és a problémák megoldása során.
Továbbfejlesztett animációs szerkesztő
Az animációs szerkesztő mostantól támogatja a keverési alakzat-sávokat és a továbbfejlesztett Bezier-görbe munkafolyamatot. Ez lehetővé teszi több görbe egyidejű kiválasztását/szerkesztését, az egyes pályák elrejtését stb.
A felhasználói felület és a szerkesztő fejlesztései
A Godot 4.0 alkalmazásonként több ablak támogatását is bevezette. A felhasználói felület szerkesztője egy új vizuális widgettel is fejlődött az elrendezési lehetőségek kiválasztásához és a kiválasztott felhasználói felület összetevőinek gyors átméretezéséhez.
Hosszasan lehetne még sorolni az új képességek hadát, de aki kíváncsi rá, itt egy videó, ahol sokkal jobban végigkövethető az egész: https://youtu.be/chXAjMQrcZk
További információk a projekt oldalán: https://godotengine.org, illetve a Github-on.
Hozzászólások
WoW
Beküldte Balazs_B -
Értékelés:
Ez valóban komoly frissítés!!!
Nagyon kíváncsi vagyok mennyire fog elterjedni a motor, mint ahogy a címben is utaltál rá, akár az Unreal Engine kihívója is lehet majd.
WoW
Beküldte T.István -
Értékelés: