A Google idén tavasszal frissítette a jól ismert, több színből álló „G” logóját, amely mostantól egy új, szivárványos színátmenetes (gradient) dizájnt kapott. Először a Google alkalmazásban tűnt fel az új megjelenés, majd nyáron a Gemini logójánál is találkozhattunk vele. A vállalat most megerősítette, hogy ez lesz a hivatalos arculat a jövőben, és egyre több helyen fogjuk látni.
Az Apache Software Foundation (ASF), a világ egyik legnagyobb nyílt forráskódú (open source) szervezete bemutatta új arculatát, amelynek központi eleme a tölgyfalevél. A logóváltás nem csupán esztétikai újítás: egyszerre jelképezi az alapítvány kitartását, közösségközpontú szemléletét és válaszát a korábbi, kulturális kisajátításra (cultural appropriation) vonatkozó kritikákra.
Az openSUSE projekt jelenleg egy márkafrissítésen megy keresztül, amelynek célja, hogy az anyavállalatától, a SUSE-tól eltérő identitást alakítson ki.
A közösségi tervezőket felkérték, hogy nyújtsanak be tervet egy frissített openSUSE logóra, és nyilvános szavazást indítottak, hogy a projekt leszűkítse a szűkített listát a lehetséges nyertesekre (a végső győztesről a projekt dönt).
A szavazás december 12-i végéhez közeledve ketyeg az óra, ha szeretnéd leadni a szavazatod ennek az ikonikus Linux disztribúciónak a jövőbeli márka vonzerejének kialakításában.
A Thunderbird projekt felkérte Jon Hicks-t, az eredeti Firefox és Thunderbird logók alkotóját, hogy álmodja újra az izgalmas jövő fényében Thunderbird logóját.
A Neofetch alkalmazás egy keresztplatformos, könnyedén használható, általános rendszer információkat megmutató parancssoros script, amely összegyűjti a telepített Linux rendszered adatait, és megjeleníti a terminálban egy kép mellett. A kép alapértelmezetten a telepített terjesztés logója lesz, de helyette választható másik, szintén ASCII kép.
Beállítások
A részletekért lapozgasd az alkalmazás kézikönyvét:
man neofetch
A kézikönyvet alkalmazás telepítése után tudod használni.