13.3 lett, maradhat?

kami911 képe

Az OpenTTD legújabb verziója, a 13.3, jelentős fejlesztéseket tartalmazó 13-as verzió frissítéseként. Egy kicsit bolondosan sok verzió jelent meg a játékban az elmúlt napokban, de a lényeg ez: Sokat dolgoztak a háttérkód átalakításán, hogy a jövőbeli változtatások könnyebben végezhetők legyenek. Azonban közben találtak és javítottak néhány hibát, és olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyeket úgy gondolják, érdemes korábban kiadni, mint amikor a 14.0 verzió elkészül.

Kiemelkedően fontos, hogy az OpenTTD mostantól automatikusan letiltja a hardveres gyorsítást, ha észleli, hogy az utolsó összeomlás a grafikus illesztőprogram inicializálása közben történt. Bár a hardveres gyorsítás a legtöbb ember számára jól működik, olyan összeomlásokat okoz olyan felhasználóknál, akiknek aztán parancssori argumentumokat vagy kézi konfigurációs fájl szerkesztést kellett végrehajtaniuk ahhoz, hogy működjön. Ez a megoldás jobb lesz ezeknek a felhasználóknak.

Ezenkívül változtatás történt a Linux alapértelmezett egér módján, hogy javuljon az élmény a térkép húzásakor és a gyakran elvárt viselkedéssel összhangban legyen más játékokkal.

Veriószám mizéria

A felesztői beszámoló alapján:

De röviden: Hibát követtünk el a 13.2.1 verzióval, és ki kell adnunk egy 13.3-at, amely nem tartalmaz funkcionális változást, hogy biztosítsuk a többjátékos játékok zavartalan működését.

A teljes történet:

Röviddel a 13.2 kiadása után észrevettük, hogy a Windows felhasználók nem tudnak teljes képernyős módban játszani. Ez természetesen gyors új kiadást igényelt (13.2.1), és mivel ez csak egy olyan javítás volt, amely megváltoztatta, hogyan jön létre egy ablak a Windows rendszeren, azt szerettük volna biztosítani, hogy kompatibilis legyen a 13.2-vel. Úgy gondoltuk, jó ötlet lenne, ha nem kényszerítenénk mindenkit az upgrade-re, mielőtt újra együtt játszhatnának.

Nos, ez a rész kicsit félresikerült.

A fent említett javítás triviális volt, és a 13.2.1 kliens csatlakozhatott a 13.2-es szerverhez (és fordítva) is. Azonban észrevettünk egy másik hibát a 13.2 kiadásban: a Windows binárisokban még mindig a 13.1 volt a metaadatokban. Úgyhogy gondoltuk, miért ne javítsuk ezt is, ugye?

Kiderült azonban, hogy egy apró dolgot figyelmen kívül hagytunk: bár a 13.2.1 kliens minden tekintetben 13.2-es kliensnek tűnik, a NewGRF ellenőrzés nem. Amikor egy szerverhez csatlakozol, két ellenőrzés történik: ugyanaz-e a kliens verziója (13.2), és ugyanazt a NewGRF revíziót használja-e a kliens. Az első rendben működött... a másodiknak kiderült, hogy ugyanazt a mezőt használja, amit a Windows binárisok is használnak a metaadatokhoz - és teljesen jogosan, ha érdekelne, miért.

Hoppá.

Tehát lényegében a 13.2.1 kompatibilis a 13.2-vel, de valójában nem tudsz csatlakozni egy 13.2-es szerverhez egy 13.2.1 klienssel (és fordítva) a NewGRF revíziós ellenőrzés miatt. Így tehát a jó szándékunk kicsit félresiklott.

Az egyetlen megoldás, amiről tudjuk, hogy biztosan működni fog, az új kiadás: a 13.3. kiadás csak a 13.2.1 újragondolása, és már nem állítjuk, hogy kompatibilis a 13.2-vel. Sajnos ez azt jelenti, hogy minden szervernek újra frissítést kell végrehajtania, mielőtt a frissített kliensek csatlakozhatnának hozzájuk. És mindez egyetlen kis hiba miatt történt a 13.2 kiadásában.

Elnézést kérünk a kellemetlenségekért, de reméljük, hogy élvezni fogod a 13.2-t (és a Windows teljes képernyős javítást a 13.2.1 / 13.3 verzióban) mindennek ellenére!

Mint mindig, sok más hibajavítás is van, amit megtalálhatsz a változásnaplóban:

Letöltés és további információk

Érdekességek ebből a verzióból

  • Fix: [Win32] use full monitor resolution for fullscreen (#10985)
  • Change: [Win32] position window in center of workspace of primary display (#10942)
  • Change: Automatically disable hardware acceleration when GPU driver crashed the game last attempt (#10928)
  • Change: [Linux] Default scroll mode to non-mouse-lock (#10920)
  • Change: Include font style in font name for Freetype (#10879)
  • Fix: Don't restore backed up vehicle name if it's no longer unique (#10979)
  • Fix #10975: Train name wrongly marked as unique when joining trains (#10976)
  • Fix: Crash when not even a single row fits for dropdowns on low resolution screens (#10934)
  • Fix: Crash with tooltip on low resolution screens (#10933)
  • Fix: Crash when window can't be placed on low resolution screens (#10932)
  • Fix #10502: Apply engine refit before attaching free wagons (#10926)
  • Fix: Wayland crash on startup due to Pango also using FontConfig (#10916)
  • Fix: When syncing width of GUI items, take padding into account (#10915)
  • Fix: Make dropdowns self-close when losing focus (#10912)
  • Fix: Land info window maximum width was not scaled (#10894)
  • Fix: Check max member count in squirrel classes (#10883)
  • Fix: Ask FontConfig for the face index when opening fonts (#10878)
  • Fix #10831: Level crossing parts left barred after crossing tile removal (#10874)
  • Fix: Rail waypoint selection window not closed when parent windows closed (#10873)
  • Fix #10846: [Script] Crash on trying to allocate an excessively large array (#10848)
  • Fix: [Win32] Text line breaking did not properly handle punctuation characters (#10775)
  • Fix: [Emscripten] Crash when saving games (#10758)
  • Fix: [Win32] Wrong multi-line text layout due to incorrect whitespace handling (#10752)
  • Fix #10741: Rail platforms left partially reserved after train crash (#10751)
  • Fix: Shaded engines in purchase list incorrectly shaded (#10736)
  • Fix #10735: [NewGRF] {POP_COLOUR} fails if string is drawn with extra flags (#10736)
  • Fix #8177: Ships with max speed overflow to near-zero speed (#10695)
  • Fix #10289: Don't silently fail when setting timetable start dates (#10690)
  • Fix #8302: Improve "Maintenance intervals are in percents" helptext (#10686)
  • Fix #10665: "No vehicles are available yet" message did not appear correctly on non-temperate climates (#10673)
  • Fix #10630: Don't allow shifting service date earlier than year 0 (#10643)
  • Fix #10637, #10638: Incorrect water infrastructure totals when building certain object types (#10639, #10640)
  • Fix: Abort loading savegame if road vehicle is on invalid road type (#10622)

Az OpenTTD-ről

Az OpenTTD egy nyílt forráskódú szimulációs játék, amely a Chris Sawyer által írt népszerű Microprose „Transport Tycoon Deluxe” játékon alapul. Megpróbálja a lehető legjobban utánozni az eredeti játékot, miközben új funkciókkal bővíti azt.

Az OpenTTD a GNU General Public License 2.0 verziója alatt érhető el.

Az OpenTTD futtatásához külön alap grafikus készletre van szükség, amely a telepítőn keresztül (Windows) vagy az első futtatáskor (Windows, Linux) letölthető. Abban az esetben, ha manuálisan szeretné letölteni és telepíteni, néhány lehetőség:

  • OpenGFX (grafika)
  • A Transport Tycoon Deluxe adatfájljai használhatók alap grafikai készletként. A Transport Tycoon Deluxe egy verziójával kell rendelkeznie; nem tölthetőek le.

A hang- és zenei készletek ajánlott (de nem szükségesek). Az OpenSFX (hang), és az OpenMSX (zene) telepíthető a telepítőprogramon keresztül, vagy - ha rendelkezik CD-vel - a Transport Tycoon Deluxe hang- és zenecsomagok is használhatóak

További grafikai, hang- és zenei készletek letölthetők az játékon belüli tartalom letöltéskezelőn keresztül.

További információkért kérjük, olvassa el a readme-t.

Minden általunk hivatalosan kiadott bináris programhoz közzétesszük az MD5, SHA1 és SHA256 ellenőrző összegeket. Ezen ellenőrző összegek segítségével ellenőrizheti, hogy a letöltött fájl nem módosult-e. Mindhárom ellenőrző összegnek meg kell egyeznie a letöltött fájllal; ha ez nem így van, az azt jelenti, hogy a fájl vagy nem tőlünk származik, vagy a szállítás során elromlott. Akárhogy is, a fájl esetleg veszélyes módosításokat tartalmazhat, ezért nem szabad megbízni benne!