Az összes sáv az OpenTTD 13-é

kami911 képe

Az OpenTTD legújabb verziója, a 13.0, jelentős fejlesztéseket tartalmaz a felhasználói felület, a játékmenet és a modding kiegészítők terén. Az újdonságok között található a tetszőlegesen beállítható felhasználói felület (interface) méretarány, és opcionálisan retro stílust adó elrendezést is tartalmaz. Az új játékablakban közvetlen hozzáférés lehetséges a NewGRF, AI és GS beállításokhoz. Továbbá több ablak kisebb javításai, új engine változatok a NewGRF-ből, több sávos kereszteződések, egyéni bajnokságtáblák a GameScript-ek számára és természetesebb folyók, amelyek a lefolyásuk során egyre szélesebbe, felújított pénzügyi ablak, és még sok apróság.

Letöltés és további információk

Érdekességek ebből a verzióból

  • Átmérezhető (nem csak 2x és 4x) interfész átméretezés, opcionális vaskos kinézettel a retro érzésért.
  • Többsávos vasúti átjárók, hogy a közúti járművek ne álljanak meg az átjáró közepén.
  • Egy új Generate World menü, amely mostantól NewGRF, AI és Game Script konfigurációs menüket is tartalmaz.
  • Rakományszűrők a járműlistákhoz (például az állomásoknál), hogy jobban láthatóvá váljon a forgalom.
  • Opcionális rakománynevek a járművek felett a járműlistákban, hogy ránézésre látható legyen, mit szállítanak.
  • Lehetőség a megrendelések klónozására vagy megosztására a megosztott megrendelések alapján csoportosított járművekkel.
  • Továbbfejlesztett helyi hatósági akcióablak, amely mostantól a nem megengedhető akciókat mutatja, ahelyett, hogy elrejtené őket.
  • A repülőtér-építési GUI megjeleníti az infrastruktúra költségeit (#10094)
  • Földterület vásárlása egyszerre több csempén keresztül (#10027)
  • Ragadós pin és shade widgetek hozzáadása az objektum kiválasztás UI panelhez (#10019, #10020)
  • HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése (#9994, #9996, href="https://github.com/OpenTTD/OpenTTD/issues/9997">#9997, #10064)
  • Alternatív linkgrafikus színsémák (#9866)
  • A Shift+Insert beillesztésként való engedélyezése a szerkesztőmezőben (#9836)
  • Beállítás, hogy a helyi városi hatóság minden műveletet engedélyezzen (#9833)
  • Konzolparancsok hozzáadása/kibővítése a képernyőképek automatizálásának lehetővé tételéhez (#9771)
  • [Linkgraph] Statisztikákat tartalmazó eszköztip megjelenítése egérrel rámutatás esetén (#9760)
  • Objektumok építése terület szerint (#9709)
  • Beállítás hozzáadása a versenytársak járműbalesetéről szóló hírek elrejtéséhez (#9653)
  • Ctrl-klikk a teljesen automatikus járművek eltávolításához a listából (#9639)
  • Széles folyók a térképgenerálásnál (#9628)

Ezen kívül néhány új eszköz áll az AI és a Game Script szerzők rendelkezésére:

  • Szkriptelhető ranglisták, amelyek helyettesíthetik az alapértelmezett pontozási rendszert.
  • Az AI és a játékszkriptek mostantól módosíthatók a forgatókönyv-szerkesztőben a meglévő forgatókönyvekhez (bár a mentett játékokhoz nem).

Az OpenTTD-ről

Az OpenTTD egy nyílt forráskódú szimulációs játék, amely a Chris Sawyer által írt népszerű Microprose „Transport Tycoon Deluxe” játékon alapul. Megpróbálja a lehető legjobban utánozni az eredeti játékot, miközben új funkciókkal bővíti azt.

Az OpenTTD a GNU General Public License 2.0 verziója alatt érhető el.

Az OpenTTD futtatásához külön alap grafikus készletre van szükség, amely a telepítőn keresztül (Windows) vagy az első futtatáskor (Windows, Linux) letölthető. Abban az esetben, ha manuálisan szeretné letölteni és telepíteni, néhány lehetőség:

  • OpenGFX (grafika)
  • A Transport Tycoon Deluxe adatfájljai használhatók alap grafikai készletként. A Transport Tycoon Deluxe egy verziójával kell rendelkeznie; nem tölthetőek le.

A hang- és zenei készletek ajánlott (de nem szükségesek). Az OpenSFX (hang), és az OpenMSX (zene) telepíthető a telepítőprogramon keresztül, vagy - ha rendelkezik CD-vel - a Transport Tycoon Deluxe hang- és zenecsomagok is használhatóak

További grafikai, hang- és zenei készletek letölthetők az játékon belüli tartalom letöltéskezelőn keresztül.

További információkért kérjük, olvassa el a readme-t.

Minden általunk hivatalosan kiadott bináris programhoz közzétesszük az MD5, SHA1 és SHA256 ellenőrző összegeket. Ezen ellenőrző összegek segítségével ellenőrizheti, hogy a letöltött fájl nem módosult-e. Mindhárom ellenőrző összegnek meg kell egyeznie a letöltött fájllal; ha ez nem így van, az azt jelenti, hogy a fájl vagy nem tőlünk származik, vagy a szállítás során elromlott. Akárhogy is, a fájl esetleg veszélyes módosításokat tartalmazhat, ezért nem szabad megbízni benne!