Kérem igyekezzenek a felszállással!

kami911 képe

Az OpenTTD egy nyílt forráskódú játék, amely az eredeti Transport Tycoon Deluxe című játék közösségi újrafeldolgozása. A játék célja, hogy a játékos által irányított cég sikeresen szállítson utasokat és árukat a világ különböző városai között. Az OpenTTD jelentősen kibővíti az eredeti játék lehetőségeit, többek között új épületeket, járműveket és különböző kiegészítőket ad hozzá. A játékban lehetőség van többjátékos módban is játszani, és a játék közössége által készített modulokat is beépíteni a játékba. Hamarosan megjelenik az OpenTTD 13, és már kipróbálható az első hivatalos kiadásra jelölt verzió. Az újdonságok között van: a NewGRF objektumok építése egy területre kattintással és húzással, szélesebb folyók a térképgenerálásnál, továbbá HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése, valamint néhány további GUI javítás, mint például a felújított pénzügyi ablak, és még sok apróság.

Próbáljátok ki, teszteljétek, jelentsetek hibákat! Tegyük együtt jobbá az új verziót!

Újdonságok ebben a verzióban:

  • Feature: 'font' console command to configure fonts within game (#10278)
  • Feature: Ctrl-click to bulk edit timetable speeds/waiting times (#10265)
  • Feature: [NewGRF] Vehicle variants in expandable purchase list (#10220)
  • Feature: Expand all towns in the scenario editor (#10215)
  • Add: [NewGRF] Slope-aware and roadtype-specific one-way sprites (#10282)
  • Change: Display text files in black (#10291)
  • Change: Make vehicle list dropdown buttons resize to fit strings (#10286)
  • Change: [NewGRF] Support flipping shorter engines without explicit support (#10262)
  • Change: Separate ground sprite from foundation sprite offsets (#10256)
  • Change: Vertically centre sprite font relative to TrueType font (#10254)
  • Change: [macOS] Set minimum macOS version to 10.13 (#10253)
  • Change: Use lowered not disabled widget for current vehicle details tab (#10252)
  • Change: Various improvements to NewGRF sprite aligner (#10249)
  • Change: reset_engines console command now rerandomises introduction dates and reliability (#10220)
  • Change: Show error message on failed industry prospecting (#10202)
  • Fix: Local authority window rating list height ignored icon sizes (#10285)
  • Fix #10150: Town signs could be truncated when using custom fonts (#10283)
  • Fix #8971: Resize QueryStrings with interface scale change (#10281)
  • Fix #10274: Crash when rescanning scripts with GS selected (#10276)
  • Fix #10151: Use smaller padding for signs (#10272)
  • Fix #10263: [Script] Restore tile validation for commands (#10269)
  • Fix: Missing scrollbar for rail/roadtype dropdowns (#10264)
  • Fix #10260: Incorrect rect height drawing image in vehicle details (#10261)
  • Fix #10257: Incorrect catenary position on sloped bridge heads (#10258)
  • Fix: Vertically centre chat prompt (#10250)
  • Fix #10214: League and graph buttons in toolbar did not have a default action (#10246)
  • Fix #10242: Allow a space for text shadow when clipping text (#10243)
  • Fix #10206: Fully disable scripts in intro game (#10241)
  • Fix #10218: Don't try to create river tiles along incorrect slopes (#10235)
  • Fix #10208: [NewGRF] Allow using a specific underlay for road/tram tunnels (#10233)
  • Fix #10224: Don't change fast-forward mode while saving (#10230)
  • Fix #10147: Sound effect volume slider no longer set volume (#10228)
  • Fix #10223: Crash when vehicle cloning fails on order cloning (#10225)
  • Fix: Maximum space for engine preview image was never scaled (#10219)
  • Fix #10216: Crash when upgrading savegame with crashed vehicles (#10217)
  • Fix #10212: [Script] Nested ScriptAccounting scopes not restored properly (#10213)
  • Fix #10114: Incorrect drag-highlight position with non-power-of-2 scaling (#10211)
  • Fix #10198: Rearrange Intro GUI to make button rows narrower (#10203)
  • Fix: Missing extra padding when drawing tooltip text (#10201)
  • Fix: Bad alignment of button icons when using the original baseset (#10200)
  • Fix: Signal icons incorrectly positioned in UI (#10199)
  • Fix #10021: Object GUI resized when switching between different objects (#10196)
  • Fix #9720: Delay start of GS/AI to after loading of savegame (#9745)

A főbb újdonságok a 13-as verzióban:

  • A repülőtér-építési GUI megjeleníti az infrastruktúra költségeit (#10094)
  • Földterület vásárlása egyszerre több csempén keresztül (#10027)
  • Ragadós pin és shade widgetek hozzáadása az objektum kiválasztás UI panelhez (#10019, #10020)
  • HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése (#9994, #9996, href="https://github.com/OpenTTD/OpenTTD/issues/9997">#9997, #10064)
  • Alternatív linkgrafikus színsémák (#9866)
  • A Shift+Insert beillesztésként való engedélyezése a szerkesztőmezőben (#9836)
  • Beállítás, hogy a helyi városi hatóság minden műveletet engedélyezzen (#9833)
  • Konzolparancsok hozzáadása/kibővítése a képernyőképek automatizálásának lehetővé tételéhez (#9771)
  • [Linkgraph] Statisztikákat tartalmazó eszköztip megjelenítése egérrel rámutatás esetén (#9760)
  • Objektumok építése terület szerint (#9709)
  • Beállítás hozzáadása a versenytársak járműbalesetéről szóló hírek elrejtéséhez (#9653)
  • Ctrl-klikk a teljesen automatikus járművek eltávolításához a listából (#9639)
  • Széles folyók a térképgenerálásnál (#9628)

Letöltés és további információk

Az OpenTTD egy nyílt forráskódú szimulációs játék, amely a Chris Sawyer által írt népszerű Microprose „Transport Tycoon Deluxe” játékon alapul. Megpróbálja a lehető legjobban utánozni az eredeti játékot, miközben új funkciókkal bővíti azt.

Az OpenTTD a GNU General Public License 2.0 verziója alatt érhető el.

Az OpenTTD futtatásához külön alap grafikus készletre van szükség, amely a telepítőn keresztül (Windows) vagy az első futtatáskor (Windows, Linux) letölthető. Abban az esetben, ha manuálisan szeretné letölteni és telepíteni, néhány lehetőség:

  • OpenGFX (grafika)
  • A Transport Tycoon Deluxe adatfájljai használhatók alap grafikai készletként. A Transport Tycoon Deluxe egy verziójával kell rendelkeznie; nem tölthetőek le.

A hang- és zenei készletek ajánlott (de nem szükségesek). Az OpenSFX (hang), és az OpenMSX (zene) telepíthető a telepítőprogramon keresztül, vagy - ha rendelkezik CD-vel - a Transport Tycoon Deluxe hang- és zenecsomagok is használhatóak

További grafikai, hang- és zenei készletek letölthetők az játékon belüli tartalom letöltéskezelőn keresztül.

További információkért kérjük, olvassa el a readme-t.

Minden általunk hivatalosan kiadott bináris programhoz közzétesszük az MD5, SHA1 és SHA256 ellenőrző összegeket. Ezen ellenőrző összegek segítségével ellenőrizheti, hogy a letöltött fájl nem módosult-e. Mindhárom ellenőrző összegnek meg kell egyeznie a letöltött fájllal; ha ez nem így van, az azt jelenti, hogy a fájl vagy nem tőlünk származik, vagy a szállítás során elromlott. Akárhogy is, a fájl esetleg veszélyes módosításokat tartalmazhat, ezért nem szabad megbízni benne!