
Nyakunkon az OpenTTD 13, és már kipróbálható az első hivatalos béta verzió. Az újdonságok között: a NewGRF objektumok építése egy területre kattintással és húzással, szélesebb folyók a térképgenerálásnál, továbbá HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése, valamint néhány további GUI javítás, mint például a felújított pénzügyi ablak, és még sok apróság.
Az új 13.0-s verzió érkezésével kapcsolatban itt az első béta verzió és egy nyitóképernyő verseny is, amelyre december 1-ig lehet pályázni(külső hivatkozás), majd ezt követően jön a szavazás.
Próbáljátok ki, teszteljétek, jelentsetek hibákat! Tegyük együtt jobbá az új verziót!
- A repülőtér-építési GUI megjeleníti az infrastruktúra költségeit (#10094(külső hivatkozás))
- Földterület vásárlása egyszerre több csempén keresztül (#10027(külső hivatkozás))
- Ragadós pin és shade widgetek hozzáadása az objektum kiválasztás UI panelhez (#10019(külső hivatkozás), #10020(külső hivatkozás))
- HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése (#9994(külső hivatkozás), #9996(külső hivatkozás), href="https://github.com/OpenTTD/OpenTTD/issues/9997(külső hivatkozás)">#9997, #10064(külső hivatkozás))
- Alternatív linkgrafikus színsémák (#9866(külső hivatkozás))
- A Shift+Insert beillesztésként való engedélyezése a szerkesztőmezőben (#9836(külső hivatkozás))
- Beállítás, hogy a helyi városi hatóság minden műveletet engedélyezzen (#9833(külső hivatkozás))
- Konzolparancsok hozzáadása/kibővítése a képernyőképek automatizálásának lehetővé tételéhez (#9771(külső hivatkozás))
- [Linkgraph] Statisztikákat tartalmazó eszköztip megjelenítése egérrel rámutatás esetén (#9760(külső hivatkozás))
- Objektumok építése terület szerint (#9709(külső hivatkozás))
- Beállítás hozzáadása a versenytársak járműbalesetéről szóló hírek elrejtéséhez (#9653(külső hivatkozás))
- Ctrl-klikk a teljesen automatikus járművek eltávolításához a listából (#9639(külső hivatkozás))
- Széles folyók a térképgenerálásnál (#9628(külső hivatkozás))
Letöltés és további információk
Az OpenTTD egy nyílt forráskódú szimulációs játék, amely a Chris Sawyer által írt népszerű Microprose „Transport Tycoon Deluxe” játékon alapul. Megpróbálja a lehető legjobban utánozni az eredeti játékot, miközben új funkciókkal bővíti azt.
Az OpenTTD a GNU General Public License 2.0 verziója alatt érhető el.
Az OpenTTD futtatásához külön alap grafikus készletre van szükség, amely a telepítőn keresztül (Windows) vagy az első futtatáskor (Windows, Linux) letölthető. Abban az esetben, ha manuálisan szeretné letölteni és telepíteni, néhány lehetőség:
- OpenGFX (grafika)(külső hivatkozás)
- A Transport Tycoon Deluxe adatfájljai használhatók alap grafikai készletként. A Transport Tycoon Deluxe egy verziójával kell rendelkeznie; nem tölthetőek le.
A hang- és zenei készletek ajánlott (de nem szükségesek). Az OpenSFX (hang)(külső hivatkozás), és az OpenMSX (zene)(külső hivatkozás) telepíthető a telepítőprogramon keresztül, vagy - ha rendelkezik CD-vel - a Transport Tycoon Deluxe hang- és zenecsomagok is használhatóak
További grafikai, hang- és zenei készletek letölthetők az játékon belüli tartalom letöltéskezelőn keresztül.
További információkért kérjük, olvassa el a readme(külső hivatkozás)-t.
Minden általunk hivatalosan kiadott bináris programhoz közzétesszük az MD5, SHA1 és SHA256 ellenőrző összegeket. Ezen ellenőrző összegek segítségével ellenőrizheti, hogy a letöltött fájl nem módosult-e. Mindhárom ellenőrző összegnek meg kell egyeznie a letöltött fájllal; ha ez nem így van, az azt jelenti, hogy a fájl vagy nem tőlünk származik, vagy a szállítás során elromlott. Akárhogy is, a fájl esetleg veszélyes módosításokat tartalmazhat, ezért nem szabad megbízni benne!
