1912. január 12-én Glenn Hammond Curtiss, az amerikai repülés egyik úttörője, bemutatta a világ első repülőcsónakját. Ez a légi jármű egyedülálló volt abban, hogy képes volt a vízről felszállni és oda biztonságosan visszatérni. A repülőgép tolólégcsavaros (pusher) elrendezéssel és canard típusú vezérsíkokkal (azaz elöl elhelyezett kormányfelülettel) rendelkezett, amelyek különleges irányíthatóságot biztosítottak. Ez az innováció nem csupán a repülés történetében, hanem a tengeri közlekedésben is mérföldkőnek számított, hiszen lehetővé tette a repülés új dimenziójának feltárását. A repülőcsónakokat később a haditengerészet és a polgári légi közlekedés is széles körben alkalmazta, különösen olyan területeken, ahol nem álltak rendelkezésre hagyományos repülőterek.
Orville és Wilbur Wright híres első irányított és fenntartott repülésüket hajtották végre a levegőnél nehezebb, motorral rendelkező repülőgéppel. Orville volt az, aki elvégezte az első repülést 1903. december 17-én, amely körülbelül 12 másodpercig tartott. Ezen a napon még három további repülést hajtottak végre, mindkét testvér, a legjobb eredmény pedig a negyedik, utolsó repülés volt, amely során Wilbur 59 másodpercig repült. A Wright fivérek munkája alapozta meg a légiközlekedési iparágat.