1998. január 26-án a Compaq Computer Corporation 9,6 milliárd dollárért felvásárolta a Digital Equipment Corporationt (DEC), amely az 1960-as és 1980-as évek között az egyik leginnovatívabb számítógépgyártó vállalat volt. A DEC azonban, sok más nagy múltú vállalathoz hasonlóan, nem ismerte fel időben a személyi számítógépek (PC) térnyerésének jelentőségét, ami végül üzleti egységeinek fokozatos eladásához és végül a Compaq általi felvásárlásához vezetett. A történet azonban itt nem ért véget, hiszen néhány évvel később magát a Compaqot is elnyelte egy még nagyobb vállalat: a Hewlett-Packard (HP).
A Radio Shack 1998. január 28-án úgy határozott, hogy az IBM helyett kizárólag a Compaq számítógépeit forgalmazza a több mint 7 000 üzletéből álló hálózatában. Ez a döntés jelentős változást hozott a vállalat stratégiájában, hiszen az IBM korábban a személyi számítógépek (PC) piacának egyik meghatározó szereplője volt.
1982-ben a Compaq bemutatta a Compaq Portable PC-t, az első sikeres IBM-kompatibilis klónt, ami alapvetően megváltoztatta a személyi számítógépek piacát. Az új technológia lehetőséget adott az IBM-platformhoz hasonló gépek fejlesztésére és elterjedésére.