Ebben a cikkben egy olyan megoldás kerül ismertetésre, amely automatizálja az egyszer használatos kód beírását asztali számítógépes, vagy laptopos megoldásnál. Manapság a digitális ügyintézés egyre inkább az okostelefonokhoz és mobilalkalmazásokhoz kötődik, de nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, vagy esetleg nem kívánja azt használni a mindennapi ügyintézéshez. Az Ügyfélkapu+ (plusz) használata során azonban fontos tudni, hogy nem szükséges okostelefon ahhoz, hogy a szolgáltatásokat igénybe vegyük.
Manapság a digitális ügyintézés egyre inkább az okostelefonokhoz és mobilalkalmazásokhoz kötődik, de nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, vagy esetleg nem kívánja azt használni a mindennapi ügyintézéshez. Az Ügyfélkapu+ (plusz) használata során azonban fontos tudni, hogy nem szükséges okostelefon ahhoz, hogy a szolgáltatásokat igénybe vegyük. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan lehet okostelefon nélkül is, akár egy asztali számítógép segítségével hozzáférni az Ügyfélkapu rendszerhez, és milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a különböző felhasználók számára.
A kétfaktoros hitelesítés (2FA) egy fontos biztonsági funkció, amely extra védelmi réteget biztosít a fiókjaink számára. A 2FA beállítási lehetőségei és azok elérhetősége eltérhetnek a különböző weboldalakon, ezért érdemes megismerni a leggyakoribb megoldásokat. Az alábbiakban összefoglalom a legelterjedtebb lehetőségeket, magyar és angol nyelvi beállításokkal együtt. A lényeg: Nem kell tőle tartani! A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad.
Manapság a digitális ügyintézés egyre inkább az okostelefonokhoz és mobilalkalmazásokhoz kötődik, de nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, vagy esetleg nem kívánja azt használni a mindennapi ügyintézéshez. Az Ügyfélkapu+ (plusz) használata során azonban fontos tudni, hogy nem szükséges okostelefon ahhoz, hogy a szolgáltatásokat igénybe vegyük. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan lehet okostelefon nélkül is, akár egy asztali számítógép segítségével hozzáférni az Ügyfélkapu rendszerhez, és milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a különböző felhasználók számára.
Manapság a digitális ügyintézés egyre inkább az okostelefonokhoz és mobilalkalmazásokhoz kötődik, de nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, vagy esetleg nem kívánja azt használni a mindennapi ügyintézéshez. Az Ügyfélkapu+ (plusz) használata során azonban fontos tudni, hogy nem szükséges okostelefon ahhoz, hogy a szolgáltatásokat igénybe vegyük. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan lehet okostelefon nélkül is, akár egy asztali számítógép segítségével hozzáférni az Ügyfélkapu rendszerhez, és milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a különböző felhasználók számára.
A lényeg: Nem kell tőle tartani! A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor pedig egy egyszer használatos jelszó, amelyet valamilyen módon elő kell tudni állítani. A kód előállítása nem igényel internet-kapcsolatot, de a regisztrációs folyamathoz szükség van internet elérésre. Ezt a kibővített biztonságot nyújtó változatot nevezik Ügyfélkapu+-nak.
A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor vagy email-en érkezik - ez az új szolgáltatás - vagy egy egyszer használatos jelszó (biztonságosabb), amelyet valamilyen módon elő kell tudni állítani. Az első megoldás természetesen aktív internet kapcsolatot igényel, hogy a levelet is megkapja a felhasználó. A második lehetőség szerinti kód előállítása nem igényel internet-kapcsolatot, de a regisztrációs folyamathoz szükség van internet elérésre.
SZERDÁN lesz a határidő az Ügyfélkapu plusz átállás elvégzéséhez, ha még nem tettétek volna még meg, mihamarabb állítsák be a kényelmes ügyintézés érdekében. Másik megoldás a DÁP: https://dap.gov.hu/.
A két faktoros hitelesítés mögött egy-egy titkos kulcs van, tehát a titkos kulcs és a pontos idő által előállítható az az (általában) hat számjegyből álló számsor, amely 30 másodpercenként megújul és a bejelentkezés második faktoraként biztosítja a biztonságosabb belépést. Emiatt fontos, hogy az időalapú azonosító kódgeneráláshoz az okostelefon, a butatelefon, a számítógép, a tablet, a laptop rendszerórája mindig a pontos időre legyen beállítva.
Egyszerű beállítási lehetőség Apple iPhone telefonon a 2FAS Authenticator segítségével. A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor pedig egy 30 másodpercenként megújuló hat számjegyű egyszer használatos kód, amelyet az 2FAS Authenticator fog adni.
Egyszerű beállítási lehetőség Android telefonon a magyar nyelven is elérhető Aegis Authenticator segítségével. A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor pedig egy 30 másodpercenként megújuló hat számjegyű egyszer használatos kód, amelyet az Aegis Authenticator fog adni. Ez a kódgenerálás internet kapcsolatot nem igényel, a telepítéshez viszont kell internet (WiFi), mert az alkalmazást le kell tölteni. Mivel állandóan változik, nem kell leírni.
A két faktoros hitelesítés mögött egy-egy titkos kulcs van, tehát a titkos kulcs és a pontos idő által előállítható az az (általában) hat számjegyből álló számsor, amely 30 másodpercenként megújul és a bejelentkezés második faktoraként biztosítja a biztonságosabb belépést. Emiatt fontos, hogy az időalapú azonosító kódgeneráláshoz az okostelefon, a butatelefon, a számítógép, a tablet, a laptop rendszerórája mindig a pontos időre legyen beállítva.
A lényeg: Nem kell tőle tartani! A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor pedig egy egyszer használatos jelszó, amelyet valamilyen módon elő kell tudni állítani. A kód előállítása nem igényel internet-kapcsolatot, de a regisztrációs folyamathoz szükség van internet elérésre. Ezt a kibővített biztonságot nyújtó változatot nevezik Ügyfélkapu+-nak. A kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználókat. Ezeket a második faktorként szolgáló kódgeneráló eszközöket használhatja a Google, a Facebook és számos más eszköz biztonságosabb használatához. De készítse el a szükséges biztonsági mentéseket is. Könyvelők és adótanácsadók számára érdekes lehet, hogy a második faktor több eszközön is létezhet, így ők is be tudhatnak az Ügyfélkapu+-szal lépni, de a legjobb megoldás, ha meghatalmazással dolgozik a könyvelő vagy adótanácsadó a magánszemély, az egyéni vállalkozó vagy a cég ügyvezetője, mint megbízó által.
Manapság a digitális ügyintézés egyre inkább az okostelefonokhoz és mobilalkalmazásokhoz kötődik, de nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, vagy esetleg nem kívánja azt használni a mindennapi ügyintézéshez. Az Ügyfélkapu használata során azonban fontos tudni, hogy nem szükséges okostelefon ahhoz, hogy a szolgáltatásokat igénybe vegyük. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan lehet okostelefon nélkül is, egy régi, Java képes mobiltelefonnal hogyan lehet a szükséges Ügyfélkapu Plusz idő alapú belépési azonosítót legeneráltatni, ilyen 10 évnél régebbi készülékekkel.
A lényeg: Nem kell tőle tartani! A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor pedig egy egyszer használatos jelszó, amelyet valamilyen módon elő kell tudni állítani. A kód előállítása nem igényel internet-kapcsolatot, de a regisztrációs folyamathoz szükség van internet elérésre. Ezt a kibővített biztonságot nyújtó változatot nevezik Ügyfélkapu+-nak. A kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználókat. Ezeket a második faktorként szolgáló kódgeneráló eszközöket használhatja a Google, a Facebook és számos más eszköz biztonságosabb használatához. De készítse el a szükséges biztonsági mentéseket is. Könyvelők és adótanácsadók számára érdekes lehet, hogy a második faktor több eszközön is létezhet, így ők is be tudhatnak az Ügyfélkapu+-szal lépni, de a legjobb megoldás, ha meghatalmazással dolgozik a könyvelő vagy adótanácsadó a magánszemély, az egyéni vállalkozó vagy a cég ügyvezetője, mint megbízó által.