Új, nagyobb frissítéssel jelentkezik a VCMI projekt, amely ehhez mérten az 1.3-as verziószámot kapta. Az új verzió számos újítást hoz, többek között az automatikus interfész skálázást, UI méretezési opciókat és a játékfelbontás változtatását újraindítás nélkül. Emellett érintőképernyős támogatás bevezetése, új gesztusok és radikális menü a felület kezeléséhez. Az indító automatikusan felismeri az operációs rendszer nyelvét, és a térképszerkesztőben is számos fejlesztés történt, beleértve a teljes térkép exportálását és a csapatok konfigurálását. Az AI játékosok is jelentős javulásokat tapasztalnak, beleértve a városépítést és a viselkedésjavításokat. Az újítások között fontos szerepet kapott a felhasználói felület finomhangolása, a hibák javítása, valamint a játékmenet javítása.
Fontos megjegyezni, hogy a v1.3 mentései nem kompatibilisek a régebbi verziókkal.
Az új verzió számos újdonságot kínál:
- Általános újdonságok
- Automatikus interfész skálázás a monitor által támogatott felbontásra
- UI skálázási opció a játék felületének méretezéséhez
- A játék felbontása és a felhasználói felület méretezése mostantól a játék újraindítása nélkül módosítható
- Több probléma is kijavítva a keret nélküli teljes képernyős móddal kapcsolatban
- Mobil rendszereken a játék mostantól mindig natív felbontásban fut, konfigurálható felhasználói felület méretezéssel.
- Megvalósult a Horn of the Abyss térképformátum támogatása
- Beépítették a gyorsharcok eredményeinek visszajátszási lehetőségét
- Francia és kínai fordítások hozzáadása
- Minden játékbeli csalás mostantól nem érzékeli a nagy- és kisbetűket
- Nagy felbontású ikon hozzáadása Windowshoz
- FreeBSD és Flatpak buildek esetén a szerverhez való csatlakozáskor bekövetkező összeomlás javítása
- A mentett játékok mostantól egyetlen fájlból állnak
- H3:SOD csalókódok hozzáadása a vcmi csalók alternatívájaként
- Javítva több lehetséges összeomlás, amit az autocombat aktiválása okozott
- Javították a leletzár ikonját a játék lokalizált verzióiban
- Javítottuk a hardverkurzor váltásakor bekövetkező lehetséges összeomlást
- Érintőképernyő támogatás
- A VCMI mostantól megfelelően felismeri az érintőképernyős bevitelt
- Megvalósítottuk a hosszú koppintás gesztust, amely megjeleníti a felugró ablakot. Még egyszer koppintás a felugró ablak bezárásához
- A hosszú érintés gesztus időtartama mostantól konfigurálható a beállításokban
- Radiális menü bevezetése a hadsereg kezeléséhez, amely a lény ikonjának áthúzásával aktiválható.
- Megvalósult a listák görgetésére szolgáló suhintás gesztus.
- A felhasználói felületen csúszkákkal rendelkező összes ablakot mostantól a swipe gesztus segítségével lehet görgetni.
- Megvalósították csúsztatás gesztus a támadási irány kiválasztásához: az ellenséges pozíciótól a támadni kívánt pozícióig suhintás.
- Megvalósították a csippentés gesztust a kalandtérkép nagyításához
- Haptikus visszajelzés (rezgés) a hosszan lenyomott gesztushoz
- Játéindító
- Az indító mostantól megpróbálja automatikusan felismerni az operációs rendszer nyelvét az első indításkor.
- Hozzáadva "About" fül a projektre és a környezetre vonatkozó információkkal.
- Külön opciókat adtunk hozzá a szövetséges AI és az ellenséges AI számára a kalandtérképhez.
- A modok letöltési előrehaladásának megjelenítése patinásan javítva.
- Javították az esetleges összeomlást a modinformációk megnyitásakor a changeloggal rendelkező modok esetében
- Az automatikus mentések számának beállítási lehetősége hozzáadva
- Térképszerkesztő
- Javították a véletlenszerű város kivágásakor bekövetkező összeomlást
- A teljes térkép képként való exportálásának lehetősége hozzáadva
- Hozzáadva érvényesítés több hős elhelyezéséhez a kezdővárosban
- Mostantól lehetséges, hogy egy játékos is legyen egy térképen
- Mostantól lehetséges a csapatok konfigurálása a szerkesztőben
- AI játékosok
- Javították a piacra való belépéskor bekövetkező esetleges összeomlást (VCAI).
- Javították a potenciálisan végtelen fordulókat (VCAI)
- Átdolgozott objektum-prioritizálás
- Javították a város védelmét az ellenséges hősökkel szemben
- Javított városépítés (mágus céh és horda)
- Különböző viselkedésjavítások
Az új VCMI frissítés sokkal inkább fókuszál a játékosok élményére és könnyű használatra, így az új funkciók és javítások számos új lehetőséget kínálnak a játékosoknak. A projekt népszerűsége növekszik a fejlesztők és a közösség által történő kiváló munka miatt, és a játék továbbra is élvezetes és szórakoztató élményt nyújt a rajongóknak. Az új frissítés nagyobb felhasználói élményt, stabilabb játékot és még több lehetőséget kínál a játékosoknak.
A VCMI egy nyílt forráskódú projekt, amelynek célja a Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia játék és játékmotor és az azt kiegészítő Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death játék és játékmotor, valamint a rajongók által készített Heroes of Might and Magic III: In the Wake of Gods játék új és kibővített lehetőségekkel újbóli implementálása. A Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (más néven Heroes III vagy HoMM3) egy körökre osztott stratégiai játék. A játék története elsősorban hét játszható hadjáratokon keresztül bontakozik ki, amelyek mindegyike Antagarich kontinensén játszódik. A hadjáratok során a történetet váltakozó nézőpontból mesélik el, így a játékosok a városok minden egyes irányvonal szerepében játszhatnak. Ebben a verzióban új platformként az iOS jelent meg, továbbá alapoktól újra lett írva a térkészerkesztő és hálózati játék lehetősége is elérhető a VCMI 1.3-as verziójába.
A Might and Magic VI: The Mandate of Heaven előtt eltűnt Enroth királya, Roland Ironfist eltűnése után felesége, Catherine királyné maradt a birodalom irányítására. Közben apját, Nicolas Gryphonheart, Erathia királyát meggyilkolják. Szeretett királyuk nélkül Erathia királysága Nighon és Eeofol sötét erői kezére kerül. Katalin királynő hazatér Antagarichba, hogy összegyűjtse hazája népét, és a nemzetüket elpusztító gonosz ellen vezesse őket.
Letöltés
További részletek a VCMI 1.3.0 kiadási megjegyzésben találhatóak.
A VCMI binárisok letölthetőek:
rendszerekre.
Telepítés PPA csomagtárolóból, a legújabb 1.3.0-ás verzió telepítése
A legújabb, stabil VCMI telepíthető csomagtárolóból a következő PPA csomagtároló hozzáadásával Szoftverforrások alkalmazásban:
ppa:vcmi/ppa
Ezek után mentse el a beállítást és a „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „vcmi” csomagok telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:
sudo apt install vcmi
A teljes parancssori telepítéshez a terminálban írja be a következő parancsokat:
sudo add-apt-repository ppa:vcmi/ppa sudo apt update sudo apt install vcmi
Snap telepítés
sudo snap install --edge vcmi
Telepítés Linux Mint Debian Edition és Debian rendszerekre
A stabil VCMI verzió elérhető a „contrib” tárolóban. A Debian wikiben megtudhatja, hogy hogyan engedélyezheti.
A VCMI telepítése a tárolóból:
sudo apt-get update sudo apt-get install vcmi
További terjesztések
- Gentoo https://github.com/qdii/qdiilay/tree/master/games-strategy/vcmi
- Archlinux vcmi vcmi-git
- openSUSE 1 Click Install
A régebbi 0.99-es verzió telepítése
A „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „vcmi”, majd a csomag telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:
sudo apt-get install vcmi
A Heroes III adatfájlok telepítése
A VCMI telepítéséhez szüksége lesz a Heroes III: Shadow of Death vagy a Complete kiadásra.
Automatikus telepítés
A Heroes 3 adatainak automatizált szkript segítségével történő telepítéséhez a következők az egyikre szükség van:
- Egy vagy két CD-lemez a játékkal vagy CD-lemezkép a játékról, használandó parancs:
-
vcmibuilder --cd1 /path/to/iso/or/cd --cd2 /path/to/second/cd
-
- a gog.com telepítő, használandó parancs:
-
vcmibuilder --gog /path/to/gog.com/installer
-
- a telepített játékot tartalmazó könyvtár, használandó parancs:
-
vcmibuilder --data /path/to/h3/data
-
A parancsok közül csak az egyiket szabad használni.
A Heroes of Might and Magic III egy stratégiai szerepjáték, amelyet a New World Computing fejlesztett ki és adott ki 1999-ben. A játék a Might and Magic széria harmadik része, és a Heroes of Might and Magic sorozat első része.
A Heroes of Might and Magic III játékmenete hasonló az előző részekéhez, ahol a játékosok különböző fantáziavilágokban harcolnak egymással, úgymint a fejlesztések, a hősök és az egységek irányításával. A játék több mint 200 különböző egységet és hőst tartalmaz, valamint több mint 30 különböző fajt és több mint 50 különböző képességet. A játék több mint 30 különböző küldetést és több mint 20 különböző skótot tartalmaz.
A Heroes of Might and Magic III nagyon sikeres volt, és sok díjat nyert el, beleértve a "Legjobb Stratégiai Játék" díjat az 1999-es Computer Gaming World Awards-on. A játék sok módosítást és kiegészítőt kapott az évek során, beleértve az Armageddon's Blade és a Shadow of Death kiegészítőket. A Heroes of Might and Magic III ma is nagyon népszerű, és sok ember játszik vele ma is.