Tovább folytatódik a hősködés

kami911 képe

Új, nagyobb frissítéssel jelentkezik a VCMI projekt, amely ehhez mérten az 1.3-as verziószámot kapta. Az új verzió számos újítást hoz, többek között az automatikus interfész skálázást, UI méretezési opciókat és a játékfelbontás változtatását újraindítás nélkül. Emellett érintőképernyős támogatás bevezetése, új gesztusok és radikális menü a felület kezeléséhez. Az indító automatikusan felismeri az operációs rendszer nyelvét, és a térképszerkesztőben is számos fejlesztés történt, beleértve a teljes térkép exportálását és a csapatok konfigurálását. Az AI játékosok is jelentős javulásokat tapasztalnak, beleértve a városépítést és a viselkedésjavításokat. Az újítások között fontos szerepet kapott a felhasználói felület finomhangolása, a hibák javítása, valamint a játékmenet javítása.

Fontos megjegyezni, hogy a v1.3 mentései nem kompatibilisek a régebbi verziókkal.

Az új verzió számos újdonságot kínál:

  • Általános újdonságok
    • Automatikus interfész skálázás a monitor által támogatott felbontásra
    • UI skálázási opció a játék felületének méretezéséhez
    • A játék felbontása és a felhasználói felület méretezése mostantól a játék újraindítása nélkül módosítható
    • Több probléma is kijavítva a keret nélküli teljes képernyős móddal kapcsolatban
    • Mobil rendszereken a játék mostantól mindig natív felbontásban fut, konfigurálható felhasználói felület méretezéssel.
    • Megvalósult a Horn of the Abyss térképformátum támogatása
    • Beépítették a gyorsharcok eredményeinek visszajátszási lehetőségét
    • Francia és kínai fordítások hozzáadása
    • Minden játékbeli csalás mostantól nem érzékeli a nagy- és kisbetűket
    • Nagy felbontású ikon hozzáadása Windowshoz
    • FreeBSD és Flatpak buildek esetén a szerverhez való csatlakozáskor bekövetkező összeomlás javítása
    • A mentett játékok mostantól egyetlen fájlból állnak
    • H3:SOD csalókódok hozzáadása a vcmi csalók alternatívájaként
    • Javítva több lehetséges összeomlás, amit az autocombat aktiválása okozott
    • Javították a leletzár ikonját a játék lokalizált verzióiban
    • Javítottuk a hardverkurzor váltásakor bekövetkező lehetséges összeomlást
  • Érintőképernyő támogatás
    • A VCMI mostantól megfelelően felismeri az érintőképernyős bevitelt
    • Megvalósítottuk a hosszú koppintás gesztust, amely megjeleníti a felugró ablakot. Még egyszer koppintás a felugró ablak bezárásához
    • A hosszú érintés gesztus időtartama mostantól konfigurálható a beállításokban
    • Radiális menü bevezetése a hadsereg kezeléséhez, amely a lény ikonjának áthúzásával aktiválható.
    • Megvalósult a listák görgetésére szolgáló suhintás gesztus.
    • A felhasználói felületen csúszkákkal rendelkező összes ablakot mostantól a swipe gesztus segítségével lehet görgetni.
    • Megvalósították csúsztatás gesztus a támadási irány kiválasztásához: az ellenséges pozíciótól a támadni kívánt pozícióig suhintás.
    • Megvalósították a csippentés gesztust a kalandtérkép nagyításához
    • Haptikus visszajelzés (rezgés) a hosszan lenyomott gesztushoz
  • Játéindító
    • Az indító mostantól megpróbálja automatikusan felismerni az operációs rendszer nyelvét az első indításkor.
    • Hozzáadva "About" fül a projektre és a környezetre vonatkozó információkkal.
    • Külön opciókat adtunk hozzá a szövetséges AI és az ellenséges AI számára a kalandtérképhez.
    • A modok letöltési előrehaladásának megjelenítése patinásan javítva.
    • Javították az esetleges összeomlást a modinformációk megnyitásakor a changeloggal rendelkező modok esetében
    • Az automatikus mentések számának beállítási lehetősége hozzáadva
  • Térképszerkesztő
    • Javították a véletlenszerű város kivágásakor bekövetkező összeomlást
    • A teljes térkép képként való exportálásának lehetősége hozzáadva
    • Hozzáadva érvényesítés több hős elhelyezéséhez a kezdővárosban
    • Mostantól lehetséges, hogy egy játékos is legyen egy térképen
    • Mostantól lehetséges a csapatok konfigurálása a szerkesztőben
  • AI játékosok
    • Javították a piacra való belépéskor bekövetkező esetleges összeomlást (VCAI).
    • Javították a potenciálisan végtelen fordulókat (VCAI)
    • Átdolgozott objektum-prioritizálás
    • Javították a város védelmét az ellenséges hősökkel szemben
    • Javított városépítés (mágus céh és horda)
    • Különböző viselkedésjavítások

Az új VCMI frissítés sokkal inkább fókuszál a játékosok élményére és könnyű használatra, így az új funkciók és javítások számos új lehetőséget kínálnak a játékosoknak. A projekt népszerűsége növekszik a fejlesztők és a közösség által történő kiváló munka miatt, és a játék továbbra is élvezetes és szórakoztató élményt nyújt a rajongóknak. Az új frissítés nagyobb felhasználói élményt, stabilabb játékot és még több lehetőséget kínál a játékosoknak.

A VCMI egy nyílt forráskódú projekt, amelynek célja a Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia játék és játékmotor és az azt kiegészítő Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death játék és játékmotor, valamint a rajongók által készített Heroes of Might and Magic III: In the Wake of Gods játék új és kibővített lehetőségekkel újbóli implementálása. A Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (más néven Heroes III vagy HoMM3) egy körökre osztott stratégiai játék. A játék története elsősorban hét játszható hadjáratokon keresztül bontakozik ki, amelyek mindegyike Antagarich kontinensén játszódik. A hadjáratok során a történetet váltakozó nézőpontból mesélik el, így a játékosok a városok minden egyes irányvonal szerepében játszhatnak. Ebben a verzióban új platformként az iOS jelent meg, továbbá alapoktól újra lett írva a térkészerkesztő és hálózati játék lehetősége is elérhető a VCMI 1.3-as verziójába.

A Might and Magic VI: The Mandate of Heaven előtt eltűnt Enroth királya, Roland Ironfist eltűnése után felesége, Catherine királyné maradt a birodalom irányítására. Közben apját, Nicolas Gryphonheart, Erathia királyát meggyilkolják. Szeretett királyuk nélkül Erathia királysága Nighon és Eeofol sötét erői kezére kerül. Katalin királynő hazatér Antagarichba, hogy összegyűjtse hazája népét, és a nemzetüket elpusztító gonosz ellen vezesse őket.

Letöltés

További részletek a VCMI 1.3.0 kiadási megjegyzésben találhatóak.

A VCMI binárisok letölthetőek:

rendszerekre.

Telepítés PPA csomagtárolóból, a legújabb 1.3.0-ás verzió telepítése

A legújabb, stabil VCMI telepíthető csomagtárolóból a következő PPA csomagtároló hozzáadásával Szoftverforrások alkalmazásban:

ppa:vcmi/ppa

Ezek után mentse el a beállítást és a „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „vcmi” csomagok telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:

sudo apt install vcmi

A teljes parancssori telepítéshez a terminálban írja be a következő parancsokat:

sudo add-apt-repository ppa:vcmi/ppa
sudo apt update
sudo apt install vcmi

Snap telepítés

sudo snap install --edge vcmi

Telepítés Linux Mint Debian Edition és Debian rendszerekre

A stabil VCMI verzió elérhető a „contrib” tárolóban. A Debian wikiben megtudhatja, hogy hogyan engedélyezheti.

A VCMI telepítése a tárolóból:

sudo apt-get update
sudo apt-get install vcmi

További terjesztések

A régebbi 0.99-es verzió telepítése

A „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „vcmi”, majd a csomag telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:

sudo apt-get install vcmi

A Heroes III adatfájlok telepítése

A VCMI telepítéséhez szüksége lesz a Heroes III: Shadow of Death vagy a Complete kiadásra.

Automatikus telepítés

A Heroes 3 adatainak automatizált szkript segítségével történő telepítéséhez a következők az egyikre szükség van:

  • Egy vagy két CD-lemez a játékkal vagy CD-lemezkép a játékról, használandó parancs:
    • vcmibuilder --cd1 /path/to/iso/or/cd --cd2 /path/to/second/cd
  • a gog.com telepítő, használandó parancs:
    • vcmibuilder --gog /path/to/gog.com/installer
  • a telepített játékot tartalmazó könyvtár, használandó parancs:
    • vcmibuilder --data /path/to/h3/data

A parancsok közül csak az egyiket szabad használni.

A Heroes of Might and Magic III egy stratégiai szerepjáték, amelyet a New World Computing fejlesztett ki és adott ki 1999-ben. A játék a Might and Magic széria harmadik része, és a Heroes of Might and Magic sorozat első része.

A Heroes of Might and Magic III játékmenete hasonló az előző részekéhez, ahol a játékosok különböző fantáziavilágokban harcolnak egymással, úgymint a fejlesztések, a hősök és az egységek irányításával. A játék több mint 200 különböző egységet és hőst tartalmaz, valamint több mint 30 különböző fajt és több mint 50 különböző képességet. A játék több mint 30 különböző küldetést és több mint 20 különböző skótot tartalmaz.

A Heroes of Might and Magic III nagyon sikeres volt, és sok díjat nyert el, beleértve a "Legjobb Stratégiai Játék" díjat az 1999-es Computer Gaming World Awards-on. A játék sok módosítást és kiegészítőt kapott az évek során, beleértve az Armageddon's Blade és a Shadow of Death kiegészítőket. A Heroes of Might and Magic III ma is nagyon népszerű, és sok ember játszik vele ma is.