Végre itt a VCMI 1.0, a Heroes of Might and Magic III játék újraimplementálása

kami911 képe

Több évnyi megfeszített és viszontagságos munka után megjelent a VCMI 1.0-s verziója. A VCMI egy nyílt forráskódú projekt, amelynek célja a Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia játék és játékmotor és az azt kiegészítő Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death játék és játékmotor, valamint a rajongók által készített Heroes of Might and Magic III: In the Wake of Gods játék új és kibővített lehetőségekkel újbóli implementálása. A Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (más néven Heroes III vagy HoMM3) egy körökre osztott stratégiai játék. A játék története elsősorban hét játszható hadjáraton keresztül bontakozik ki, amelyek mindegyike Antagarich kontinensén játszódik. A hadjáratok során a történetet váltakozó nézőpontból mesélik el, így a játékosok a városok minden egyes irányvonal szerepében játszhatnak.

A Might and Magic VI: The Mandate of Heaven előtt eltűnt Enroth királya, Roland Ironfist eltűnése után felesége, Catherine királyné maradt a birodalom irányítására. Közben apját, Nicolas Gryphonheart, Erathia királyát meggyilkolják. Szeretett királyuk nélkül Erathia királysága Nighon és Eeofol sötét erői kezére kerül. Katalin királynő hazatér Antagarichba, hogy összegyűjtse hazája népét, és a nemzetüket elpusztító gonosz ellen vezesse őket.

Több év telt el a legutóbbi, VCMI 0.99-es kiadás óta. Itt az ideje egy új kiadásnak. Rengeteg változás, javítás és javítás történt ez idő alatt. Azonban van jó néhány fontosabb változás, amelyeket érdemes kiemelni:

Játékomotor

Lodestar Grail végre felfedheti az összes térképet! Keményen dolgoztak a fejlesztők a VCMI játékélményét lerontó összeomlások felkutatásán és kijavításán. Most már ritkán előforduló esemény, de ha sikerül egyet találni, ne habozzatok jelenteni!

Kaland térkép

A hőscsere ablak kapott néhány további gombot és billentyűparancsot, hogy megkönnyítse a sereg- és ereklyecserét. Ha a kiadás telepítése után nem látja őket, győződjön meg róla, hogy telepítve van a legújabb VCMI extras mod.

Mesterséges intelligencia

Szívesen kipróbálná a Nullkiller nevű alternatív AI algoritmust, amely jól mutatja magát a kis és közepes méretű pályákon. Nagyobb pályákon inkább a klasszikus VCAI számítógépes játékost érdemes használni, ami szintén jelentősen mértékben javult. Az indítóprogram beállításaiból bármikor kiválaszthatja azt az AI-t, ami a legjobban tetszik és a legjobban élvezhesse a játékot.

Modding és új terepek

A VCMI moddingra épült, de ezzel a kiadással jelentősen továbbfejlesztették a mod rendszert. A különböző játékmenet-eszközök mellett bevezették a fejlesztők az új terepek hozzáadásának lehetőségét is. Az új városok támogatásának elkészítése természetes útja fejlődésnek, mivel szükség van egyedi terepekre, csataterekre, aknákra és térképobjektumokra. Ez a funkció a játékmotor mélyreható átdolgozását igényelte, így sajnos az 1.00-as kiadás előtt készített mentések nem lesznek kompatibilisek. Ez egy jó ok arra, hogy újakat készítsünk!

Véletlenszerű térképek elkészítője

Az RMG (Random map Generator) is hatalmas változásokon ment keresztül. Először is, mostantól támogatott a normál és a szigetvízi opció. Másodszor, mivel a modok új terepeket és objektumokat vezethetnek be, az RMG megbízhatóbb algoritmusokat kapott az új terepfoltok generálásához és a modok által biztosított új objektumok elhelyezéséhez. És végül, javítottak a fejlesztők a generátoron az esztétika, az akadályok elhelyezése és a stabilitás szempontjából is.

Játékindító

Jó hírek! Újragondoltuk a kiadási politikánkat, hogy gyakrabban adjunk ki kiadásokat, és bevezettünk egy frissítési értesítési rendszert a launcherbe, hogy mindenki értesüljön az új funkciókról és javításokról. Ráadásul a játékindító mostantól a GitHub-on található új mod-tárunkkal is együttműködik, amely segítségével a kedvenc modjaid frissítéseit is követheted!
Csatlakozz hozzánk!

A projektet most újra aktívan karbantartják a fejlesztők. Számos aktív közreműködő dolgozik az új, csodálatos funkciókon. Nem minden került bele ebbe a kiadásba, így hamarosan jönnek majd az újabb kiadások is.

A fejlesztésről

A rövidebb kiadási ciklus mellett azt is szeretnék a fejlesztők bejelenteni, hogy elkezdték használni a GitHub beépített eszközeit a hibakövetéshez és a projektmenedzsmenthez. Mostantól a fejlesztési tevékenységek és a kiadás mérföldkövei átláthatóbbak lesznek. Mint mindig, most is nyitottak a fejlesztők minden olyan közreműködőre, aki segíteni szeretne a VCMI továbbfejlesztésében. Segíthet mind a programozásban, mind az új modok beillesztésében való hozzájárulásában. Tegyük együtt jobbá a VCMI-t!

Letöltés

További részletek a VCMI 1.0 kiadási megjegyzésben találhatóak. A fejlesztők kérik, hogy támogassa a KiCad projektet!

A VCMI binárisok letölthetőek:

rendszerekre.

Telepítés PPA csomagtárolóból, a legújabb 1.0-s verzió telepítése

A legújabb, stabil VCMI telepíthető csomagtárolóból a következő PPA csomagtároló hozzáadásával Szoftverforrások alkalmazásban:

ppa:vcmi/ppa

Ezek után mentse el a beállítást és a „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „vcmi” csomagok telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:

sudo apt install vcmi

A teljes parancssori telepítéshez a terminálban írja be a következő parancsokat:

sudo add-apt-repository ppa:vcmi/ppa
sudo apt update
sudo apt install vcmi

Snap telepítés

sudo snap install --edge vcmi

Telepítés Linux Mint Debian Edition és Debian rendszerekre

A stabil VCMI verzió elérhető a „contrib” tárolóban. A Debian wikiben megtudhatja, hogy hogyan engedélyezheti.

A VCMI telepítése a tárolóból:

sudo apt-get update
sudo apt-get install vcmi

További terjesztések

A régebbi 0.99-es verzió telepítése

A „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „vcmi”, majd a csomag telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:

sudo apt-get install vcmi

A Heroes III adatfájlok telepítése

A VCMI telepítéséhez szüksége lesz a Heroes III: Shadow of Death vagy a Complete kiadásra.

Automatikus telepítés

A Heroes 3 adatainak automatizált szkript segítségével történő telepítéséhez a következők az egyikre szükség van:

  • Egy vagy két CD-lemez a játékkal vagy CD-lemezkép a játékról, használandó parancs:
    • vcmibuilder --cd1 /path/to/iso/or/cd --cd2 /path/to/second/cd
  • a gog.com telepítő, használandó parancs:
    • vcmibuilder --gog /path/to/gog.com/installer
  • a telepített játékot tartalmazó könyvtár, használandó parancs:
    • vcmibuilder --data /path/to/h3/data

A parancsok közül csak az egyiket szabad használni.