Linus Torvalds, a Linux létrehozója a közelmúltban élesen bírálta az AMD, Intel és NVIDIA hardvereit, „hibásnak” nevezve azokat. Az Open Source Summit során adott interjújában Torvalds az AI-t körülvevő túlzott marketinget és „hype”-ot kritizálta. Véleménye szerint a technológiai óriások az AI-t 90%-ban marketing, és mindössze 10%-ban valóságtartalommal látják el, így egyelőre nem kíván komolyabban foglalkozni vele.
Noha Torvalds elismeri, hogy az AI érdekes, és végső soron jelentős hatással lesz a világra, jelenleg inkább figyelmen kívül hagyja, mivel a technológiai iparág szerinte rossz irányba halad. Úgy véli, öt év múlva már érdemi változásokra lehet számítani, és akkor derül ki, hogy az AI milyen mértékben válik alkalmassá valódi munkafolyamatok támogatására.
„Az AI rendkívül érdekes, és azt gondolom, hogy meg fogja változtatni a világot,” – fogalmazott Torvalds. „Ugyanakkor gyűlölöm a hype-ciklust annyira, hogy nem akarok részt venni benne. Jelenleg úgy állok hozzá, hogy figyelmen kívül hagyom, mert szerintem a technológiai iparág körülötte rossz irányba halad; az egész 90%-ban marketing és 10%-ban valóság. Öt év múlva azonban minden változni fog, és akkor majd látni fogjuk, hogy az AI milyen mértékben lesz alkalmas valódi munkafolyamatokra” – fejtette ki Torvalds.
Torvalds kritikája helytállónak tűnik: bár az AI jelenleg még nem nyújt széleskörűen hasznos megoldásokat, az iparágba befektetett trillió dollárok azt jelzik, hogy a következő években drasztikus változások jöhetnek. A nagy tech cégek – AMD-től és Apple-től kezdve, Amazonon át, egészen a Google-ig – egyre inkább az AI integrálására törekednek termékeikben. Torvalds előrejelzése szerint a technológia még öt évet várhat magára, mielőtt valóban hasznos és széles körben alkalmazható megoldásokat nyújt.
Linus Torvalds a TFIR Open Source Summit interjújában beszélt az AI-t övező marketing által fűtött túlzott várakozásokról. Torvalds szerint a mesterséges intelligenciát fejlesztő technológiai óriások – AMD, Apple, Intel, NVIDIA, Microsoft és sok más vállalat – olyan mértékű marketinggel árasztották el a piacot, hogy az árnyékba helyezte az AI valódi technológiai előnyeit.