Itt a Mesa 21.3 a Radeon RADV Ray-Tracing-gel, sokkal jobb Zink-kel

kami911 képe

Megjelent a Mesa 21.3 a nyílt forráskódú grafikus vezérlők gyűjteményének legújabb negyedéves funkciókiadásaként. A Mesa 21.3 mint a Q4'2021-es frissítés számos izgalmas fejlesztést és új funkciót hoz, mint például:

  • Radeon RADV sugárkövetés támogatás megérkezett, valamint kísérleti shader-alapú sugárkövetés a régebbi Radeon GPU-k számára. Ne feledje azonban, hogy ez a RADV sugárkövetési kód még nincs jól optimalizálva, és a sebessége valószínűleg alacsony lesz, és még mindig előfordulhatnak különböző játékokban problémák. Mindenesetre legalább most végre megérik a fősodorba kísérleti megoldásként.
  • A RADV mostantól alapértelmezés szerint engedélyezi az NGG cullingot (NGGC) az RDNA2 GPU-kon. A Mesa 21.2-nél ez egy opciónálisan bekapcsolt funkció volt, ami bizonyos területeken segítette a teljesítményt, de most már alapértelmezetten engedélyezve van.
  • Threaded shader összeállítás támogatása az Intel "Iris" Gallium,3D meghajtóhoz.
  • VA-API támogatás az AV1 videótartalmakhoz a nyílt forráskódú AMD grafikus vezérlőkel való használathoz eddig RDNA2 GPU-k használata esetén.
  • OpenGL ES 3.2 kitéve a Zink számára. Számos teljesítményjavítás és kibővített játéktámogatás is van ehhez az OpenGL-on-Vulkan megvalósításhoz.
  • Számos új Vulkan-bővítményt támogat a Radeon RADV és az Intel ANV.
  • A Lavapipe szoftveralapú Vulkan-illesztőprogramon is sok munka folyt az új kiterjesztésektől kezdve a működő anizotróp szűrés támogatásáig.
  • OpenGL 4.5 kompatibilitási kontextus támogatása az LLVMpipe szoftveres vezérlő számára. Az LLVMpipe FP16 támogatást és egyéb fejlesztéseket is kapott, beleértve a 2D-s munkaterhelések masszív gyorsulását.
  • A Panfrost Gallium3D most már megfelel az OpenGL ES 3.1 szabványnak.
  • További OpenGL és Vulkan kiterjesztések hozzáadása a különböző meghajtókhoz, valamint számos fejlesztés és hibajavítás.

A Mesa 21.3.0 kiadásának bejelentése megtalálható a levelezési listán.

(forrás)

A Mesa-ról

A Mesa projekt az OpenGL specifikáció nyílt forráskódú implementációjaként indult, amely az interaktív 3D grafika megjelenítésére szolgáló rendszer. Az évek során a projekt további grafikus API-kat implementált, többek között az OpenGL ES-t, az OpenCL-t, az OpenMAX-et, a VDPAU-t, a VA-API-t, az XvMC-t, a Vulkan-t és az EGL-t is. Az eszközillesztők sokasága lehetővé teszi, hogy a Mesa könyvtárak sokféle környezetben használhatók legyenek, a szoftveres emulációtól kezdve a modern GPU-k teljes hardveres gyorsításáig. A Mesa számos más nyílt forráskódú projekthez kapcsolódik: a Direct Rendering Infrastructure, az X.org és a Wayland, hogy OpenGL támogatást nyújtson Linuxon, FreeBSD-n és más operációs rendszereken.