Megjelent a Blender 3.2

kami911 képe

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.2 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól AMD GPU leképzést is támogat Linux-on! Ez az RDNA/RDNA2 GPU-kra vonatkozik, és a Radeon Open eCosystem (ROCm) compute stack / HIP rendszerrel működik a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.. Az RDNA előtti GPU-k hivatalosan nem támogatottak. Ehhez jelenleg a 22.10-es Linux-illesztőprogramra van szükség az AMD Radeon tárolójából.

Továbbá az alábbi újdonságokat is tartalmazza:

  • Egy új típusú Cycles leképzési menet, amely csak a fényforrások egy részhalmazának megvilágítását tartalmazza.
  • A Cycles mostantól támogatja a szelektív leképzését a fényvisszaverő objektumok árnyékánál.
  • Bevezetésre került a gázszimulációk és az importált OpenVDB mozgási elmosódásának támogatása.
  • Adaptív mintavételezés támogatása megadható távolsággal.
  • OpenColorIO színtér aliasok támogatása
  • Új lineáris ACEScg színtér támogatása
  • Számos teljesítményjavítás a geometria csomópontoknál.
  • Alfa kimenet hozzáadása az objektuminfo csomóponthoz
  • Kísérleti OBJ-importer került hozzá, amely C++ nyelven íródott, és sokkal gyorsabb, mint a korábbi Python-importeres próbálkozások. A Blender kísérleti OBJ exportőre is sokkal gyorsabb lett.
  • A Blender hozzáadta a WebP képformátum támogatását.
  • Számos Sculpt módbeli fejlesztés.
  • A HTC Vive Focus 3 kontrollerek támogatása és egyéb virtuális valóság (VR) fejlesztések.
  • Különböző színkezelés támogatása a rendereléshez és a nézetablakhoz
  • A maszkolás, az automatikus maszkolás támogatása a színattribútum-festéssel és ez az új csomópont és új geometriát hoz létre a megadott elemekkel (pont, él, ív, spline vagy példány).

Letöltés

Újdonságok, kiadási megjegyzések

A Blender 3.2 mindössze három hónappal a Blender 3.1 után jelent meg, és olyan új renderelési funkciókat vezet be, mint például egy új típusú Cycles renderelés, amely csak a fényforrások egy részhalmazának megvilágításából áll, valamint a fénycsoportok használatának lehetősége a fényforrások színének és/vagy intenzitásának módosítására a kompozitorban újrarendezés nélkül.

Ezen kívül a Blender 3.2 számos más finomsággal bővíti a Cycles funkciót, többek között a "Manifold Next Event Estimation" módszerre épülő, a fénytörő objektumok árnyékában lévő kausztikumok szelektív renderelésének támogatásával, a gázszimulációkhoz és az importált OpenVDB kötetekhez használható motion blur támogatásával, a Render és a Viewport eltérő színkezelésének támogatásával, valamint a scrambling távolsággal történő adaptív mintavételezés támogatásával.

A Blender 3.2 nagy újdonsága a Linux-felhasználók számára, nevezetesen az AMD GPU renderelés támogatása az AMD Radeon grafikus kártyák RDNA és RDNA2 családjához, beleértve a Radeon RX 5000 és RX 6000 sorozatot, valamint a Radeon Pro W6000 sorozatot. Ehhez a funkcióhoz az AMD Radeon 22.10 grafikus vezérlő telepítése szükséges a GNU/Linux disztribúcióra.

Új festőeszközök is jelen vannak ebben a kiadásban, például új beállítások az új festőecset nagyobb testreszabhatóságához, beleértve a sűrűséget, az áramlást, az alakot és a keveredést, egy új, nagy teljesítményű Smear ecset, egy új Mask by Color eszköz a maszkok menet közbeni létrehozásához, valamint egy új Color Filter eszköz a különböző effektek alkalmazásához a nem maszkolt területekre.

A többi említésre méltó változás között a Blender mostantól megőrzi az összes színattribútumot a voxel remesher használatakor, a színattribútumok festése mostantól támogatott a maszkolás, az automatikus maszkolás és az arckészletek között, egy új csomópont áll rendelkezésre, amely segít új geometria létrehozásában a megadott elemekkel, mostantól gyűjteményi eszközöket adhatunk hozzá példányokként vagy valódi objektumokként, mostantól gyorsan hozzáadhatunk, finomíthatunk és törölhetünk vezérlőpontokat, és a szerkesztéseket mostantól a csatornák nevei alapján rendezhetjük.

Végül, de nem utolsósorban a Blender 3.2 támogatja az egyéni billentyűparancsok használatát a „Insert Keyframe” menüben, támogatja a Woff és Woff2 betűtípusokat, támogatja a HTC Vive Focus 3 kontrollereket, támogatja a WebP képeket, valamint számos teljesítményjavítást, hibajavítást és egyéb változtatást tartalmaz.

(forrás)

 

Hozzászólások

kimarite képe

Intel | i915

Ha az IGP Intel, és ezt a hibaüzenetet kapod,

~/Asztal/blender-3.2.0-linux-x64$ ./blender
ERROR (gpu.shader): gpu_shader_2D_widget_base FragShader:
      |
   81 | layout(depth_any) out float gl_FragDepth;
      |         ^
      | Error: unrecognized layout identifier `depth_any'

Writing: /tmp/blender.crash.txt
Szegmentálási hiba

akkor indítsd így.

LIBGL_ALWAYS_SOFTWARE=1 ./blender
Writing userprefs: '/home/debkim/.config/blender/3.2/config/userpref.blend' ok
Infó: Preferences saved

Saved session recovery to '/tmp/quit.blend'

Blender quit

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve