A közelgő Mesa 24.3 kiadásban számottevő javulás érkezik a RADV Radeon Vulkan driverhez, különösen azok számára, akik játékok futtatásához az AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2) technológiát használják. Samuel Pitoiset, a Valve Linux drivercsapatának mérnöke azonosított egy komoly teljesítménybeli problémát, amely miatt a RADV driver teljesítménye elmaradt az AMDVLK/AMDGPU-PRO hivatalos driverhez képest.
A hiba felismerése egy kétéves bugjelentésre vezethető vissza, amely arról számolt be, hogy a Mesa RADV driver sokkal gyengébb teljesítményt nyújt az AMDGPU-PRO driverhez képest az FSR2 mintaalkalmazás futtatásakor. Bár hosszú ideig nem történt előrelépés az ügyben, nemrégiben a Valve mérnökeinek figyelmét felkeltette a probléma, és megoldást kerestek.
A javítás részletei
Pitoiset olyan kódmódosítást végzett az AMD NIR kódban, amely a háromszögek és vonalak „culling” műveletét javítja, amikor minden W pozíció értéke nulla. A mérnök így fogalmazott:
„Ez kijavítja a hatalmas teljesítménykülönbséget a RADV és a PRO között az FSR2 mintában. Az RDNA2 platformon +228%-os teljesítménynövekedést értünk el.”
Pitoiset kifejtette, hogy a fix-funkciós hardver lassú volt ezen primitívek „culling”-jában, de a shader alapú „culling” megoldás jelentősen javította a teljesítményt. Az AMDGPU-PRO driver esetében az ilyen primitívek automatikus eltávolítása gyorsabb eredményt produkált, míg a RADV driverrel ez a frissítés előtt hiányzott.
Ez a mindössze néhány soros kódmódosítás 228%-os teljesítménynövekedést eredményezett az FSR2 teljesítményében. A frissítés már elérhető a Mesa 24.3-devel változatában, és azok számára ajánlott, akik az FSR2 nagyítást szeretnék alkalmazni a RADV driver használatával.
(forrás)
A Mesa-ról
A Mesa projekt az OpenGL specifikáció nyílt forráskódú implementációjaként indult, amely az interaktív 3D grafika megjelenítésére szolgáló rendszer. Az évek során a projekt további grafikus API-kat implementált, többek között az OpenGL ES-t, az OpenCL-t, az OpenMAX-et, a VDPAU-t, a VA-API-t, az XvMC-t, a Vulkan-t és az EGL-t is. Az eszközillesztők sokasága lehetővé teszi, hogy a Mesa könyvtárak sokféle környezetben használhatók legyenek, a szoftveres emulációtól kezdve a modern GPU-k teljes hardveres gyorsításáig. A Mesa számos más nyílt forráskódú projekthez kapcsolódik: a Direct Rendering Infrastructure, az X.org és a Wayland, hogy OpenGL támogatást nyújtson Linuxon, FreeBSD-n és más operációs rendszereken.