Nagyobb kompatibilitás több Linux asztali környezettel

kami911 képe

A frissített Steam kliens mostantól minden felhasználó számára elérhetővé teszi a Steam Families funkciót, amely a korábbi Steam Family Sharing és Steam Family View megoldásokat váltja fel, új családi funkciókat és meglévő funkciók továbbfejlesztését nyújtva.

A kliens indítási ideje és a könyvtár teljesítménye is javult, különösen azoknál a felhasználóknál, akik nagy játékkönyvtárat kezelnek. Emellett megbízhatóbbá vált a „közös játékok” (games in common) gyűjtemények kezelése, valamint a frissítés javítja a Nintendo Switch Pro kontroller felismerését és lehetőséget nyújt a gyorsbillentyűk megkötésének megszüntetésére is a beállításokban.

Új képernyőkép-kezelő és fejlesztések

A képernyőképek kezelője (screenshots manager) átdolgozásra került, így könnyebbé vált a képernyőképek megosztása közvetlenül a Steam felületről. A felhasználók mostantól egyszerűen másolhatják a képeket a vágólapra, küldhetik barátoknak vagy csoportoknak a Steam chat-en keresztül, továbbíthatják telefonra a Steam Mobile alkalmazás segítségével, vagy új fájlként exportálhatják azokat a számítógépre. További fejlesztésként lehetőség van több képernyőkép egyszerre történő megosztására is a rácsnézetben, valamint szűrési lehetőségek is elérhetők a képernyőképek közötti kereséshez. Az új frissítés javítja a képernyőképek kezelőjének teljesítményét és megbízhatóságát, előkészítve a talajt a jövőbeni videofelvételek támogatásához.

Linux kompatibilitás és hibajavítások

Linux felhasználók számára a Steam kliens frissítése javítja a rendszer kijelzőjének skálázási felismerését, így több Linux asztali környezettel válik kompatibilissé. Ezen kívül javítottak egy összeomlási hibát a gldriverquery komponensben, amely a legújabb NVIDIA grafikus illesztőprogramok használatakor jelentkezett, valamint egy másik hibát, amely a Steam kliens kilépésekor fordulhatott elő.

Steam Overlay és Input fejlesztések

Az új Steam Overlay frissítés tartalmaz egy új Clock alkalmazást, amely játék közben is rögzíthető a képernyőn. Továbbá a Steam Input is javult: csökkentették a CPU használatot, amikor a giroszkóp és a joystick vagy trackpad együtt használatos az egér beviteléhez, valamint kimeneti ikonokat adtak hozzá minden Mode/Behavior legördülő menüben.

A számos hibajavítással együtt a frissítés számos új fejlesztést és funkciót kínál a felhasználók számára, ezért érdemes ellenőrizni és frissíteni a Steam kliens telepítését a legújabb verzióra. A frissítést a Steam menü „Check for Steam Client Updates” opcióján keresztül lehet elvégezni.

Részletek

Az újdonságokkal kapcsolatos részletek a kiadási megjegyzésből:

Általános

  • A Steam Családok mostantól minden felhasználónak elérhető. További információkért a Steam Családokról olvasd el hírbejegyzésünket, és nézd meg a Támogatási GYIK-et.
  • A barátlista mostantól Steam Deck ikont fog megjeleníteni játékvezérlő-ikon helyett, ha a másik játékos Steam Decken játszik.
  • Lecseréltük a barátlista VR ikonját egy új grafikára, ami illik a Játékban vagy az Online barátállapot színekhez is.
  • Javítottunk az indítás és a Könyvtár teljesítményén nagy könyvtárral rendelkező felhasználóknál.
  • Javítottunk a Nintendo Switch Pro játékvezérlő észlelésén.
  • Javítottunk a „közös játékok” gyűjtemény megbízhatóságán a Könyvtárban.
  • Újraírtuk a gyorsbillentyű-kiosztást a Beállítások kezelőfelületen, beleértve a gyorsbillentyű-kiosztás eltávolításának képességét.
  • Javítottuk a HDR képernyőmentések készítését Windowson.
  • Javítottuk, hogy a barátokon alapuló gyűjtemények nem frissültek megfelelően.
  • Javítottuk, hogy a kezdőoldal „Zenei anyagok” és „Összes játék” polcai alkalmazták az alkalmazástípus szűrőt a játéklista tetejéről. Ez például ahhoz vezetett, hogy a „Zenei anyagok” nem jelenített meg elemeket, ha a „Zenei anyagok” nem volt kiválasztva a játéklista tetején.
  • Javítottuk, hogy a gyűjteménynevek nem voltak szerkeszthetők.
  • Javítottuk a hivatkozások formázását a hírbejegyzésekben.

Képernyőmentések

  • Újraterveztük a Képernyőmentés-kezelőt.
  • Könnyebb módokat adtunk hozzá a képernyőmentések közvetlenül a Steamről megosztásához, köztük a következőket:
    • másolás közvetlenül a vágólapodra;
    • küldés barátnak vagy csevegőcsoportnak Steam Csevegésen keresztül;
    • küldés a telefonodra a Steam mobilalkalmazáson keresztül;
    • exportálás új fájlként a számítógépedre.
  • Javítottunk a több képernyőmentés egyszerre történő megosztásának képességén többszörös választási lehetőséggel a rácsnézetből.
  • Javítottunk a Képernyőmentés-kezelő teljesítményén és megbízhatóságán.
  • Hozzáadtuk az alkalmazásszűrő lenyíló menüjén belüli keresés képességét.
  • Előzetes munkálatokat végeztünk jövőbeni támogatás biztosítására a felvételek és klipek Képernyőmentés-kezelőbe integrálásához, amikor a Steam Játékfelvétel kikerül majd a bétából.

Steam Átfedés

  • Javítottunk az átfedés reagálásán Windowson.
  • Javítottunk a Steam beviteli módszer szerkesztő kezelőfelületén.
  • Új Óra alkalmazás a Steam Átfedésben, ami opcionálisan kitűzhető a játékok fölé.

Steam Bevitel

  • Csökkentettük a Steam Bevitel API műveletkészlet, illetve műveletkészlet-réteg parancsainak késését. Ha bármilyen beviteli problémát észlelsz Steam Bevitel API-s játékokban, kérjük, jelentsd azokat a fórumokon.
  • Csökkentettük a Steam Bevitel API rezgési, illetve tapintás-visszajelzési parancsainak késését.
  • Csökkentettük a CPU-használatot a giro és a botkormány vagy a trackpad egyszerre való használatakor egérbevitelhez.
  • Kimeneti ikonokat adtunk minden mód-/viselkedésválasztó lenyíló menühöz. Ezek jelzik, hogy a mód (alapértelmezetten) op. rendszeri egérkimenetet, XInput (játékvezérlő) kimenetet vagy Steam Bevitel API műveletkimenetet generál, illetve hogy újraosztási eszköz-e (érintőmenü, körmenü, gyorselérés menü).
  • Az olyan Steam Bevitel API analóg műveletek, melyeknek több módja is lehet, pl. „Kamera | Kamera pöccintőkarként”, mostantól „... (pöccintőkaron keresztül)” címkét kapnak.
  • A Steam Bevitel API analóg műveletek mostantól opcionálisan használhatók „... (Giro-egéren keresztül)” (a forrástól függően az alapértelmezés továbbra is „Egérként” vagy „Botkormány-egérként”).
  • Javítottuk a Steam Bevitel API problémát, aminél a más műveletkészletből származó analóg műveletek helytelenül aktívként voltak jelentve. Ez néhány játékot érintett, köztük az Okami HD-t.
  • Javítottuk, hogy a Steam Bevitel API GetMotionData csak az elsőként csatlakoztatott játékvezérlőről adott vissza információkat.
  • Javítottunk egy ritka esetet, aminél a girófeldolgozás az előtt történt, hogy a játékvezérlő típusa meg lett állapítva.
  • Javítottuk, hogy a „Trackpad gombként” viselkedés nem jelenített meg semmilyen ikont.
  • Javítottuk, hogy a „Giro-kalibráció” gomb kétszer jelent meg a Giro-kalibrációs kezelőfelületen, ha módváltás volt alkalmazva a giróra.
  • Javítottunk egy hibát, aminél a Bluetoothon keresztül csatlakoztatott PlayStation játékvezérlők USB-n keresztül csatlakoztatottként jelenhettek meg.

SteamVR

  • Javítottunk egy ritka összeomlást játékok VR Game Theaterben indításakor.
  • Javítottunk egy ritka összeomlást VR játékok továbbításra indításakor.

Linux

  • Javítottunk a rendszer megjelenítőméretezési észlelésén, hogy több asztali környezettel legyen kompatibilis.
  • Javítottunk egy, a "gldriverquery" közben fellépő összeomlást a legújabb NVIDIA videokártya-illesztőprogramok használatakor.
  • Javítottunk egy összeomlást, ami kilépésnél történt a WebSocketek kitakarítása közben.

macOS

  • Javítottuk, hogy néha lemezírási hiba lépett fel játékok macOS 13 és újabb verzión frissítésekor.
  • Javítottuk a Steam Átfedés összeomlását néhány, Metal megjelenítést használó játéknál.
  • Javítottunk néhány kezelőfelületi problémát a felhasználói bejelentkezésnél.
  • Javítottuk a problémát, ami megakadályozta, hogy a „Hardveres kódolás bekapcsolása” beállítás tiszteletben legyen tartva.