Megjelent az SDL 3.2.6 – HiDPI ikonok és színkezelés Wayland alatt

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Az SDL (Simple DirectMedia Layer) egy nyílt forráskódú, többplatformos könyvtár, amely megkönnyíti a multimédiás alkalmazások és játékok fejlesztését. A nemrég megjelent 3.2-es verzió 6. frissítése számos javítást és újítást hoz. A hivatalos SDL 3 verzió januári megjelenését követően most kiadták az SDL 3.2.6 változatot, amely a széles körben használt szoftver/hardver absztrakciós réteg legújabb verziója. Az SDL-t gyakran alkalmazzák platformfüggetlen játékok fejlesztésében.

Főbb újdonságok az SDL 3.2.6 verzióban

  • Motion JPEG kamera támogatás
  • 8BitDo Micro játékvezérlő támogatása
  • Számos egyéb kontrollerjavítás
  • Wayland fejlesztések (pl. színkezelés, HiDPI ikonok)
  • PulseAudio és PipeWire hangrendszerekkel kapcsolatos javítások
  • Egyéb platformspecifikus hibajavítások

Wayland fejlesztések

Az SDL 3.2.6 mostantól támogatja a HDR színkezelést Wayland alatt.
Emellett bekerült a HiDPI ikonok kezelése, a nem szöveges vágólapkezelés, valamint egy javítás az SDL_WaitEvent() függvényhez, amely korábban hibásan viselkedett ismételt billentyűleütések esetén.

Egyéb fontos változások

  • Továbbfejlesztett 2D renderelési célkezelés
  • Hanghibák javítása nagy frekvenciakülönbség esetén történő mintavételezéskor
  • Pen input javítás: az érintőtoll által generált egéresemények most már megkapják az SDL_PEN_MOUSEID azonosítót
  • Nintendo Switch Pro kontroller javítás vezetékes módhoz bizonyos alkalmazásokban
  • SDL_HINT_JOYSTICK_HAPTIC_AXES bevezetése a haptikus tengelyek számának meghatározására
  • Kamera képkeret rögzítési hibák javítása Windows 7 alatt
  • Direct3D12 renderer javítása NVIDIA illesztőprogramokkal
  • Billentyűzetek és egerek pontosabb neveinek megjelenítése Windows alatt
  • Joy-Con támogatás javítása: egy Joy-Con most már önállóan is használható, ha a párja nincs csatlakoztatva Windows alatt
  • Deadlock probléma javítása PipeWire hangrendszer használatakor Linuxon
  • MacOS fejlesztések: kurzorkezelés, fókusz és ablakkeretek megfelelő viselkedése
  • Android GPU támogatás javítása

Letöltés és további fejlesztések

Az SDL 3.2.6 elérhető a GitHubon, és a fejlesztés már az SDL 3.3 verzióra fókuszál. Ez a kiadás stabil hibajavító frissítésként érkezett, de a jövőbeli fejlesztések további teljesítményjavulásokat hozhatnak.