1998. november 24: Az America Online felvásárolta Netscape Communications-t…

kami911 képe

1996. december 1-jén az AOL elindította új előfizetési csomagját, amely korlátlan telefonos internet-hozzáférést kínált havi 19,95 dollárért. Az addigi csomag 9,95 dollárért mindössze 5 óra használatot biztosított. Az új ajánlat óriási sikert aratott: néhány héten belül több mint egymillió új előfizetőt nyert az AOL, és a meglévő ügyfelek napi használati ideje is megkétszereződött – egészen 32 percre! Az óriási kereslet túlterhelte az AOL infrastruktúráját, így számos előfizető nem tudta elérni a szolgáltatást, amelyért fizetett. A problémák miatt elégedetlen ügyfelek csoportos perek formájában nyújtottak be keresetet a vállalat ellen. Bár a helyzet komoly kihívást jelentett az AOL számára, a cég úttörő árazási modellje nagy szerepet játszott abban, hogy az internet egyre szélesebb körben vált elérhetővé és népszerűvé.

Az AOL új csomagja nemcsak az internet-hozzáférés költségeit csökkentette, hanem segítette az „Információs szupersztrádához” való hozzáférést is a nagyközönség számára. Az új modell azt is megmutatta, hogy a korlátlan hozzáférés az online szolgáltatások és tartalmak iránti igény növekedését eredményezheti, ami az internet fejlődésének meghatározó mozzanata volt. Bár az AOL-nek komoly technikai és jogi kihívásokkal kellett szembenéznie, a korlátlan internetelérés bevezetése hozzájárult ahhoz, hogy az internet a mindennapi élet részévé váljon. Ez az esemény jól példázza, hogyan alakította az innováció a digitális világot a '90-es években.

Hozzászólások