A Command & Conquer - Combined Arms jelentős fejlesztése

kami911 képe

A Command & Conquer - Combined Arms mod legújabb frissítése lenyűgöző mértékű átalakulást hozott. Az OpenRA motorra épülő, teljesen ingyenes játékmod rengeteg újdonságot kínál, ami szinte hihetetlen. Az új verzió új grafikákat, vizuális effekteket, valamint számos új egységet és struktúrát tartalmaz.

Az egyik legfontosabb újdonság a rangsoroló rendszer és a fejlesztések jelentős változása. A Szovjet oldalon egy teljesen új rangsoroló rendszer jelent meg, amely mélyebb rétegekkel rendelkezik, míg az Allied és Scrin blokkok most kölcsönösen kizáró upgrade (fejlesztési) utakkal büszkélkedhetnek. Ezek a változtatások új taktikai lehetőségeket és testreszabási lehetőségeket kínálnak a magas technológiai szintű végjátékban.

Mi az a Combined Arms?

A Combined Arms egy teljesen ingyenes Command & Conquer játék, amely az OpenRA motorján alapul. Az alapötlet egy egyszerű fúzió volt a Westwood által készített Tiberian Dawn és Red Alert játékokból, de a projekt azóta jelentős fejlődésen ment keresztül, számos új egységet, játékmeneti mechanikát és további funkciókat integrálva.

A játék öt fő frakciót tartalmaz:

  • Allies (Szövetségesek)
  • Soviets (Szovjetek)
  • GDI
  • Nod
  • Scrin

Mindegyik blokk négy egyedi al-frakcióval rendelkezik, amelyek saját egységeikkel, képességeikkel és fejlesztéseikkel rendelkeznek. Az átformált C&C franchise elemek felhasználásával a játék egységeket, struktúrákat, képességeket és fejlesztéseket tartalmaz, amelyek a Tiberian Dawn és Red Alert stílusában készültek el.

A kampány jelenleg 34 küldetést tartalmaz, amelyek egy összetett narratívát tárnak fel, bemutatva a párhuzamos univerzumban zajló eseményeket. A kihívásokat a Skirmish AI (harci mesterséges intelligencia) különböző nehézségi szintjei biztosítják, a könnyűtől egészen a Brutálisan nehézig, így a tapasztalt játékosok is találhatnak maguknak kihívást.

Továbbá, több mint 450 térkép található a játékban, köztük számos versenyképes térkép, amelyek az OpenRA alapmodjában is megtalálhatóak. A versenyképes játékra való balanszálás kiemelt figyelmet kapott, így 1v1 ladder (ranglista) szervereket is üzemeltetnek, amelyek a játékosok rangsorát és statisztikáit is követik, remélve, hogy egy aktív versenyképes közösséget építhetnek ki a jövőben.

A Combined Arms tehát nem csupán egy nosztalgikus utazás a régi klasszikusok világába, hanem egy izgalmas és friss kihívást is nyújt a stratégiai játékok kedvelőinek.

Letöltés

Az OpenRA egy nyílt forráskódú, valós idejű stratégiai játék, amely a klasszikus Westwood Studios játékok (mint például a Command & Conquer és a Red Alert) motorján alapuló újraimplementációs projekt. Az OpenRA lehetővé teszi a játékosok számára, hogy élvezhessék ezeket a játékokat modernebb grafikával és több funkcióval, valamint lehetővé teszi a játék közössége számára, hogy új funkciókat és játékmódokat hozzon létre.

Az OpenRA-ban a játékosok választhatnak a Command & Conquer, a Dune 2000, vagy a Red Alert játékstílus közül, és játszhatnak egyjátékos kampányt vagy többjátékos játékot a barátaikkal vagy más online játékosokkal. A játékmenetben a játékosoknak épületeket kell építeniük, erőforrásokat gyűjteniük, egységeket kiképezniük és stratégiai csatákat vívniuk az ellenfelekkel.

Az OpenRA egyedülálló lehetőséget kínál azoknak, akik szeretnék átélni a klasszikus a Dune 2000, Command & Conquer és Red Alert játékokat modernizált grafikával és új funkciókkal, valamint lehetőséget ad arra is, hogy a közösség tagjai új játékmódokat és funkciókat hozzanak létre a játékhoz. Az OpenRA ingyenesen letölthető és használható a játékosok számára, így bárki élvezheti a stratégiai játékokat, akár egyedül, akár barátaikkal vagy más játékosokkal együtt játszva.

Hozzászólások

simonszoft képe

Kipróbáltam

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

Rajongok minden C&C játékért, így a cikk elolvasása után már biztos voltam benne, hogy ki kell próbálnom.
Tegnap volt is rá kis időm és nem csalódtam. Az érdekes koncepció, hogy számos a későbbi részekből származó épület és egység is belekerült a játékba, így szerintem kicsit az erőfőlény azért eltolódott és nem annyira kiegyensúlyozott mint kellene. De mivel pont a két kedvencem egységem került be a RA2-ből Yuri és a Kirov ship, így ezen hamar átlendültem. Egy pár Skirmish-el indtottam, amiben még a Normal AI se hagyott lustálkodni, erre mindenki készüljön!
Egy alkalommal a SCRIN frakciós AI egy olyan rusht csinált, hogy csak pislogtam. Ráadásnak a speciális egységeket is előszeretettel használja az AI, egyszer a fél bázisomat lebontotta egy Boris egységgel.
Összefogalalva szerintem nagyon jó kis MOD lett. Próbáljátok ki ti is!

Kép: 

Soviet frakció