A Qt népszerűségét az egyszerűsége, a keresztplatformos fejlesztés támogatása és a gazdag grafikus felhasználói felületi elemek kialakítása miatt szerezte. A Qt alkalmazásokat natív kinézetűvé lehet tenni a célplatformnak megfelelően, és lehetővé teszi az alkalmazások egyszeri írását, majd azok futtatását több különböző platformon anélkül, hogy teljesen újra kellene írni az alkalmazás kódját.
A Qt keretrendszer számos modult és komponenst tartalmaz, amelyek lehetővé teszik az asztali alkalmazások, mobilalkalmazások, webalkalmazások, játékok és beágyazott rendszerek fejlesztését. Ezek közé tartozik például a Qt Widgets modul, a Qt Quick modul, a Qt Network modul, a Qt Multimedia modul, a Qt SQL modul és sok más.
A Qt alkalmazásokat C++ nyelven lehet írni, de a Qt számos más programozási nyelvet is támogat, például Python, JavaScript és QML (Qt Meta-Object Language). Ezáltal a fejlesztők széles körű választási lehetőséget kapnak a programozási nyelv kiválasztásában.
A Qt-t gyakran használják asztali alkalmazások, okostelefonos alkalmazások, beágyazott rendszerek, médialejátszók, grafikus szoftverek, játékok és még sok más alkalmazás fejlesztésére. A Qt sikeresen használják világszerte és számos ismert alkalmazás épül rá, például a KDE asztali környezet, a VirtualBox virtualizációs szoftver, a Autodesk Maya 3D modellező szoftver és a WhatsApp asztali verziója.
- A Qt kiadások
- Újdonságok a Qt 6.6 verzióban
- Qt 6.6 eszközök és verziók
- Qt 6.6.0 kiadási jegyzet
- Qt 6.6 ismert hibák
A Qt 6.6 újdonságai
Fontos megjegyezni, hogy az API és az ABI stabilitás nem garantált.
Qt Graphs modul
A Qt Graphs modul tervezett helyettesítője a Qt Data Visualization modulnak. A Qt Gyors 3D-t használja a natív grafikus háttér támogatásához, ahelyett, hogy az OpenGL 2.1-re támaszkodna, mint a Qt v teszi. A modul a Qt Adatvizualizáció nagyrészt vagy teljes funkcionalitását fogja nyújtani, bár néhány fejlett funkció még hiányozhat az előzetes verzióban.
Qt 6.6 új funkciók
Qt Core modul
- Hozzáadott Q_NODISCARD_CTOR makró, amelyet a konstruktorok jelölésére használhatunk "nodiscard" módban. A makró azokon a fordítókon [[nodiscard]]-ra fordul, amelyek támogatják, és nem csinál semmit más fordítókon.
- Hozzáadott "assign()" túlterhelések a következő Qt tartályokhoz: QVarLengthArray, QList, QByteArray és QString. Ezek a funkciók kényelmes módszert kínálnak az új adatok hozzárendelésére a meglévő kapacitás felhasználásával.
- Az erőforrásszintű fájlok tartalmát kihagyhatjuk, ha a "QT_DISCARD_FILE_CONTENTS" forrásszerver tulajdonságot állítjuk be a CMakeLists.txt fájlban. A fájlnódok megmaradnak. Amikor .qrc fájlokat írunk manuálisan, ugyanezt az eredményt érhetjük el egy fájlnód üres tulajdonságának igazra állításával.
- A QFileInfo osztályhoz hozzáadásra került egy "readSymLink()" tagfüggvény, amely a nyers elérést adja vissza, valamint új túlterheléseket kapott, amelyek QTimeZone-t használnak a timestamp-sal kapcsolatos funkciókhoz.
- A QProcess::UnixProcessParameters struktúrát és a QProcess::UnixProcessFlag enumot használhatjuk a QProcess::setUnixProcessParameters() tagfüggvényben, hogy módosítsuk egy gyermekfolyamat Unix-specifikus beállításait és paramétereit, például a felesleges fájlleírók lezárását.
- Az új QNativeIpcKey osztály egy natív kulcsot tartalmaz, amit a QSharedMemory és a QSystemSemaphore használ, így jobb támogatást nyújt a sandboxolt alkalmazások számára az Apple platformjain. További információért lásd a Native IPC kulcsokat.
- A legtöbb Qt API, amely időtartamokkal dolgozik, most releváns adattípusokra lett portolva a std::chrono segítségével.
- A QXmlStreamReader::hasStandaloneDeclaration() jelzi, hogy a dokumentum rendelkezik-e egyértelműen kijelölt önálló nyilatkozattal.
Qt GRPC modul
- Hozzáadott QGrpcChannelOptions és QGrpcCallOptions. Ezek az új módszerek lehetővé teszik beállítások átadását csatornákhoz és hívásokhoz.
- Hozzáadott QGrpcMetadata a hívásokhoz további metaadatok átadásához.
- Integrált QML-típusok támogatása az automatikusan generált QtGRPC osztályokhoz.
Qt GUI modul
- Hozzáadott QFont::setFeatures() a közvetlen hozzáféréshez az OpenType funkciókhoz a betűkészletben.
- A QPalette most már tartalmaz egy "accent()" színbejegyzést, amely alapértelmezetten a rendszer "accent" színét használja.
- A QRhi osztályok most már teljes dokumentációval rendelkeznek, és korlátozott kompatibilitási ígérettel kerülnek kínálatra. A Qt Rendszergrafikai interfész (QRhi) egy 3D grafikai API és shading nyelv absztrakciós réteg, amelyet olyan modulok használnak, mint a Qt Quick és a Qt Quick 3D, hogy átjárható renderelési motorokat és anyagrendszereket valósítsanak meg a Direct 3D 11/12, Vulkan, Metal, OpenGL és OpenGL ES tetejére. Azok az alkalmazások, amelyek saját alacsony szintű renderelést kívánnak végezni, anélkül, hogy közvetlenül a potenciálisan platformspecifikus 3D API-k és shading nyelvek támaszkodnának, most már használhatják a QRhi-t és a kapcsolódó osztályokat egy Qt Quick jelenet kiegészítéséhez, rendereléshez egy QWindow-ba, offscreen rendereléshez egy textúrába vagy GPU-számítási terhelések indításához. Korábbi Qt 6 kiadásaiban a QRhi osztályok teljesen privátok voltak, és a dokumentáció nem tartozott a szabványos Qt dokumentációs készlet részéhez. Most hasonlóan kezelik őket a QPA (QPlatform*) osztályokhoz, ami azt jelenti, hogy speciális osztályokat alkotnak, amelyek nem kínálnak minden szabványos mintát és forráskód/bináris kompatibilitási ígéretet a nyilvános Qt API-khoz képest, de azonban elérhetők a középhaladó vagy haladó szintű alkalmazásfejlesztők számára. A QRhi API-k dokumentációja most már a szabványos Qt dokumentáció részét képezi. Emellett bemutatásra került a "rhiwindow" példa.
- Hozzáadott egy Direct 3D 12 háttérrendszert a QRhi-hoz. Ez jelenleg nem érinti az alkalmazásokat, mivel a Qt Quick és a QQuickWidget alapértelmezett háttérválasztása továbbra is a Direct 3D 11 marad Windows-on, és ez a jövőben sem várható megváltozás. Az új D3D12 háttérrendszert jelenleg kísérleti stádiumnak kell tekinteni, és főként olyan alkalmazások számára hasznos, amelyeknek szükségük van arra, hogy a Qt-től kérjék, hogy a renderingjét a Direct 3D 12 használatával hajtsa végre, hogy egyszerűsítse az alkalmazás saját vagy valamilyen külső komponens renderingjével való együttműködést, amely D3D12-t igényel.
- A Qt 6 alkalmazások most már támogathatnak egyedi vagy platformspecifikus vágólapformátumokat a QUtiMimeConverter (macOS-hoz) és QWindowsMimeConverter (Windows-hoz) új osztályok segítségével. Ezek az osztályok azonosító változatai a Qt 5-ben használt QMacPasteboardMime és QWindowsMime típusoknak. Lásd a portolási útmutatót az meglévő implementációk adaptálásához.
- A QTextListFormat::setStart() lehetővé teszi, hogy egy szöveglista egy adott számmal kezdődjön, ami nem feltétlenül 1.
Qt Location modul
- A térképi elemek most már helyesen jelennek meg, beleértve azokat, amelyek körbeveszik a földet vagy tartalmaznak lyukakat.
- A térképi elemek most már különböző referenciafelületeken is megjeleníthetők. A QLocation::ReferenceSurface felsorolás az opciókat "Térkép" és "Föld" biztosítja, amelyeket az elem típusok referenciafelületeként lehet használni azzal a céllal, hogy az elem lapos térképen jelenjen meg, vagy kövesse a föld gömbfelületét.
- Az egér görgője megváltoztathatja a tájékozódást, ha nyomva van a Shift módosító billentyű, vagy megváltoztathatja a dőlést, ha a Control módosító billentyűt nyomva tartják.
Qt Multimedia modul
-
A Qt Multimedia könyvtár mostantól nem kéri az audio- vagy videóengedélyeket, hanem csak ellenőrzi, hogy azokat biztosították-e. A kliensalkalmazásoknak a C++ vagy QML engedélyek API segítségével kell kérniük az engedélyeket.
-
Az új QWindowCapture osztály támogatást nyújt az egyes asztali alkalmazásablakok videóképeinek rögzítéséhez egy QMediaCaptureSession keretében. A rögzített videókat bármilyen videó kimenetre irányíthatjuk, például a QMediaRecorder vagy a QVideoWidget számára. Az ablak rögzítése csak az FFmpeg háttérrel működik.
-
A QMediaRecorder bővült olyan tulajdonságokkal, amelyek jobb kontrollt biztosítanak a videóminőség, felbontás és bitráta felett.
Qt PDF modul
-
Az új QPdfLinkModel osztály a hivatkozás geometriáját és célállomásait szolgáltatja egy adott oldalon.
-
A QPdfDocument::pageModel() implementálja a Qt::DecorationRole-t a lapok miniatűrjének dinamikus megjelenítéséhez.
-
Az új QPdfPageSelector osztály egy speciális QSpinBox a widget alapú PDF nézők számára.
Qt Positioning modul
- A Qt Pozícionálás könyvtár mostantól nem kéri a helyengedélyeket, hanem csak ellenőrzi, hogy azokat biztosították-e. A kliensalkalmazásoknak a C++ vagy QML engedélyek API segítségével kell kérniük az engedélyeket.
Qt Protobuf modul
-
Engedélyezve a Qt Core és Qt GUI típusok használata a *.proto séma részeként.
-
Integrált QML-típusok támogatása az automatikusan generált QProtobufMessage osztályokhoz.
-
Áttértékelték az implicit megosztott adatokat az automatikusan generált QProtobufMessage osztályok esetében. Ez lehetővé teszi a message típusok elérését érték szerint a QML-kontextusból anélkül, hogy sok példányt készítenénk belőlük.
-
Hozzáadott támogatás a well-known típusokhoz a google.protobuf.Any típushoz.
-
Integrált támogatás a oneof típushoz, ami egy protobuf-szerű unió típus, amely nem szükségszerű, hogy tartalmazzon egy értéket.
Qt Bluetooth modul
-
A Qt Bluetooth könyvtár mostantól nem kéri a bluetooth engedélyeket, csak ellenőrzi, hogy azokat biztosították-e. A kliensalkalmazásoknak a C++ vagy QML engedélyek API segítségével kell kérniük az engedélyeket.
-
Qt most már egy natív 128 bites unsigned int típust (quint128) kínál alapértelmezés szerint. Azokon a platformokon, amelyek támogatják, a QBluetoothUuid(quint128) konstruktor és a QBluetoothUuid::toUInt128() metódus most már ezt a típust használja, helyettük, a korábbi Qt verziókban használt saját struktúra helyett. Amíg a kódod a quint128 típust opak típusként kezeli, a változás forráskód- és bináris-kompatibilis, de ha problémába ütközöl, érdemes elgondolkodni az új overloadek használatáról, amelyek a QUuid::Id128Bytes típust veszik át. Azokon a platformokon, amelyek nem támogatják a 128 bites int típusokat (például az MSVC), a Qt Bluetooth továbbra is a Qt Bluetooth által használt saját struktúrát használja.
Qt QML modul
-
Hozzáadott támogatás az alkalmazásengedélyek kezeléséhez QML segítségével. A Qt QML Core modul különböző engedélytípusokat kínál, amelyekkel ellenőrizhetjük vagy kérhetjük az engedélyeket platformfüggetlen módon. További információért lásd a QML alkalmazásengedélyeket.
-
Az XMLHttpRequest objektum most már két új funkcióval rendelkezik a modern böngészőkhöz való közeledés érdekében. A responseURL tulajdonság hozzáadásra került, amelyet a HTTP átirányítások ellenőrzésére használhatunk. Hasonlóképpen, hozzáadásra került az overrideMimeType metódus, amelyet a XMLHttpRequest objektum arra használhat, hogy a választ egy konkrét MIME típus szerint parszolja, anélkül, hogy a válasz Content-Type fejlécben szereplő típust használná.
-
A QML nyelvi szerver most már támogatja a munka meghatározásához és kereséséhez szükséges kezdeti támogatást. Teljes dokumentumformázást is támogat.
-
Most már lehetséges a qmllint kiegészítésének bővítése pluginekkel. A plugin API jelenleg technikai előzetes verzióban található.
Qt Quick modul
-
Hozzáadott font.features tulajdonság a közvetlen hozzáféréshez az OpenType funkciókhoz a betűtípusban.
-
A TableView most már rendelkezik egy selectionMode tulajdonsággal, amely lehetővé teszi egyetlen vagy több cella kijelölésének irányítását.
-
A TreeView most már rendelkezik egy rootIndex tulajdonsággal, amely csak egy adott részfát jeleníti meg a modellben.
-
Az AnimatedImage most már támogatja a sourceSize tulajdonságot.
-
Az "QT_QUICK_FLICKABLE_WHEEL_DECELERATION" környezeti változó lehetővé teszi a gördülőgombokkal történő görgetés utáni lassítás testreszabását. Alapértelmezés szerint a gyorsulás most kikapcsolva van, így a görgetési távolság arányos a "kattintások" számával (hacsak a platform nem biztosítja saját gyorsulását), de egy olyan értéket is beállíthatunk, amely kevesebb, mint 15000, hogy visszaállítsuk a régi működést. A flickDeceleration tulajdonság most csak érintő képernyős villanásokra vonatkozik.
-
A legtöbb tulajdonság most már "FINAL", ami azt jelenti, hogy nem lehet árnyékolni új tulajdonságokkal, amelyek ugyanazzal a névvel rendelkeznek. Egy figyelmeztetés jelenik meg, ha egy "FINAL" tulajdonság árnyékolva van. Javasoljuk, hogy a felhasználók változtassák meg ezeknek a tulajdonságoknak a nevét, hogy elkerüljék a váratlan viselkedésváltozást.
-
Több QRhi-rel kapcsolatos funkciót is hozzáadtak és bemutattak a QQuickWindow, QQuickRenderControl és QSGTexture osztályokban. Most már egyszerűsített a QRhi, QRhiSwapChain vagy QRhiCommandBuffer lekérdezése az onscreen vagy offscreen Qt Quick rendereléshez. Néhány funkció, amelyek korább
-
Engedélyezve a Qt Core és Qt GUI típusok használata a *.proto séma részeként.
-
Integrált QML-típusok támogatása az automatikusan generált QProtobufMessage osztályokhoz.
-
Áttértékelték az implicit megosztott adatokat az automatikusan generált QProtobufMessage osztályok esetében. Ez lehetővé teszi a message típusok elérését érték szerint a QML-kontextusból anélkül, hogy sok példányt készítenénk belőlük.
-
Hozzáadott támogatás a well-known típusokhoz a google.protobuf.Any típushoz.
-
Integrált támogatás a oneof típushoz, ami egy protobuf-szerű unió típus, amelyek rejtve voltak a dokumentációban a QRhi* osztályok miatt, most láthatóvá válnak. Hozzáadták a createTextureFromRhiTexture() függvényt a QQuickWindow osztályhoz, ami a createTextureFromImage() párja.
-
Frissítették a színséma példákat, hozzáadták a "rhiunderqml" példát, lecserélték a régi, csak OpenGL-t használó "fboitem" példát egy új, hordozható "rhitextureitem" példával, és frissítették a "customrendernode" példát. Ezek együtt bemutatják a Qt Quick jelenet három módszerét a saját alacsonyszintű 2D/3D renderelés bővítésére (az három megközelítés: alárendelt/fölrendelt, egyéni elem renderelése textúrára renderelve, egyéni elem a QSGRenderNode segítségével).
-
Hozzáadták a Path::simplified tulajdonságot az utak automatikus egyszerűsítéséhez a renderelés előtt. Ez tükrözi a QPainterPath::simplified() függvényt.
-
Hozzáadtak támogatást a GPU időbélyegek gyűjtéséhez a QQuickWindow renderingjéhez. Amikor engedélyezve van a QQuickGraphicsConfiguration setTimestamps() vagy az azonos környezeti változó, a GPU-oldali időzítések megjelennek a hibakeresési naplózás kategóriák nyomtatásakor, mint például a qt.scenegraph.time.renderloop, és a Qt Quick 3D DebugView elemében, kiegészítve a CPU-oldali időzítéseket. Jelenleg csak a Direct 3D 11, Metal és Vulkan támogatja ezt (feltéve, hogy a Vulkan implementációja támogatja az időbélyeglekérdezéseket). A többi 3D API támogatása a jövőben fog bekerülni.
Qt Quick Controls modul
-
Hozzáadtak egy "live" tulajdonságot a SpinBox-hoz. Ez lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük, hogy az érték frissítődik-e, amikor a felhasználó szerkeszti a displayText értékét.
-
Hozzáadtak egy "wrapped" jelzést a Dial-hoz. Ez akkor kerül kibocsátásra, amikor a tárcsa túlhalad az értéktartományán, azaz túlmegy a maximális értéken a minimálisra, vagy fordítva.
-
Hozzáadták a "startAngle" és "endAngle" tulajdonságokat a Dial-hoz. Ezek a tulajdonságok vezérlik a tárcsa kezdő és végpontjának szögét fokokban.
Qt Quick Layouts modul
-
Hozzáadták a LayoutItemProxy-t, egy segítőelemet a responsive layout-ok írásához (technikai előzetes).
-
Hozzáadták az "uniformCellSizes", "uniformCellWidths" és "uniformCellHeights" tulajdonságokat, amelyek alkalmazhatók mindenféle elrendezés típusra (technikai előzetes).
-
A StackLayout most már frissíti a currentIndex-et, ha egy elemet szúrnak be vagy távolítanak el az aktuális index alatt.
Qt Quick Shapes modul
- Hozzáadtak egy kísérleti görbe renderelés háttérrendszert, amely magasabb minőségű görbékkel rendereli a geometriát és alkalmaz anti-aliasingot anélkül, hogy MSAA-t használna. Ezt a Shape::preferredRendererType tulajdonság segítségével lehet kiválasztani.
Qt Quick 3D modul
- Hozzáadtak egy QML API-t a Textur
Qt SQL modul
-
Hozzáadtak egy Mimer SQL plugin-t.
-
A MySQL/MariaDB új kapcsolati lehetőségekkel gazdagodott: MYSQL_OPT_PROTOCOL, MYSQL_SHARED_MEMORY_BASE_NAME, MYSQL_OPT_TLS_VERSION, MYSQL_OPT_SSL_MODE.
-
Az ODBC plugin most már az összes natív hiba kódját visszaadja a QSqlError objektumokban.
-
A QSqlQuery új függvényeket kapott: boundValueName() és boundValueNames().
Qt TextToSpeech modul
-
A QTextToSpeech osztály most már több új funkciót kínál, amelyek minden motorral elérhetők:
- Az alkalmazások több szöveg darabot adhatnak hozzá egy szintetizáló motorhoz az "enqueue" segítségével.
- Az új "aboutToSynthesize" jelzés kibocsátásra kerül, éppen azelőtt, hogy egy szövegrészletet szintetizálnának.
- Az egyik motor által kínált hangok közül kiválaszthatók az adott kritériumok szerint a "findVoices" függvénnyel. A QML kód továbbá használhatja a "VoiceSelector" típust egy csatolt tulajdonságként.
Nem minden új funkció elérhető minden motorral. Az alkalmazások az új "Capabilities" jelzővel és "engineCapabilities" tulajdonsággal ellenőrizhetik, hogy a jelenleg használt motor melyik új funkciót támogatja:
- Ha a motor rendelkezik a "Synthesize" képességgel, a QTextToSpeech most már szintetizálni tudja a szöveget PCM adattá. A "synthesize" funkciót egy hívható függvénnyel használhatjuk, amely akkor kapja meg a PCM adat darabokat, amikor azt szintetizálták.
- Ha a motor rendelkezik a "WordByWordProgress" képességgel, a QTextToSpeech minden szóra kibocsátja a "sayingWord" jelezést, amikor az adott szövegrészletet kimondják.
Qt WebEngine modul
-
A válaszfejlécek most már hozzáadódnak a QWebEngineLoadingInfo objektumhoz.
-
Lehetségesvé tették további válaszfejlékek hozzáadását a QWebEngineUrlRequestJob objektumhoz.
-
Hozzáadták a "QWebEngineUrlScheme::FetchApiAllowed" zászlót, ami lehetővé teszi az HTML5 Fetch API engedélyezését egyéni URL séma esetén.
-
Létrehozták a "qWebEngineGetDomainAndRegistry()" függvényt, amely lehetővé teszi az aktuális felső szintű tartomány olvasását, ahogy a Chromium/QtWebEngine látja.
-
Hozzáadták a "QWebEngineSettings::DisableReadingFromCanvas" beállítást, amely letiltja a vászonolvasást a további ujjlenyomatok védelme érdekében.
Qt Widgets modul
-
A QWidget most már rendelkezik egy új "setTabOrder()" túlterheléssel, amely egy inicializáló listát vesz át, lehetővé téve az egész lánc beállítását egyetlen hívással.
-
A QMessageBox::Option most már lehetőséget nyújt minden üzenetpanel esetében arra, hogy használja-e a natív üzenetpanelt vagy sem.
Platformváltozások
Asztali platformok
macOS
-
A felhasználói projektek vagy maga a Qt macOS-ra való építése most már legalább a 3.21.1-es CMake verziót igényli.
-
A QMessageBox::setCheckBox() most már tiszteletben tartva van, amikor natív üzenetpaneleket használnak.
-
A QFileDialog most már nem vált ki engedélykéréseket feleslegesen.
Mobil platformok
Android
-
Hozzáadtak FileProvider támogatást a QDesktopServices::openUrl() használatakor.
-
Alapértelmezés szerint most már AndroidX-t használnak (a FileProvider függősége).
-
Bevezették a QTP0002 CMake irányelvet az android-specifikus céltulajdonságok számára.
-
Frissítve lett a támogatott példák listája Androidon.
-
Android 13 a maximálisan támogatott verzió.
-
A Gradle-t frissítették a 8.3.0-s verzióra.
-
A QFileDialog most már minden megadott névfilt alkalmaz, nem csak a kiválasztottat.
-
Az Android cél SDK szintje 33-ra lett frissítve, hogy megfeleljen a 2023-as Play Store követelményeknek.
iOS
-
Támogatást adtak a QWindow::setMask() használatához a renderelés és a bemenet maszkolásához.
-
Támogatást adtak a külföldi ablakokhoz, a UIView-k beágyazásához a QWindows-be.
Beágyazott platformok
Boot to Qt
-
Támogatás került hozzá a Yocto 4.2 (mickledore) verziójához.
-
Frissítették a céleszköz támogatási szintjeit a következő újonnan támogatott lapokkal:
-
Tier 1 támogatás az NXP i.MX 93 laphoz.
-
Tier 1 támogatás a Jetson AGX Xavier laphoz.
-
Tier 3 támogatás az NXP i.MX 8QuadXPlus laphoz.
-
Tier 3 támogatás a Toradex Apalis iMX8 laphoz.
-
-
A Toradex és az ST céleszközök most már a legújabb Yocto LTS verziót (kirkstone) használják.
Ezenkívül, néhány további változást is bevezettek:
-
A QOpenGLShaderProgram mostantól lehetőséget nyújt arra, hogy manuálisan adjuk meg a resource inicializációs függvényeket az OpenGL shader objektumainak. Ezt a setResourceInitializerFunction() metódussal tehetjük meg.
-
A QPainter most már támogatja az OpenGL 4.5-ös verzióját, ami lehetővé teszi a modern OpenGL funkcionalitások kihasználását.
-
Az OpenGL ES 3.0 támogatás mostantól kiterjed a QQuickRenderControl és a QOpenGLFramebufferObject alatt is, ami lehetővé teszi a modernebb mobil hardverek kihasználását.
-
A Qt Quick Window mostantól lehetőséget nyújt a Vulkan verzió lekérdezésére a VulkanInstance tulajdonság segítségével.
-
A QPainter most már kezeli az OES_EGL_image_external kiterjesztést, ami hasznos lehet az OpenGL/OpenGL ES és a Vulkan közötti textúra megosztás során.
-
A QOpenGLContext mostantól támogatja a Vulkan API-val való együttműködést, és lehetővé teszi Vulkan renderelési célpontok létrehozását az createTextureFromId() metódus segítségével.
-
A QQuickRenderControl mostantól támogatja a Vulkan verzió kiválasztását a VulkanVersion tulajdonság segítségével.
-
A QSGTexture most már lehetőséget nyújt a Vulkan textúra használatára a updateFromVulkanTexture() metódus segítségével.
-
Az OpenGL ES 3.1 támogatás mostantól be van kapcsolva az Apple macOS platformján is.
-
Az OpenGL ES 3.2 támogatás mostantól be van kapcsolva az Android platformján is.
-
Az OpenGL ES 3.2 támogatás mostantól elérhető a Wayland platformján is.
-
A Mesa driver mostantól támogatja az OpenGL ES 3.2-t, így lehetővé teszi a legújabb OpenGL ES szabványok kihasználását a Linux platformon.
-
Az OpenGL 4.6 támogatás mostantól elérhető a Windows platformon is.
-
A GLEW (OpenGL Extension Wrangler Library) frissítve lett a legújabb verzióra, amely új OpenGL funkciókat támogat.
-
Az EGL platform mostantól támogatja az EGL 1.5 verzióját.
-
Az Android platformon mostantól használható az OpenGL ES 3.2.
-
Az Android platformon mostantól támogatja a Vulkan API-t a Qt Quick alkalmazásokban.
-
Az Android platformon mostantól támogatja a Vulkan API-t a Qt 3D alkalmazásokban is.
-
Az Android platformon mostantól használható a Vulkan függvénykönyvtárak több példánya.
Ezek az újdonságok és változások teszik a Qt 6.6-ot egy még erősebb és sokoldalúbb fejlesztői platformmá, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a legújabb grafikai és hardveres lehetőségeket használják ki alkalmazásaik készítése során.