Megérkezett ScummVM legújabb, 2.7.0-s verziója

kami911 képe

A ScummVM fejlesztőcsapata büszkén jelentette be, hogy megjelent a ScummVM 2.7.0 verziójú és a „The Real Slim Shader” névre keresztelt verziója.

Szokás szerint jópár új játék kapta meg a támogatott státuszt:

  • Soldier Boyz,
  • Obsidian,
  • Pink Panther: Passport to Peril,
  • Pink Panther: Hokus Pokus Pink,
  • Adibou 2 "Environment", "Read/Count 4 & 5" és "Read/Count 6 & 7",
  • Driller/Space Station Oblivion,
  • Halls of the Dead: Faery Tale Adventure II,
  • Chop Suey, Eastern Mind, és további 16 Director 3 és Director 4 alapú játék.

Az új játékok hozzáadása mellett, a már támogatott játékok fejlesztésére is összpontosítanak a fejlesztők. Ismét sikerült jó néhány hibát felszámolniuk a különböző motorokban. Mindig lenyűgöző látni, hogy több mint 20 éves motorok hibáit is javítják! A fejlesztők jelentős fejlesztéseket hajtottak végre például a Broken Sword sorozat támogatásában is.

Az eddigi felismerési módszert alaposan átdolgozták, amely most már lehetővé teszi az eddigieknél sokkal részletesebb elemzést. Ezáltal már a legapróbb különbségeket is képesek észlelni az összes támogatott verzió között. Mindent megtettek annak érdekében, hogy hozzáadják az összes elérhető játékverziót, de szükségünk van a közösség segítségére is. Ha kiderül, hogy a Broken Sword 1 vagy 2 verziója nem megfelelően lett felismerve a ScummVM 2.7.0 verzióban, akkor a fejlesztők kérik, lépj kapcsolatba velük, és jelentsd az érintett verziót a hibajegy rendszerükben!

A fejlesztők egyik fontos célja az, hogy minél több nyelvi játékváltozatot támogasson a ScummVM, így az emberek élvezhessék a játékokat anyanyelvükön. Ez alkalommal támogatást adtak hozzá a Beneath a Steel Sky, az Inherit the Earth és az I Have No Mouth and I Must Scream játékok kínai, japán és koreai verzióihoz is.

Emellett további új és újra visszatért platformokat is támogatnak, hogy biztosítsák a ScummVM rengeteg gépen történő használatát és hordozhatóságát. Ilyenek például a RetroMini RS90 (OpenDingux használatával), az első generációs Miyoo (New BittBoy, Pocket Go és PowKiddy Q90-V90-Q20) a TriForceX MiyooCFW segítségével, a Miyoo Mini, a KolibriOS, a 26-bites RISC OS verziók és a Nintendo 3DS.

Természetesen a stabil platformok is megkapták a törődést! A fejlesztők nagyon büszkék arra, hogy a 2.7.0 verzióban jelentősen javult az iOS és az Android eszközök támogatása is! A fejlesztőknek további nagy tervei vannak ezekkel a platformokkal is.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért lett „The Real Slim Shader” a kiadás kódneve. Az új kiadás lehetővé teszi, hogy a játékokat még soha nem látott vizuális élménnyel fussa. Most a régi CRT-k monitor meleg sugarai fogják arcodat simogatni. Ezt az élmény hozz vissza most ez az új verzió a shader-alapú átméretezés bevezetésével!

A ScummVM 2.7.0 már tartalmaz egy gondosan kiválasztott shader készletet, amelyeket a LibRetro shader gyűjteményéből válogattunk ki. Egy nagyobb készlet is elérhető vált letöltésre az alkalmazásból.

A gyorsjátszás közösség mostantól kihasználhatja az új funkciót, amely lehetővé teszi a ScummVM belső véletlenszám-generátorának előre meghatározott értékeinek beállítását. Az előre meghatározott értékek használata mostantól lehetővé teszi az újra és újra reprodukálható gyorsjátszásokat. Csak ki kell választani a megfelelő véletlenszám-generátorának előre meghatározott értékét, kitalálni az útvonalat, és már indulhat is a lenyűgöző speedrun.

Az összes izgalmas újdonság és javítás részletes listája elérhető a NEWS fájlban:

  • Csökkentették a téves pozitív eredmények számát a Mass Add funkcióban.
  • Frissítették a Roland MT-32 emulációs kódot a Munt mt32emu 2.7.0 verziójára.
  • Lehetőség van mono hang kimenet beállítására (--output-channels=CHANNELS parancssori opcióval).
  • Javították a kurzor méretezését az OpenGL módban.
  • Megjavították a program összeomlását, amikor mappákban olyan fájlok találhatók, amelyekben \1 szerepel a nevükben.
  • Lehetőség van a ScummVM automatikus érzékelési módjának futtatására az „scummvm-auto” néven kezdődő végrehajtható fájl átnevezésével vagy egy üres „scummvm-autorun” nevű fájl létrehozásával a ScummVM végrehajtható fájljának mellett.
  • Lehetőség van parancssori paraméterek automatikus felhasználására. Helyezd őket egy sorban egy „scummvm-autorun” nevű fájlba.
  • Lehetőség van az alapértelmezett beállítások testreszabására, amennyiben nincs konfigurációs fájl a szokásos helyen. Ehhez adható meg egy kezdeti konfigurációs fájl a --initial-cfg=FILE vagy -i parancssori opcióval.
  • Támogatás hozzáadása az 2GB-nál nagyobb méretű játék erőforrások betöltéséhez több platformon.

Ezen kívül számos játék specifikus fejlesztés és hibajavítás történt a különböző játékmotorokhoz és portokhoz, például az AGI, AGOS, AGS, Director, Dreamweb, Hadesch, Kyra, MADS, Neverhood, Plumbers, Private, Queen, SAGA, SCI, SCUMM, Sherlock, Sky, Sword1, Sword2, Tinsel, Toon, TwinE, Ultima8, Xeen és többek között az Android, iOS, Nintendo DS, OpenDingux, PS Vita, PSP, RISC OS és Windows portokhoz.

A ScummVM egy nyílt forrású, ingyenes, több platformon is futó SCUMM motor. Lehetővé teszi a SCUMM motort használó játékok futtatását olyan rendszereken is, ahol az eredeti kiadások nem, vagy csak komoly problémákkal futtathatóak. Ezek között megtalálhatóak a Windows újabb kiadásai, a Macintosh, a GNU/Linux, a Palm OS, a Pocket PC, a Sega Dreamcast, az Xbox, a PlayStation 2, a PlayStation Portable és a Nintendo DS.

A SCUMM egy, a grafikus kalandjátékok fejlesztését megkönnyítő scriptnyelv. Kidolgozója a LucasArts (akkori nevén Lucasfilm Games). A SCUMM név a Script Creation Utility for Maniac Mansion, scriptkészítő segédprogram a Maniac Mansionhöz rövidítése, egyben szójáték (a "söpredék" jelentésű angol "scum" szóval és annak torzított írásmódjával).

A SCUMM részben játékmotor, részben programozási nyelv. A játékok tervezői helyszíneket, tárgyakat és párbeszédeket hozhatnak létre benne anélkül, hogy magát a játék forráskódját megváltoztatnák. Ennek köszönhetően a játékok scriptjei és adatállományai több platformon is felhasználhatóak.

Telepítés Linux Mint alatt:

sudo snap install scummvm

További hasznos linkek:

Letöltések

Új játékok teszelésre

Mindeközben persze folyik az új verziók fejlesztése is, amelyet a napi ScummVM buildek telepítésével lehet tesztelni, illetve a hibákat jelenteni, és a megadott játék adatfájljainak használatával kipróbálni, új játékok többek között:

  • Schizm: Mysterious Journey, a V-Cruise motor második támogatott játéka
    • A Detalion által 2001-ben létrehozott és az LK Avalon által kiadott Schizm: Mysterious Journey nevezetű díjnyertes 3D-s panorámás első személyű kalandjátékban egy idegen világon kell keresztül-kasul kirakós feladatokkal küzdeni, miközben két tudóst, akik hajójuk baleset következtében a bolygón landoltak, el kell választani egymástól.
  • Reah: Face the Unknown, a V-Cruise motor első támogatott játéka
    • A Detalion által 1998-ban létrehozott és az LK Avalon által kiadott Reah: Face the Unknown nevű 3D-s panorámás első személyű kalandjátékban egy furcsa sivatagi világba kell utazni, és kibogozni annak titkait.
  • A HeR Interactive The Vampire Diaries és a Nancy Drew: Secrets Can Kill játékai (The Vampire Diaries és Nancy Drew: Secrets Can Kill)
    • A Vampire Diaries követi Elena Gilbertot, egy középiskolás diákot, aki arra döbben rá, hogy vámpírok élnek a városában, miután az egyikük megtámadja a kishúgát. A játék lazán alapul azonos című könyvsorozaton, melyet L. J. Smith írt, és később sikeres tévésorozattá adaptálták.
    • A Nancy Drew: Secrets Can Kill az hosszan futó Nancy Drew játéksorozat első része, szintén egy azonos című könyvsorozaton alapulva. Első kalandjában Nancy azon igyekszik, hogy felfedje egy középiskolás diák gyilkosát, akit minden osztálytársa utált.
  • Az első két része a Syberia sorozatnak (Syberia és Syberia II)
    • A Syberia és a Syberia II két kalandjáték, amelyeket Benoît Sokal tervezett és a Microids fejlesztett ki. Ezek a játékok a point-and-click stílust követik, ahol a játékosoknak feladatokat kell megoldaniuk, rejtvényeket kell megfejteniük és történetbeli fejlődést kell elérniük. A Syberia sorozat főszereplője Kate Walker, egy New York-i ügyvéd, aki az első részben megpróbálja eladni a Voralberg játékgyárat. Azonban az ügy váratlan fordulatot vesz, és Kate egy kalandos utazásra indul, hogy megtalálja a gyár tulajdonosát. Az utazás során Kate olyan rejtélyeket fedez fel, mint a mamutok titokzatos világa és a Syberia nevű hely létezése. A Syberia II folytatja Kate Walker történetét, ahogy továbbra is a tulajdonos nyomában kutat. Ez a rész fokozza a történetet és a karakterek fejlődését, és újabb izgalmas helyszínekre vezeti a játékosokat. Mindkét játék rendkívül részletes és atmoszférikus képi világot kínál, valamint mély történetmesélést és karaktereket. A Syberia sorozat a kalandjátékok rajongói körében népszerűvé vált, és elnyerte a játékosok és a kritikusok elismerését is.

Hozzászólások

kami911 képe

Annyira jók ezek a régi point

Annyira jók ezek a régi point and click rendszerű játékok, és annyira jó hogy lett ennek egy ennyire jól fejlesztett, egységes keretrendszere. Imádom!

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve