GPU-metrikai jelentések a DRM-ben

Az egyik Intel javítássorozat, amire már 2018 óta várunk, a kliensenkénti GPU-metrikai jelentések köré szerveződik, hogy a különböző GPU-motor-aktivitásokat folyamatonként is meg lehessen mutatni. Időnként a szoftverfoltokat újrafrissítik, de még nem sikerült elérniük a Linux kernel fővonalat. A közelmúltban ismét felpörögtek az események, és ez reményt adnak arra, hogy 2022-ben végre láthatjuk ezt a szabványosított kliensenkénti/processzenkénti GPU-statisztika jelentést a végleges kernelben.

Míg kezdetben az Intel meghajtóprogramjaként indult, és megfelelt az "intel_gpu_top" segédprogramjuk igényeinek, amely a felhasználók számára különböző folyamatonkénti GPU-metrikus adatokat szolgáltatott, később DRM-illesztőprogram-szabvánnyá bővült így más Direct Rendering Manager illesztőprogramok, például az AMDGPU is támogathatják. Ez viszont megkönnyítené a felhasználói szoftverfejlesztők terheit, amelyek programjai használni szeretnék ezeket az információkat, mint például a GNOME/KDE System Monitor vagy más szoftverek, amelyek betekintést szeretnének nyerni a GPU folyamatonkénti használatába, legyen szó akár 3D-ről, médiamotorokról, böngészőről, stb.

Nemrég küldték ki a kliensenkénti GPU-statisztikai javítások legújabb felülvizsgálatát. A módosított javítások a legújabb kód alapján lettek újraalapulva, és a szabványos sysfs-alapú interfészt és az Intel grafikus illesztőprogram-implementálást meghatározó DRM dokumentációból állnak.

Az Intel GPU Top jelentés egy korábbi, szöveges felhasználói felületű példája, amelyet úgy alakítottak át, hogy ezzel a felülettel folyamatonkénti GPU-áttekintést nyújtson.

A javítások korábbi verziói egy kísérleti AMDGPU-t is tartalmaztak, hogy a jelentésüket ennek az interfésznek megfelelően módosítsák. Sajnos ez a munka egyelőre megrekedt, mivel a patch-sorozathoz hasonlóan a jelek szerint nincs túl nagy motiváció a munkálatok folytatására. A frissítés megjegyzi, "Az amdgpu konverziót egyelőre kihagytuk a sorozatból, amíg az AMD-sek nem találnak egy kis időt a javítás befejezésére.

Remélhetőleg 2022-ben ezt a munkát végre a kiemelkedő DRM kernel grafikus illesztőprogramok is támogatni fogják. A Microsoft néhány éve már csak a Windows 10-ben a Feladatkezelőben jelentett alapvető GPU-használati jelentést folyamatonként...

(szoftverfolt, forrás)