ó, ió, ció, Kolonizáció!

kami911 képe

A FreeCol egy ingyenes, nyílt forráskódú számítógépes játék, amely az európai gyarmatokat ábrázolja a 16-17. századi Amerikájában. A játék célja, hogy a játékos irányítsa egy kolóniát az amerikai kontinensen, amelyet kezdetben csak egy kis csapat és néhány alapvető eszközzel ellátva. A játékos feladata, hogy sikeresen fejlessze és bővítse a kolóniáját, miközben harcol más államokkal és a helyi indián törzsekkel, valamint kereskedik más kolóniákkal és Európával. A játékban szerepelnek épületek, mezőgazdasági termékek, állatok és katonai egységek, amelyek mindegyike segíti a kolónia növekedését és fejlődését. A FreeCol egy stratégiai játék, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy kitalálják és megvalósítsák a saját terveiket a kolónia fejlesztésére. A játékot Java nyelven íródott és legalább 11-es verziójú futtatókörnyezetre van szükség. A játékot több platformon is elérheti, így például Windows, macOS és Linux operációs rendszereken is futtatható. Ezt a klónt fokozatosan fejlesztjük tovább, és most megjelent FreeCol 1.0.0 lett az eredménye, ami egy majdnem pontos Colonization klónná nevelkedett. Az inkrementális fejlesztés alapvetően azt jelenti, hogy egyesével adják hozzá a funkciókat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy mindig legyen egy jól futó változat, és azt is, hogy időnként kiadjanak egy befejezetlen, de kiválóan működő játékot. 20 évvel ezelőtt adták ki először a FreeCol-t, és most végre megjelent a FreeCol 1.0.0-ás verziója! Főbb újdonságok a nemzet-specifikus kolónia és az új erdei, valamint sivatagi grafikai megjelenése. Jelentős változások a csempeáru termelésben, hogy a tényleges értékek megfeleljenek az eredeti játék értékeinek. Jelentősen javított mesterséges intelligencia (AI) a számítógépes játékosok számára és sokkal jobb stabilitás, ami sok-sok hibajavítást jelent.

Újdonságok

  • Grafika
    • Új nemzet-specifikus kolónia grafika.
    • Új erdei grafika
    • Új grafika a sivatagokhoz.
    • Új átmenetek az alapcsempék között.
    • Kisebb változtatások a többi grafikán.
    • Szabályváltozások
    • Jelentős változások a csempeáru előállításában, hogy a tényleges értékek megfeleljenek az eredeti játéknak.
  • Mod fejlesztés
    • Mostantól lehetőség van nemzet-specifikus egységtípusok meghatározására, amelyeket Európában lehet toborozni és vásárolni.
    • Hozzáadott eszközök, amelyekkel könnyen készíthet új alapcsempéket egyetlen csempe grafikából.
    • Kijavítottak egy hibát, amely megakadályozta, hogy bizonyos képeket modok felülírjanak.
  • AI, azaz számítógépes játékosok
    • Az AI mostantól jobb helyszíneket választ a kolóniák építésénél, és a kolóniákat sem helyezi túl közel egymáshoz.
    • Javult az AI kolóniák fejlesztése és terjeszkedése.
    • Az AI mostantól képes dokkokat építeni.
    • Hatékonyabbá vált az áruk szállítása.
    • Az AI mostantól csalás nélkül tud egységeket vásárolni Európából.
    • A számítógépes játékosok mostantól fejlettebb taktikát alkalmaznak védekezés és támadás során.
    • Az AI többé nem védi felderítőkkel a kolóniáit.
    • Új kísérő küldetés hozzáadása az egységek védelmére. Ezt a küldetést a tüzérséget támadáskor kísérő dragonyosok használják.
    • A nemzeti előnyök mostantól megváltoztatják, hogy az AI hogyan használja katonai egységeit. Például a hódítási előny (spanyol) arra készteti a játékost, hogy a bennszülöttek elpusztítására összpontosítson.
    • Az AI többé nem fogja a specialistákat (mint például az Elder Statemen) muskétával felszerelni.
    • Az AI hajók többé nem ragadhatnak meg a bennszülött településeken kívül.
  • Hibajavítások
    • Több olyan hiba is javításra került, ami a játék összeomlását okozhatta (például amikor egy bennszülött játékos összes települése elpusztult).
    • Javítottak több olyan problémát a mozgás-parancsokkal kapcsolatban, amelyek miatt a játék a forduló vége után lefagyott.
    • Több olyan problémát is kijavítottak, amelyek szerver újracsatlakozást kényszerítettek ki.
    • Javítottuk a fájlleírók szivárgását, ami miatt a játék összeomlott Windows operációs rendszeren.
    • Csökkentette a térképen való ugrálás mértékét az ellenséges egységek mozgásának animálása közben.
    • A gyorsbillentyűk mostantól megváltoztathatók, menthetők és betölthetők a beállításokban.
    • Mostantól lehetséges ugyanazt az árut többször is hozzáadni ugyanahhoz a megállóhoz a kereskedelmi útvonal panelen.
    • Több különböző panel méretezésének javítása (beállítások).
    • A térképen való görgetés mostantól simább lesz.
    • Az egységek grafikája többé nem lesz levágva a térképen.
    • A hangok lejátszása simábbá vált.
    • A kolónia panel mostantól megfelelően frissül, amikor egy munkás specialitását törlik.
    • Többé nem kell rekurzív automatikus mentési könyvtárakat létrehozni.
    • Számos szövegsablon javítás.
    • Sok más kisebb hibajavítás.
  • Egyéb változások
    • Az escape billentyűvel mostantól a legtöbb panel bezárható.
    • A zenéhez és a hangeffektekhez külön hangerőszabályzó van.
    • Hozzáadtak egy modot, ahol az alapvető épületeket (1. szint) kell megépíteni (kivéve a városházát és az ács házát).
    • Hozzáadtak egy modot a 19. századi nemzetek birtoklására.
    • A kincses vonatok mostantól megjelennek a rakományjelentés panelen.
    • A hibásan működő mesterséges intelligencia többé nem állíthatja meg a játékot.
    • A súlyos hibák, mint például a memória kimerülése és a verem túlcsordulás (stack overflow) jobb kezelése.
    • Fordítási frissítések (összesen 5191 fordítási karakterlánc frissült 53 különböző nyelven).

Letöltés

freecol-1.0.0.zip A futtatható játékot tartalmazó .zip fájl
freecol-1.0.0-with-java.exe Windows telepítő
freecol-1.0.0.dmg MacOSX telepítő
freecol-1.0.0-installer.jar Platform-független telepítő

A FreeCol 1.0.0 verzió újdonságai

 

Az előző verzió újdonságai

  • A játékon belüli zene Alexander Zhelanov alkotása.
  • Új témák a minimaphoz és az egység-információs panelhez.
  • Új animációk folyókhoz.
  • A nagyobb folyócsempék mostantól kétszer kapják meg a kisebb folyók termelési bónuszát.
  • Javult a grafikai, leképzési teljesítmény.
  • A leképzés minősége mostantól módosítható a beállítások új opciójával.
  • A meglévő képek több nagy felbontású változata került hozzáadásra.
  • Jobb támogatás az alacsony felbontású képernyőkhöz.
  • Két új mod hozzáadása a minimap és az egységinformációs panel témájának megváltoztatásához.
  • A többjátékos játékmentése betöltése javításra került.
  • Több mint 30 hibát javítottak.

Ez ma már történelem

Az eredeti Colonization 1994-ben jelent meg a Microprose kiadásában. A Colonization erősen a Civilization-re épül, amelyet általában az emberiség történetének legjobb PC-s, körökre osztott stratégiai játékaként tartanak számon. A Civilization játékban a cél egy olyan nemzet felépítése volt, amely kiállja az idők próbáját, és amely képes meghódítani a világot, vagy éppen elsőként indítani egy űrhajót. A Colonization-ben a dolgok kicsit másképp történnek.

A Colonization játék 1492-ben kezdődik, és a cél Amerika benépesítése. A játékot egy hajóval és két telepessel kezdi a játékos. Ahogy a Civilization-ben, itt is egy erős nemzetet kell felépítenie, de szerencsére a játék korai szakaszában lehetősége lesz arra, hogy hajókat küldjön vissza Európába, hogy eladhassa a megtermelt árukat, vagy hogy visszahozzon további telepeseket. A telepesek új világba juttatása nagyon fontos szempont a játékban, mivel egy játékforduló egy évig, később pedig akár egy évszakig is eltart, és ennek következtében a kolóniák nem nőnek olyan gyorsan, mint a Civilization-ben. Lehet fizetni a telepeseknek, hogy jöjjenek az új világba, vagy büszkélkedhet a népe vallásszabadságával, ebben az esetben pedig támogatás nélkül is felszállnak a hajóira.

Egy másik fontos szempont a kereskedelem: minden bevétel forrása (az inka és azték aranyon kívül). Az értékes nyersanyagokkal teli országban fontos, hogy a megfelelő helyre építse a kolóniáit, és a megfelelő helyre helyezze a kézműveseket. Ez nem csak azért fontos, hogy legyen jövedelme, hanem azért is, hogy meg tudj élni a földből, amikor már nem számíthat Európa támogatására.

Mindezek során el kell majd döntenie, hogy békésen akar-e élni az amerikai őslakosok mellett vagy sem. Ők megtaníthatják a telepeseit olyan új készségekre, amelyeket máshol nem lehet megtanulni, és árukat kínálnak, ha úgy dönt, hogy barátként kezeli őket. Másrészt viszont megtámadhatják a falvaikat, és értékes áruikat elvehetik tőlük, és eladhatják Európában.

Más európai erőknek is feltett szándéka, hogy elfoglalják az új világ egy darabját. Ha határaik túl hosszúra nyúlnak, akkor akár erőszakkal is átvehet néhány gyarmatukat, mert ők sem haboznának ugyanezt tenni hasonló esetben.

A területfoglalás célja, hogy kinyilvánítsa függetlenségét és túlélje a királyi erők támadását is. A függetlenségetek kikiáltása előtt a nép többségének támogatására van szüksége. Ezt a szólásszabadság előmozdításával és egy erős kormányzati rendszer biztosításával lehet elérni.

Hozzászólások

Nagy kedvenc

A Wesnoth mellett ez a másik biztos darab, amit friss rendszer telepítés után beállítok.

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (2 szavazat)