Kártékony aktorok progresszív webes alkalmazásokat (PWA) kezdtek használni arra, hogy banki alkalmazásokat személyesítsenek meg és hitelesítő adatokat lopjanak el Android és iOS felhasználóktól.
Egy PWA egy olyan keresztplatformos alkalmazás, amely közvetlenül a böngészőből telepíthető, és olyan funkciókkal kínál natívhoz hasonló élményt, mint a push-értesítések, az eszköz hardveréhez való hozzáférés és a háttérben zajló adatszinkronizálás.
Most érkezett egy furcsa levél, amely egy számlát tartalmazott az EON részéről. Mivel nincs E.ON-nal szerződéses viszonyom eléggé meglepődtem. Ez egy tipikus adathalász tevékenység, amelynek nem szabad bedőlni
Adathalászatnak (eredetileg angolul phishing, kiejtése: fising, a fishing=halászat szóra hasonlít) azt az eljárást nevezzük, amikor egy internetes csaló oldal egy jól ismert cég hivatalos oldalának láttatja magát és megpróbál bizonyos személyes adatokat, például azonosítót, jelszót, bankkártyaszámot stb. illetéktelenül megszerezni.
Az elmúlt időszakban egyre több jelzést kaptunk, hogy csalók megpróbáltak telefonon vagy e-mailben megszerezni banki adatokat ügyfeleinktől. A módszer ismét megtévesztés és látszatkeltés, mintha a telefonhívás a CIB24 központi telefonszámáról vagy más bank telefonos ügyfélszolgálatától érkezne.
A hívásban egy magyarországi bank alkalmazottjaként bemutatkozó személy azzal hívja fel az ügyfelet, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, és bankkártya-ellenőrzéshez kérnek el adatokat. Ha a hívás alatt kiderül, hogy nem az adott bank ügyfele, akkor: