A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.5-öt, a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil verzióját. A Blender 3.5-ös verziójának újdonságai: a haj- és szőrkezelés minden tekintetben történő fejlesztése, viewport kompozítort, vektor áthelyezési szobrászat, sok fény mintavétele a Cycles-hoz.
Részletes oktatóvideó:
A Blender 3.5 három és fél hónappal a Blender 3.4 után érkezzett meg. A Blender 3.5 legnagyobb változtatása, a különféle hajstílusok könnyebb létrehozása, kezelése. Bármilyen haj, szőrzet vagy fű létrehozása lehetséges, ami a geometriai csomópontok rugalmasságával működik. Az új verzióhoz beépített haj és szőr assetek is tartoznak, amelyek megkönnyítik a különböző hajstílusok létrehozását. Az Essentials eszközkönyvtár 26 hajeszközzel rendelkezik kategóriák szerint: deformáció, generálás, vonalvezető, satöbbi.
Az új Blender 3.5 verzió további újításokat is tartalmaz, például a Cycle renderelő új Light Tree funkciója, amely még hatékonyabban tudja mintavételezni a jeleneteket sok fényforrás esetén. Ez jobb eredményeket és gyorsabb renderelést eredményez. Az EEVEE renderelő további fejlesztéseket kapott, például a fényszórók mostantól támogatják a nem egyenlő arányú objektumskálát. Emellett az új verzió lehetővé teszi az úgynevezett Vector Displacement Map ecsetek használatát a szobrászati módban, amelyek nagyobb rugalmasságot biztosítanak a bonyolult formák létrehozásához.
A Blender 3.5-ben a viewport kompozitor is új szintre emelkedett, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyszerűen megtekinthessék és interakcióba léphessenek a mesh-ekkel és más objektumaikkal a kompozíciók létrehozása közben.
Az új verzióban az animációkra is nagy hangsúlyt fektettek, például a Grease Pencilben bevezettek egy új Natural Drawing Speed időzítési módot a Build modifierben, amely a ceruzamozgás sebességével is számol. Az UV Copy & Paste funkció is elérhetővé vált, valamint támogatja az USDZ fájlok importálását és exportálását is. Számos javítást és optimalizálást is bevezettek, és új asset könyvtárral is bővült a program.
Teljesítmény- és memóriafogyasztási javítások is jelen vannak a Blender 3.5-ben, amely minden felhasználó számára ajánlott frissítés, még azoknak is, akik a hosszú ideje támogatott Blender 3.3-as sorozatot használják.