A vkd3d egy olyan szoftver, amely lehetővé teszi a Direct3D-hez készült alkalmazások futtatását Vulkan alapú rendszereken. Az új verzió, a vkd3d 1.7 számos újítást tartalmaz, amelyeket a kiadási jegyzetekben találhatunk meg.
Főbb újdonságok
Az egyik fő újítás, hogy a vkd3d mostantól sokkal több HLSL jellemzőt és intrinsikus funkciót támogat, mint korábban. Emellett a Direct3D shader model 1/2/3 HLSL profilok támogatása is jelentősen javult. Ez a változás különösen fontos, mivel lehetővé teszi a DirectX 9 játékok futtatását Vulkan API-n keresztül.
A vkd3d 1.7 verziója tartalmazza a vkd3d-shader API-t is, amely lehetővé teszi a DXBC blobok szintaxisának elemzését és sorosítását. Ez a funkció különösen hasznos lehet a játékfejlesztők számára, akik így könnyebben dolgozhatnak a különböző shader modellekkel és profilokkal.
Végül, az új vkd3d verzió tartalmaz még kisebb hibajavításokat is, amelyek növelik a program stabilitását és teljesítményét. A vkd3d használata különösen előnyös lehet olyan esetekben, amikor DirectX-hez készült alkalmazásokat szeretnénk futtatni Vulkan alapú rendszereken, vagy amikor Vulkan API-t használó játékokkal szeretnénk jobb teljesítményt elérni.
Az újdonságok teljes listája a bejelentésben található letölthető innen.