Új mérföldkő az NVK Vulkan driver fejlesztésében: támogatás a VK_NVX_image_view_handle kiterjesztéshez

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Az NVK Vulkan driver legújabb fejlesztései lehetővé teszik a DLSS Linuxos implementációját, ami jelentős előrelépést jelent a játékok teljesítményében és vizuális minőségében. A VK_NVX_image_view_handle kiterjesztés implementálása az első lépés a teljes funkcionalitás elérésében. A fejlesztések folytatódnak, és várhatóan hamarosan szélesebb körben is elérhetők lesznek. A Collabora és a Valve közreműködésével fejlesztett NVK Vulkan driver újabb fontos lépést tett előre a nyílt forráskódú NVIDIA GPU támogatásában. A legújabb fejlesztések révén az NVK mostantól képes kezelni a VK_NVX_image_view_handle kiterjesztést, amely alapvető a NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) technológia Linuxos implementációjához.

Ez a változás különösen jelentős a Linuxos játékosok és fejlesztők számára, mivel az NVK driver egyre inkább versenyképessé válik az NVIDIA hivatalos zárt forráskódú meghajtóival szemben.

Mi az a VK_NVX_image_view_handle?

A VK_NVX_image_view_handle egy NVIDIA által kifejlesztett kiterjesztés a Vulkan API-ban, amely lehetővé teszi az alkalmazások számára, hogy lekérjenek egy átlátszó fogantyút egy képfelbontás nézetből. Ez a fogantyú későbbi felhasználásra szolgálhat mintakép vagy tárolóképként. Ez a funkció alapvető a DLSS működéséhez, mivel lehetővé teszi a képek gyors és hatékony feldolgozását a GPU-n.

Az NVK driver fejlődése

A VK_NVX_image_view_handle kiterjesztés implementálása mindössze néhány tucat sor kódból állt, és máris működőképes a Mesa Git-ben. Ez teszi az NVK-t az első Mesa Vulkan driverré, amely támogatja ezt az NVIDIA kiterjesztést. Az implementáció része annak a folyamatnak, amelynek célja, hogy az NVK teljes mértékben kompatibilis legyen a DLSS-sel Linux alatt. A DLSS Linuxos támogatása különösen fontos, mivel a Valve fejlesztője, Autumn Ashton nemrégiben bejelentette a DLSS kezdeti implementációját az NVK driverben. Ez a lépés jelentős előrelépést jelent a Linuxos játékok teljesítményének javításában.

Mi következik?

Bár a VK_NVX_image_view_handle kiterjesztés már működik, a DLSS teljes funkcionalitásához szükség van a VK_NVX_binary_import kiterjesztés implementálására is. Ez utóbbi jelenleg felülvizsgálat alatt áll a Mesa GitLab-on. Az implementáció célja, hogy lehetővé tegye a PTX bytecode importálását a Mesa driverbe, ami elengedhetetlen a DLSS teljes körű működéséhez.

A Mesa közösség folyamatosan dolgozik a DLSS Linuxos implementációjának tökéletesítésén, és várhatóan a következő hónapokban további fejlesztések és javítások kerülnek bevezetésre.

Miért fontos ez a felhasználók számára?

Az NVK driver fejlődése új lehetőségeket kínál a Linuxos felhasználók számára, akik NVIDIA GPU-t használnak. A DLSS Linuxos támogatása jelentős előrelépést jelent a játékok teljesítményében és vizuális minőségében. Bár a teljes funkcionalitás még fejlesztés alatt áll, az eddigi eredmények biztatóak, és várhatóan hamarosan szélesebb körben is elérhetők lesznek.

A Mesa és az NVK driver folyamatos fejlődése azt mutatja, hogy a nyílt forráskódú közösség képes versenyezni a zárt forráskódú megoldásokkal, és egyre inkább képes kielégíteni a felhasználók igényeit a Linuxos grafikus környezetekben.