
Az Atari 1974. március 18-án bemutatta Gran Trak 10-et, amely az első olyan arcade játék, amely szilárdtest-alapú csak olvasható memóriát (ROM – read-only memory) használ a játék elemeinek tárolására. Ebben a játékban a járművek, az időmérő, a versenypálya és a pontszámok már előre meghatározott karakterekként jelennek meg, nem pedig matematikai számításokkal generált pontokként.
Ez az első olyan játék, amelyben a karakterek és a játékobjektumok nem dinamikusan generált alakzatok, hanem fix grafikák, ami jelentős mérföldkövet jelentett a videojátékok fejlődésében.
A Gran Trak 10 irányítási rendszere is forradalmi volt az arcade játékok világában. A játékosok egy négygangos sebességváltót, kormánykereket és két pedált használhattak a jármű irányítására, amelyek mindegyike elsőként jelent meg a játéktermekben.
Ezek az újítások nemcsak a versenyjátékok, hanem az egész videojáték-ipar fejlődését meghatározták, és megágyaztak a későbbi, egyre összetettebb játékmechanikák számára.
