DXVK 2.6: Nvidia Reflex támogatás és teljesítménynövelés

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Két hónappal a 2.5.3-as verzió után megérkezett a DXVK 2.6-os kiadása, amely jelentős fejlesztéseket hoz a Linuxon Wine vagy Proton segítségével futtatott Windows-játékokhoz. A legnagyobb újdonság, hogy az Nvidia Reflex támogatást kapott a D3D11 játékokban, feltéve, hogy azok a Proton Experimental verzióján futnak, és az Nvidia illesztőprogramja támogatja a VK_NV_low_latency2 funkciót.

A Reflex egy GPU, G-SYNC kijelző és szoftvertechnológiákból álló csomag, amely a rendszer késleltetésének csökkentésére szolgál. Az olyan népszerű játékok, mint a God of War, Overwatch 2 és Quake Champions, már profitálhatnak ebből a fejlesztésből. Ha kíváncsi vagy a valós késleltetési értékekre, beállíthatod a DXVK_HUD=latency opciót, amely megjeleníti az input lag becsült mértékét.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az Unreal Engine 4-re épülő D3D11 játékok esetében az Nvidia Reflex jelenleg nem működik megfelelően, mivel a szükséges LatencySleep és egyéb funkciók nem hívódnak meg. A fejlesztők szerint erre nincs megoldás a DXVK oldalán, ezért ezeknél a játékoknál ajánlott D3D12 módot használni.

Teljesítménynövekedés és hibajavítások

A Reflex integráción túl a DXVK 2.6 egy komoly hibát is kijavít, amely MSAA használatakor eltorzult képi megjelenést okozott Nvidia kártyákon. Ez a javítás számos játékot érint, például:

  • Assassin’s Creed 3
  • Assassin’s Creed Black Flag
  • Watch Dogs
  • Stalker: Clear Sky

Ami a teljesítményt illeti, a DXVK 2.6 gyorsabb működést biztosít olyan játékokban, amelyek az NVAPI UAVOverlap funkcióra támaszkodnak, például a Baldur’s Gate 3. Ezenkívül csökkenti a CPU-terhelést olyan játékoknál, amelyek nem hatékony erőforrás-kezelést alkalmaznak, például a God of War esetében.

Az új verzió továbbá:

  • Javítja a pixel shader UAV-k teljesítményét – például a Trine 5-ben
  • Csökkenti a CPU overhead-et bizonyos játékoknál
  • Megoldást nyújt a Watch Dogs 2 égbolt-villódzási problémájára RDNA3 GPU-kon

Vulkan és egyéb fejlesztések

A DXVK 2.6 jelentős fejlesztéseket hoz a Vulkan swapchain implementáció terén, ami nagyobb stabilitást biztosít. Ezen kívül:

  • Hatékonyabb lett a multisample feloldás (tiling GPU-kon)
  • Jobb lett az alt+tab kezelés régebbi játékoknál, mint például Tom Clancy’s Splinter Cell
  • Kijavítottak egy versenyhelyzetből adódó hibát, amely bizonyos D3D8 és D3D9 játékoknál összeomlást okozott többszálú asset-betöltéskor

Az érintett játékok között találjuk:

  • Global Operations
  • Need for Speed: Hot Pursuit 2
  • Silent Hill 2 (különösen a Silent Hill 2 Enhancements moddal)
  • CivCity: Rome
  • Trainz 1.3

Továbbá, a fejlesztők egy DXVK 2.5-ben bevezetett hibát is kijavítottak, amely bizonyos egyesített memóriát használó rendszereken (pl. Qualcomm saját illesztőprogramja esetében) memóriakezelési hibát okozott.

DXVK 2.6 letöltése és elérhetősége

A DXVK 2.6 hatalmas előrelépés a Linuxos játékélmény fejlesztésében, különösen Nvidia GPU-val rendelkező felhasználók számára. Érdemes figyelni, hogy a Proton és a DXVK fejlesztése hogyan alakul és miképpen lesz elérhető Linux-on egyre több és több Windows játék. A GitHub-on mindig elérhető a legújabb kiadás. Az újdonságok vélhetően hamarosan elérhetőek lesznek a Steam Play (Proton) alatt is. Az új verzió hamarosan elérhető lesz az ön GNU/Linux-disztribúcijának stabil tárházaiból is.

A következő Linux-illesztőprogramok támogatottak:

Illesztőprogram Szükséges verzió Ajánlott verzió
AMD (RADV) 24.0 24.0
Nvidia 535.183.01 560.35.03
Intel (ANV) 24.0 24.0

Vulkan kiterjesztések és illesztőprogram támogatás a DXVK számára

Alapvető Vulkan kiterjesztések: A DXVK 2.5 helyes működéséhez az alábbi kiterjesztések szükségesek, melyeket minden, a táblázatban említett illesztőprogram támogat.

  • VK_EXT_robustness2: A DXVK nem működik ezen kiterjesztés nélkül. Különösen a nullDescriptor és a robustBufferAccess2 funkciók szükségesek.
  • VK_EXT_transform_feedback: Elengedhetetlen a D3D10 és D3D11 támogatásához.

Opcionális Vulkan kiterjesztések: Az alábbi kiterjesztések nem szükségesek, de jobb játékélményt biztosíthatnak.

  • VK_KHR_maintenance5: A DXVK 2.5 néhány garanciára támaszkodik, amit ez a kiterjesztés nyújt.
  • VK_EXT_graphics_pipeline_library: Csökkenti a shader-kompilálás okozta akadozást, amennyiben a driver támogatja a graphicsPipelineLibraryIndependentInterpolationDecoration funkciót.
  • VK_EXT_memory_budget: Segíti a memória menedzsmentet a belső driver allokációk és külső alkalmazások VRAM követelményeinek kezelésében.
  • VK_EXT_shader_module_identifier: Tovább javítja a teljesítményt grafikuspipeline könyvtárak használatakor, különösen 32-bites játékokban.
  • VK_EXT_extended_dynamic_state3: Akadozás csökkentésére alkalmas grafikuspipeline könyvtárak támogatása esetén.
  • VK_EXT_swapchain_maintenance1: Javítja a teljesítményt és a helyes működést olyan játékokban, amelyek gyakran kapcsolják ki-be a Vsync-et.

Egyéb illesztőprogramok támogatása

  • AMDVLK: Általában jó kompatibilitást és teljesítményt nyújt. A 2024.Q1.3 vagy újabb verzió ajánlott a VK_EXT_graphics_pipeline_library támogatásához. RX 5000 vagy újabb GPU szükséges.
  • AMDGPU-PRO: Közepes kompatibilitás és teljesítmény. Bizonyos játékoknál jobb teljesítményt nyújthat más driverekhez képest. RX 5000 vagy újabb GPU szükséges.
  • NVK: A 24.1-es verziótól kezdve sok játék futtatható, de az erőforrásigényesebb címekben alacsonyabb teljesítmény várható.

Megjegyzés: A DXVK nem biztosít elsődleges támogatást Android vagy mobilgrafikus driverekhez.

Az Nvidia Kepler architektúrája (a legtöbb GTX 600 / 700 sorozat) már nem támogatott. Ezzel a GPU-kkal szerelt kártyákhoz a DXVK 1.10.3 verziója használható. Ezzel a verzióval kapcsolatban a Vulkan 1.1 képes illesztőprogram a feltétel.

Illesztőprogram Szükséges verzió Ajánlott verzió
AMD (RADV) 20.2 22.0
Nvidia 470.82 510.47.03
Intel (ANV) 22.0 22.0