2005. január 31-én az SBC Communications bejelentette, hogy 16 milliárd dollárért felvásárolja az AT&T Corp.-ot American Telephone and Telegraph Company), ezzel lezárva (vagy legalábbis új szakaszba léptetve) az egykor domináns amerikai telekommunikációs óriás hosszú és viharos történetét. Az AT&T (American Telephone and Telegraph Company) a 20. század nagy részében az amerikai telekommunikáció egyeduralkodója volt. Azonban 1984-ben az amerikai kormány trösztellenes pert indított ellene, amely végül a vállalat feldarabolásához vezetett. Az egykori óriásból hét kisebb regionális cég, az úgynevezett „Baby Bells” jött létre, amelyek önállóan működtek tovább. Az SBC (Southwestern Bell Corporation) egyike volt ezeknek a „bébi-bellnek”, amelyek az AT&T széthullása után függetlenedtek. Az évek során azonban az SBC fokozatosan növekedett és több kisebb telekommunikációs céget felvásárolt, míg végül maga is elég nagyra nőtt ahhoz, hogy visszavásárolja egykori „szülőjét”, az AT&T-t.
Valami hasonló már történt régebben is, amikor az American Bell, amely akkoriban az AT&T (American Telephone and Telegraph Company) anyavállalata volt, 1899. december 30-án átszervezéssel az összes eszközét és vagyonát átruházta az AT&T-re. Az American Bell-t Massachusetts államban alapították, míg az AT&T New York államban került bejegyzésre. A massachusettsi vállalati törvények korlátozták volna az American Bell növekedését, ezért az átszervezéssel az AT&T lett az anyavállalat, így megkerülték ezeket a jogi akadályokat. Az új struktúra révén az AT&T irányítása alá került az American Bell és a teljes Bell System.
A felvásárlás után az SBC úgy döntött, hogy felveszi az AT&T nevet, ezzel hivatalosan is magáévá téve az egykor legendás márkát. Ez a lépés nem kis zavart okozott, hiszen az AT&T korábbi szétesése után a név már más szereplők között is felbukkant különböző formákban. A helyzetet tovább bonyolította, hogy az AT&T Wireless (a vállalat korábbi mobiltelefonos részlege) már korábban egy másik céghez került, így az új AT&T nem egyezett meg teljesen az eredetivel.
A döntés mögött azonban egyértelmű üzleti stratégia állt: az AT&T név még mindig hatalmas presztízst jelentett, és a cég vezetése tisztában volt azzal, hogy ezzel egy jól ismert márkát éleszthetnek újjá.
Bár az egykori AT&T széthullott, és sokan már leírták, a név nem tűnt el. Az SBC által felvásárolt és újraélesztett AT&T a következő években tovább terjeszkedett, beleértve a BellSouth 2006-os felvásárlását is, amely végül azt eredményezte, hogy az AT&T teljes egészében birtokolni kezdte az egykori Cingular Wireless hálózatot, amelyet végül AT&T Mobility néven egyesítettek. Ez a történet kiváló példája annak, hogyan változik a telekommunikációs iparág, és hogyan kerülhet egy egykori kis szereplő hatalmi pozícióba azzal, hogy ügyesen navigál a piaci változások között. Az SBC egykori vezetői valószínűleg elégedetten nézhettek vissza arra a pillanatra, amikor a „bébi” visszavette a trónját, és a tanítvány mesterré vált.