
A játékot eredetileg Alekszej Pazsitnov szovjet programozó alkotta meg 1984-ben a Szovjetunióban. Az egyszerű, mégis rendkívül addiktív mechanikára épülő játék gyorsan népszerűvé vált, és hamarosan külföldi cégek is érdeklődni kezdtek a terjesztési jogok iránt. Mivel a játék egy szovjet állami intézetben született, a jogok kezelése rendkívül zavaros volt, és több vállalat is úgy kezdte forgalmazni, hogy valójában nem rendelkezett teljes körű engedélyekkel.
Amikor a vállalatok más platformokra is szerették volna kiadni a Tetris játékot, hatalmas jogi vita bontakozott ki. Az egyik legfontosabb kérdés az volt, hogy ki birtokolja a jogokat különböző hardverekre, például játékkonzolokra és kézikonzolokra. A végső harc a Nintendo és az Atari között zajlott, és a Nintendo végül megszerezte a kizárólagos jogokat a Tetris konzolos és kézikonzolos változataira. Ez a döntés kulcsfontosságúnak bizonyult a Nintendo számára, mivel a Tetris lett az egyik legerősebb eladási érv az 1989-ben megjelent Game Boy számára. A játék hatalmas sikert aratott a kézikonzolon, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Game Boy hosszú éveken át a piac egyik legsikeresebb játékrendszere legyen.
A Tetris a mai napig az egyik legismertebb és legnépszerűbb videojáték, amely számtalan platformon elérhető maradt az évek során. Az egyszerű, mégis kihívásokkal teli játékmenet generációk óta szórakoztatja a játékosokat. Alekszej Pazsitnov végül 1996-ban kapta meg a teljes jogokat a saját játékára, és azóta is aktívan részt vesz a különböző Tetris-változatok fejlesztésében. A Tetris története jól példázza, hogy egy videojáték nemcsak szórakoztató médium lehet, hanem komoly üzleti és jogi harcok tárgya is, amelyek akár évtizedekre meghatározhatják egy-egy vállalat sikerét.
