A Command & Conquer: Red Alert és más klasszikusok nyílt forráskódúvá váltak

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A Command & Conquer rajongói számára hatalmas hír érkezett: az Electronic Arts hivatalosan is megnyitotta a Command & Conquer: Red Alert, a Tiberian Dawn, a Renegade és a Generals – Zero Hour forráskódját! A játékok kódja mostantól GPLv3 licenc alatt érhető el, lehetőséget adva a közösségnek arra, hogy továbbfejlessze és modern platformokra is portolja ezeket az ikonikus stratégiai játékokat.

Mit jelent ez a rajongók számára?

Az EA már egy éve dolgozott azon, hogy Perforce archívumaiból visszaállítsa az eredeti forráskódot. A most közzétett kód lehetővé teszi a modderek és fejlesztők számára, hogy:

  • Új funkciókkal bővítsék a játékokat
  • Hozzáigazítsák őket a modern operációs rendszerekhez
  • Lehetséges Linux-portokon dolgozzanak

A forráskód elérhető az Electronic Arts hivatalos GitHub oldalán:

Steam Workshop támogatás és kiegészítő tartalmak

Az EA nemcsak a forráskód megnyitásával kedveskedett a rajongóknak, hanem Steam Workshop támogatást is biztosított több játékhoz:

  • C&C Renegade
  • C&C Generals & Zero Hour
  • C&C 3: Tiberium Wars és Kane’s Wrath
  • C&C Red Alert 3 & Uprising
  • C&C 4: Tiberian Twilight

Ezzel a lépéssel a modding lehetőségek jelentősen kibővülnek, és a közösség könnyebben oszthatja meg saját fejlesztéseit.

Milyen korlátozások vonatkoznak az open-source verziókra?

Bár a forráskód GPLv3 licenc alatt érhető el, az EA nem adott engedélyt a "Command & Conquer" név vagy bármely más védjegy használatára. Ez azt jelenti, hogy a közösségi fejlesztések nem használhatják az eredeti nevet vagy a hivatalos logókat.

Mi következhet ezután?

Ez a bejelentés hatalmas lehetőséget jelent a modding közösség és a nyílt forráskódú fejlesztők számára. Bár a régi játékok építéséhez DirectX 5 SDK, Borland Turbo Assembler és más régi eszközök kellenek, a nyílt forráskód révén idővel elképzelhető egy natív Linux verzió vagy akár újrajátszható, modernizált kiadások is.

Az EA a közösség egyik kulcsfontosságú alakjával, Luke "CCHyper" Feenannel együtt dolgozott a forráskód visszaállításán. Feenan korábban részt vett a C&C Remastered Collection fejlesztésében, valamint segített a C&C Ultimate Collection Steamre hozatalában 2024 márciusában.

A Command & Conquer sorozat több mint 25 éve meghatározó szereplője az RTS műfajnak. Ez a lépés hosszú távon biztosíthatja a játékok fennmaradását és továbbfejlesztését a modern platformokon is.

Kipróbálnál egy Linux-ra portolt Red Alert verziót? Mit gondolsz az EA lépéséről? Vagy az OpenRA mindet tud, amire szükséged van?