DXVK 2.5.3: Fejlesztések a Far Cry 5, a Max Payne 3 és más játékok számára

kami911 képe

Megjelent a DXVK 2.5.3 verziója, amely a Steam rendszeren futtatható Windows-os játékok futtató komponense. A DXVK programkönyvtár segítségével a windows-os D3D9, D3D10 és D3D11 DirectX rendszerhívásokat fordítja át Vulkan-nal kompatibilis rendszerhívásokra. Ezt használja a Steam-be integrált, Wine köztesréteg alapú, Proton, amely lehetővé teszi a Windows-on futó játékok Linuxon futtatására.

Játékokhoz kapcsolódó fejlesztések

A DXVK 2.5.3 kiadásával több játék támogatása javult, köztük a Halo: The Master Chief Collection, a TopSpin 2k25, a Far Cry 5, a Max Payne 3, a Bright Memory, az Arcana Heart 3 LOVE MAX!!!!! és a The Hurricane of the Varstray - Collateral hazard. A TopSpin 2k25 esetében az új verzió kijavítja a ritka textúrakezelési hibákat, amelyek hibás shader kódot generáltak a D3D11-ben (Direct3D 11). A Bright Memory játéknál egy megkerülő megoldást alkalmaz a beépített grafikus vezérlő helyett az Intel dedikált GPU-kat előnyben részesítő hibára. A Far Cry 5 esetében egy hibát javítottak, amely láthatatlan terepelemeket okozott Intel GPU-kon.

Az Arcana Heart 3 LOVE MAX!!!!! játéknál a Steam Deck OLED eszközön előforduló probléma miatt a DXVK 2.5.3 bevezeti a 60 FPS korlátot. Hasonlóan, a The Hurricane of the Varstray -Collateral hazard játéknál a 60 FPS korlát beállításával javítják az ablakos módban fellépő hibákat.

A Max Payne 3 játékban a D3D9 (Direct3D 9) módban jelentkező hibás renderelést szigorú lebegőpontos emulációval javítják. A Halo: The Master Chief Collection esetében egy shader-problémát oldottak meg, amely villogó objektumokat okozott néhány grafikus vezérlővel.

Általános hibajavítások és fejlesztések

A DXVK 2.5.3 továbbá javítja a hibakeresést, amikor a DXVK_DEBUG=markers opció be van állítva. Megold egy potenciális hibát a NaN tesszellációs tényezők kezelésével a D3D11 hull shaderek esetében, valamint kijavít egy D3D9 shader-ellenőrzési hibát, amely érvényes shader kódok visszautasítását okozta. Emellett egy visszalépés miatt sok D3D8 és D3D9 játék renderelési hibáit is kijavították, amelyek fix-függvényes renderelést használnak.

Érdemes figyelni, hogy a Proton és a DXVK fejlesztése hogyan alakul és miképpen lesz elérhető Linux-on egyre több és több Windows játék. A GitHub-on mindig elérhető a legújabb kiadás. Az újdonságok vélhetően hamarosan elérhetőek lesznek a Steam Play (Proton) alatt is. Az új verzió hamarosan elérhető lesz az ön GNU/Linux-disztribúcijának stabil tárházaiból is.

A következő Linux-illesztőprogramok támogatottak:

Illesztőprogram Szükséges verzió Ajánlott verzió
AMD (RADV) 24.0 24.0
Nvidia 535.183.01 560.35.03
Intel (ANV) 24.0 24.0

Vulkan kiterjesztések és illesztőprogram támogatás a DXVK számára

Alapvető Vulkan kiterjesztések: A DXVK 2.5 helyes működéséhez az alábbi kiterjesztések szükségesek, melyeket minden, a táblázatban említett illesztőprogram támogat.

  • VK_EXT_robustness2: A DXVK nem működik ezen kiterjesztés nélkül. Különösen a nullDescriptor és a robustBufferAccess2 funkciók szükségesek.
  • VK_EXT_transform_feedback: Elengedhetetlen a D3D10 és D3D11 támogatásához.

Opcionális Vulkan kiterjesztések: Az alábbi kiterjesztések nem szükségesek, de jobb játékélményt biztosíthatnak.

  • VK_KHR_maintenance5: A DXVK 2.5 néhány garanciára támaszkodik, amit ez a kiterjesztés nyújt.
  • VK_EXT_graphics_pipeline_library: Csökkenti a shader-kompilálás okozta akadozást, amennyiben a driver támogatja a graphicsPipelineLibraryIndependentInterpolationDecoration funkciót.
  • VK_EXT_memory_budget: Segíti a memória menedzsmentet a belső driver allokációk és külső alkalmazások VRAM követelményeinek kezelésében.
  • VK_EXT_shader_module_identifier: Tovább javítja a teljesítményt grafikuspipeline könyvtárak használatakor, különösen 32-bites játékokban.
  • VK_EXT_extended_dynamic_state3: Akadozás csökkentésére alkalmas grafikuspipeline könyvtárak támogatása esetén.
  • VK_EXT_swapchain_maintenance1: Javítja a teljesítményt és a helyes működést olyan játékokban, amelyek gyakran kapcsolják ki-be a Vsync-et.

Egyéb illesztőprogramok támogatása

  • AMDVLK: Általában jó kompatibilitást és teljesítményt nyújt. A 2024.Q1.3 vagy újabb verzió ajánlott a VK_EXT_graphics_pipeline_library támogatásához. RX 5000 vagy újabb GPU szükséges.
  • AMDGPU-PRO: Közepes kompatibilitás és teljesítmény. Bizonyos játékoknál jobb teljesítményt nyújthat más driverekhez képest. RX 5000 vagy újabb GPU szükséges.
  • NVK: A 24.1-es verziótól kezdve sok játék futtatható, de az erőforrásigényesebb címekben alacsonyabb teljesítmény várható.

Megjegyzés: A DXVK nem biztosít elsődleges támogatást Android vagy mobilgrafikus driverekhez.

Az Nvidia Kepler architektúrája (a legtöbb GTX 600 / 700 sorozat) már nem támogatott. Ezzel a GPU-kkal szerelt kártyákhoz a DXVK 1.10.3 verziója használható. Ezzel a verzióval kapcsolatban a Vulkan 1.1 képes illesztőprogram a feltétel.

Illesztőprogram Szükséges verzió Ajánlott verzió
AMD (RADV) 20.2 22.0
Nvidia 470.82 510.47.03
Intel (ANV) 22.0 22.0