NVIDIA 565.77 illesztőprogram megjelenése

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA legfrissebb zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogram 565.77 verziója, amely nemrég került kiadásra, számos kisebb fejlesztést és javítást tartalmaz a Linux 64-bites operációs rendszerekhez. Támogatott rendszerek: GNU/Linux, FreeBSD és Solaris platformok.

Az NVIDIA kiadta a 565.77-es verziójú illesztőprogramját, amely a legújabb stabil New Feature Branch építményként érkezett Linux rendszerekre. Ez a verzió tartalmazza az előző 565.57.01 béta összes fejlesztését, valamint számos további optimalizációt és hibajavítást.

A 565.57.01 béta legfontosabb újdonságai

Azok számára, akik nem használták a korábbi bétát, itt egy összefoglaló az abban található főbb változtatásokról:

  • Hibajavítások:

    • Kijavították azokat a problémákat, amelyek miatt a rendszer felfüggesztése vagy visszaállítása (suspend/resume) sikertelen lehetett.
    • Javították a kurzorkép megjelenítését a Gamescope alatt.
    • Újra elérhetővé tették a GLX_EXT_buffer_age kiterjesztést Xwayland-en.
  • Fejlesztések:

    • Támogatást vezettek be a DMA-BUF objektumok mmap használatához.
    • Csökkentették az OpenGL és a vblank szinkronizáció közötti akadozást.
    • Új tulajdonságokat adtak a nvidia-drm modulhoz a HDR hardveres gyorsításhoz.
  • Optimalizációk:

    • Csökkentették a memóriahasználatot Direct3D9 emuláció során a DXVK-n keresztül.
    • Javították az OpenGL teljesítményt a Vkd3d 2.9 használata esetén.

Újdonságok a 565.77 stabil verzióban

A stabil kiadásban a fenti fejlesztéseken túl az alábbi újítások és javítások találhatók:

  • Hibajavítások:

    • Javították az OpenRGB alkalmazás LED színbeállításait érintő hibát bizonyos NVIDIA GPU-kon.
    • Megoldották az nvidia-settings összeomlási problémáját X11 továbbítás esetén.
    • Kijavították a KDE Plasma 6 összeomlási hibáját Wayland kompozitorként történő használat során.
    • Továbbfejlesztették az nvidia-modprobe felismerési képességét, hogy a kernel modulok helyesen legyenek betöltve.
  • Új funkciók és optimalizációk:

    • Bevezettek egy új alkalmazásprofil-kulcsot (GLVidHeapReuseRatio), amely az OpenGL memóriagazdálkodását szabályozza.
    • Támogatást biztosítottak a Vulkan és DRM syncobj integrációjának javításához.

Összegzés

Az NVIDIA továbbra is átláthatóan kommunikálja az új illesztőprogramok változtatásait, ami segíti a felhasználókat és fejlesztőket az új funkciók és javítások megértésében. Az 565.77 verzió jelentős előrelépéseket hoz a stabilitás, teljesítmény és funkciógazdagság terén. Az érdeklődők a részletes kiadási megjegyzést az NVIDIA hivatalos dokumentációjában találhatják.