Megjelent a DXVK 2.4.1 verziója, amely a Steam rendszeren futtatható Windows-os játékok futtató komponense. A DXVK programkönyvtár segítségével a windows-os D3D9, D3D10 és D3D11 DirectX rendszerhívásokat fordítja át Vulkan-nal kompatibilis rendszerhívásokra. Ezt használja a Steam-be integrált, Wine köztesréteg alapú, Proton, amely lehetővé teszi a Windows-on futó játékok Linuxon futtatására. Fontos megjegyezni, hogy ehhez a verzióhoz Vulkan 1.3 kompatibilis illesztőprogramok szükségesek. A DXVK 2.4.1-es verziója egy fontos frissítés a Windows játékok Linux alatti futtatásához. Az új verzióban számos új funkció és fejlesztés található, amelyek javítják a játékok teljesítményét és minőségét.
A DXVK 2.4.1 verziója két és fél hónappal a 2.4 kiadás után érkezik, és javítja a D3D8/D3D9 játékok, például a GTA: San Andreas, Operation Racoon City, Prince of Persia (2008), Rayman 3, Serious Sam 2, Splinter Cell: Pandora Tomorrow, The First Templar és a The Sims 2 támogatását. Ezen kívül jobb támogatást nyújt több D3D11/DXGI játékhoz, mint a God of War, The Legend of Heroes: Trails through Daybreak, Batman Arkham Knight, Hunt Showdown, Kena: Bridge of Spirits, Senran Kagura Peach Ball, The Sims 4 és az MS Flight Simulator.
A DXVK 2.4.1 javítja az NVIDIA grafikus kártyák és a Wayland környezetek támogatását is, továbbá megoldást kínál a játékokban fellépő villogási problémákra, amikor különböző vertex shader-eket használnak ugyanazon geometria több renderelési pass-ban történő megjelenítéséhez. Emellett javítja a D3D8 megvalósítás általános stabilitását is.
További fejlesztések közé tartozik a szoftveres vertexfeldolgozást használó játékok teljesítményének jelentős javítása, a Game Maker játékok teljes képernyős megjelenítési problémáinak javítása, valamint a memória chunk-ok dinamikus méretének meghatározása az alkalmazás által már lefoglalt memória alapján.
A frissítés javít egy általános problémát, amely akkor lépett fel, amikor a játékok alapértelmezés szerint integrált GPU-ra váltottak a rendelkezésre álló videomemória mennyisége alapján. Emellett javítja a hibát, amely különböző játékoknál helytelen viselkedést eredményezett, amikor a VRAM mennyiségét a kettő hatványaként jelentették be. A frissítés megakadályozza az érvénytelen SPIR-V shaderek generálását is. A játékok mostantól elhagyhatják a teljes képernyős módot, ha az ablak elveszíti a fókuszt, továbbá eltávolítja a VK_IMAGE_USAGE_SAMPLED_BIT kiterjesztést a textúrákról, amelyek nem igénylik azt.
A DXVK jelenlegi kódja Vulkan 1.3 képes meghajtót, valamint Wine 7.1 vagy újabb Wine 7.1-et igényel a winevulkan támogatáshoz.
Általánosságban elmondható, hogy minél naprakészebbek a grafikus illesztőprogramok - annál jobb, és legalább az operációs rendszeredhez és a hardveredhez elérhető legújabb stabil verziót használja. Az alábbi táblázat a DXVK futtatásához minimálisan szükséges verziókat, valamint az ajánlott oszlopban a további funkciókat támogató vagy teljesítményt nyújtó verziókat sorolja fel.
A következő Linux-illesztőprogramok támogatottak:
Illesztőprogram | Szükséges verzió | Ajánlott verzió |
---|---|---|
AMD (RADV) | 22.0 | 23.1 |
Nvidia | 510.47.03 | 520.56.06 |
Intel (ANV) | 22.0 | 22.2 |
Az Nvidia Kepler architektúrája (a legtöbb GTX 600 / 700 sorozat) már nem támogatott. Ezzel a GPU-kkal szerelt kártyákhoz a DXVK 1.10.3 verziója használható. Ezzel a verzióval kapcsolatban a Vulkan 1.1 képes illesztőprogram a feltétel.
Illesztőprogram | Szükséges verzió | Ajánlott verzió |
---|---|---|
AMD (RADV) | 20.2 | 22.0 |
Nvidia | 470.82 | 510.47.03 |
Intel (ANV) | 22.0 | 22.0 |
Érdemes figyelni, hogy a Proton és a DXVK fejlesztése hogyan alakul és miképpen lesz elérhető Linux-on egyre több és több Windows játék. A GitHub-on elérhető kiadás. Az újdonságok vélhetően hamarosan elérhetőek lesznek a Steam Play (Proton) alatt is.